LukaszProbe
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: LukaszProbe
Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: LukaszProbe
Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LukaszProbe
Może i ładnie ten dolot wygląda, ale nic poza tym. Wciągnął będzie gorące powietrze jak poj...ny, czyli moc to raczej Ci spadnie, bo polepszyć to nic tym nie polepszyles
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
Dzieki. Spray żaroodporny do 600 stopni.Prezes5G19 pisze:Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.
Romas ale jak wrzuce stożek niżej to wydaje mi się, że i tak będzie łapał cieple powietrze. Dodatkowo szybciej sie wybrudzi i więcej syfu załapie. Ta osłona na kolektor chyba trochę izoluje cieplo. Myślę ew nad jakąś osłoną termoizolacyjną przy stożku.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: LukaszProbe
Lepszym rozwiązaniem będzie wsadzić stozek w obudowę i doprowadzić do niego zimne powietrze. Obecnie to pogorszyłeś sobie osiągi. Ta obudowa na kolektor prawie nic nie daje
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LukaszProbe
popatrz sobie jak jest poprowadzony zestaw simoty do v6
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: LukaszProbe
Mają racje chłopaki,wyszło tylko ładnie. Lepiej zostać przy typowym dolocie a kupić dedykowany filtr sportowy KN do Proba - koszt ok 250 zeta. Powinieneś opuścić filtr a dolot owinąć bandażem żeby się tak nie grzał. Sam wiesz czym zimniejsze powietrze tym lepiej. Albo ładnie albo dobrze , wybór należy do Ciebie
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: LukaszProbe
Albo K&N Apollo i ładnie i dobrze bo filtr w obudowie będzie siedział.
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: LukaszProbe
Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- marek08
- Posty: 341
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: LukaszProbe
Wyglada ladnie Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LukaszProbe
Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 latSallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
Mam taką rurę aluminiową spróbuje cos pokombinowacmarek08 pisze:Wyglada ladnie Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC)
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: LukaszProbe
A gdzie napisałem że na nim jeżdżę? Dobra nie śmiećmy chłopakowi tematu.Romas pisze:Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 latSallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: LukaszProbe
LukaszProbe pisze:Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:
Ok dzięki wielkie za info z tym centralnym zamkiem
Ja też bym w K&N na Twoim miejscu zainwestował tak jak ktoś wcześniej Ci radził bo w wolnossącym stożki itp. to tak bardziej spełniają funkcję ,,estetyczną'' jeśli można to tak nazwać.
Pzdr
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LukaszProbe
Łukasz, jak jest dobrze poprowadzony cold air z dobrym stożkiem to nie jest tylko estetyka,ale żeby był efekt to wydech też powinien być zrobiony
- Spider33
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: LukaszProbe
Romas, ile twoim zdaniem moze dodać wydech plus cai na dobrych gratach?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LukaszProbe
Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
-- oryginalny post 2016-03-08 00:20 --
Następny etap to czarne alumy i czerwone zaciski przod i tył.. jak zrobie standardowo wrzucę foto..
-- dodano 2016-03-15 17:14 --
Chcialbym troche doładować probka mocą np. Kompresorem eaton m45 załóżmy , ze mam juz kompresor co jeszcze będzie mi potrzebne? Chce zostac na seryjnym osprzecie bo mam wszystko konkretnie odnowione. 0.5 bara by mi wystarczyło. Skomplikowany jest to zabieg jakis opis krok po kroku??Czy za duzo wymagam?:)
dodam zimne powietrze po przez rure uluminiową i zobaczymy co będzie. Probe i tak jest zaje biste bez tych modyfikacjiRomas pisze:Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %
Następny etap to czarne alumy i czerwone zaciski przod i tył.. jak zrobie standardowo wrzucę foto..
-- dodano 2016-03-15 17:14 --
Chcialbym troche doładować probka mocą np. Kompresorem eaton m45 załóżmy , ze mam juz kompresor co jeszcze będzie mi potrzebne? Chce zostac na seryjnym osprzecie bo mam wszystko konkretnie odnowione. 0.5 bara by mi wystarczyło. Skomplikowany jest to zabieg jakis opis krok po kroku??Czy za duzo wymagam?:)
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: LukaszProbe
Dwa linki:
Pierwszy to kolo który też ma mazdę, deczko inszą ale zakres prac możesz dokładnie obejrzeć
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=177106
I drugi z zaprzyjaźnionego forum, zresztą powinieneś już znać ;p
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 49&t=96446
Koszt podawałem, i to w bardzo minimalistycznej wersji.
EATON M45 może być deczko za mały do naszego silnika.
Pierwszy to kolo który też ma mazdę, deczko inszą ale zakres prac możesz dokładnie obejrzeć
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=177106
I drugi z zaprzyjaźnionego forum, zresztą powinieneś już znać ;p
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 49&t=96446
Koszt podawałem, i to w bardzo minimalistycznej wersji.
EATON M45 może być deczko za mały do naszego silnika.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
-35mm gotowe do założenia... ( zakup sprężynek od Mechanika Czasu)zobaczymy jaki bedzie efekt... po zamontowaniu beda fotki..
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
Szukam teraz w dobrej cenie kompresora Eatona m62 lub 65 tak aby doladowac probka ok 0.8 bara ( be kucia tlokow itp) silnik mam po kapitalce do tego mam zalozone nowe sprzeglo Valeo. Mysle, ze na serii 0.8 bara spokojnie wytrzyma. Tym bardziej, ze m62 ma sprzeglo co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc.... Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: LukaszProbe
Dobry dowcip. Nie oszukuj się. Nie znam przypadku montażu kompresora i wyłączania go, jedyne przypadki jakie znam to demontaż sprzęgła na kompresorze żeby była możliwość zamontowania mniejszego kółka.LukaszProbe pisze:... co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc....
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
Kurcze tak wyczytalem na jakiejs stonce. Myslalem, ze jest taka możliwość..
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: LukaszProbe
Możliwość jest, tylko nie po to montujesz kompresor żeby go tylko wozić pod maską
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: LukaszProbe
Panowie potrzebuje pomocy... czy koło pasowe w 2.0 ma taką samą średnicę w wersji z klimą jaki i bez klimy?
Tak na marginesie biorę się za doładowanie probka dodatkowymi KM (dobiję ok 0,6-0.8 bara)- kompresor Eaton m45 mam już zakupiony. Powoli drobnymi kroczkami będę sobie kompletował części. Aktualnie jestem na etapie dorabiania flansz. Na dniach muszę wymienić olej w kompresorze bo za wiele go w środku nie zostało oraz dorobić nowe kółko o jak najmniejszej średnicy. Ciekaw jestem końcowego efektu
Tak na marginesie biorę się za doładowanie probka dodatkowymi KM (dobiję ok 0,6-0.8 bara)- kompresor Eaton m45 mam już zakupiony. Powoli drobnymi kroczkami będę sobie kompletował części. Aktualnie jestem na etapie dorabiania flansz. Na dniach muszę wymienić olej w kompresorze bo za wiele go w środku nie zostało oraz dorobić nowe kółko o jak najmniejszej średnicy. Ciekaw jestem końcowego efektu