Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

wuka

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No to poprawię sobie samopoczucie :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

zamiast tego portingu przy którym możesz tylko krzywdę mu zrobić to poszukaj lepszych wałków...
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Wałki to już nie tania sprawa proponuje dać na początek przepustnicę 70 i lepszy dolot i będziesz miał te szybsze wkręcania sie ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Będzie lepszy dolot, nad przepustnicą też myślałem, ale głównym elementem, który ma mi poprawić samopoczucie będzie kompresor :D , tłoki trafią do pokrycia powłoką HPC1 to sprawi, że będę się cieszył że wewnątrz silnika mam czysto i schludnie :D będzie jeszcze kilka innych elementów mających za zadanie sprawić że będę się uśmiechał :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Każdy bawi sie jak mu sie podoba. Powodzenia w modach i wytrwałości.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Kurcze mam zagwostkę, według obliczeń przy obecnej konfiguracji, to jest kółko na kompresorze 75 mm a na kole pasowym 145 mm mój kompresor będzie ładował ponad 1 bar :/ czy mój silnik bez kutych garów tyle wytrzyma?? myślę że może być słabo. Pewnie muszę dorobić większe kółko na kompresor? Co o tym myślicie? Przy kółku wielkości 75 mm doładowanie zmniejsza się do niecałych 0,8 bara. Oczywiście zakładając że kompresor dmucha fabryczne 1035cc.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5256
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

Bez kucia i odprężenia ja bym 0.6 w piku nie przekraczal
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Właśnie też tak myślę, zakładając na kompresor kółko 90mm zostaje 0,67 bara przy 6tyś obrotów. Więc zostaje wizyta u tokarza.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Kumpel w 2.0 z eaton m45 wycisnął przy max obr 1.3bara bez kucia i kilka tys tak zrobil po czym autko sprzedal nadal sprawne. Tak z tego co wyczytalem to uwazam, ze bezpiecznie jest tak jak pisze Romas 0,6-0,8bara bez kucia.

Wuka jakbys mogl to mam prosbe WIELKĄ wstaw krok po kroku jak to składasz w calosc bo nigdzie szczegolowo tego nie ma rozpisanego. Też chcialbym sie za to zabrac ;) moze v6 uda sie objechac ;)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

LukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac ;)
Nie może tylko na pewno :twisted: :p oczywiście zakładając, że wszystko będzie tak jak się należy. W jakim aucie ten Twój kolega dmuchał ponad 1 bar do silnika 2,0 z M45.
Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

wuka pisze:
LukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac ;)
Nie może tylko na pewno :twisted: :p oczywiście zakładając, że wszystko będzie tak jak się należy. W jakim aucie ten Twój kolega dmuchał ponad 1 bar do silnika 2,0 z M45.
Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.
No wlasnie w probe 2.0 16v wydmuchał tyle tzn tak twierdzi..
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Słabo mi się to wydaje, M45 ma wydajność rzędu 750cc (0,75 litra powietrza w trakcie jednego pełnego obrotu) a więc w teorii dla silnika 2 litrowego jest w stanie na maksa dmuchnąć 1 bar i to już przekraczając maksymalne dopuszczalne stałe obroty kompresora. Tak przynajmniej teoretycznie z tego co wyczytałem, a że nie wszystko w internecie jest prawdą mogę się mylić :roll:
Ostatnio zmieniony 2016-03-15 22:08 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Tak czy owak ja chce tylko 0.7 bara w swoim probku i to jest realne eaton m45:)
Wuka a jest możliwość wlaczania i wyłączania kompresora z kabiny?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Pewnie że jest, trzeba tylko mieć kompresor ze sprzęgłem. Np EATON M62. Ale nie oszukuj się, nie po to chcesz zamontować kompresor żeby go tylko wozić pod maską, we wszystkich przypadkach zabawy w kompresor ze sprzęgłem, które czytałem ludzie albo w ogóle go nie używali albo się go pozbywali żeby zamontować mniejsze kółko, bo kółko ze sprzęgłem ma swój rozmiar.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

przy 0,5 już V6 objedziesz :) 1.3 na serii ładnie jednak to nie jest plastelinkowa V heh
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5256
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

Pajda, masz jakiś wykres tego 0.5 u siebie ?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No i znowu troszkę popracowałem. Tym razem udało mi się zdemontować zawory, dokończyć czyszczenie głowicy i rozebrać resztę silnika.
Przyrząd do demontażu zaworów zrobiony ze starego uchwytu na wiertarkę :D Patent mojego teścia, rewelacyjnie się sprawdza.
P1080957.JPG
Tak wygląda moja wyczyszczona głowica. Cieszy moje oko.
P1080986.JPG
Tym preparatem czyściłem.
P1080962.JPG
Wał i tłoki które są przygotowane do wysłania do pokrycia powłoką ceramiczną
P1080981.JPG
I mój rodzynek, bagnet z całym oczkiem :D
Bagnet.jpg
Mam pytanie, czy jest możliwość rozebrania i ponownego poskładania tłoków i korbowodów? Gdzie to mogę ewentualnie zrobić?
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: wuka

Post autor: Prezes5G19 »

Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1888
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: wuka

Post autor: Sallmo »

Super ;) A ten biosol do dobrą robotę zrobił...już zamówiłem sobie :P
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Prezes5G19 pisze:Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?
Na razie jeszcze nie, następny będzie na kutych :D
Jednak zweryfikowałem swoje myślenie, jednak na nowych śrubach.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Kawał dobrej roboty :1111_ok:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: wuka

Post autor: Prezes5G19 »

Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Prezes5G19 pisze:Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?
Coś się znajdzie :D A teraz pochwalę się dzisiejszymi pracami, na pewno niejeden mnie zjedzie, że psuję głowicę ale ja założyłem sobie już dawno temu że to zrobię i dopnę swego.

Tak wyglądały moje kanały wydechowe
P1090001.JPG
P1090002.JPG
Mój warsztat pracy
P1090010.JPG
P1090011.JPG
Porównanie starego do nowego :D
P1090004.JPG
Do ustalenia jak bardzo mogę poszerzyć kanały użyłem starej uszczelki spod kolektora wydechowego, na podstawie tej uszczelki będę miał wykonaną flanszę ze stali nierdzewnej do nowego kolektora.

Efekt po całym dniu pracy
P1090025.JPG
P1090018.JPG
Wszystkie kanały wydechowe wyglądają podobnie, w pierwszej kolejności zebrałem nadmiar utwardzonymi frezami, z łatwością zebrały materiał, później wyczyściłem papierem ściernym zamontowanym na szlifierce trzpieniowej, efekt na zdjęciach jest po wypolerowaniu pastą do docierania zaworów o gradacji nr 2, do szlifowania użyłem nakładki filcowej. W następnej kolejności użyję pasty o numerze 1 a na końcu 0. Powinno wyjść dobrze. Kanałów dolotowych nie będę polerował, wypolerowana jedynie zostanie jeszcze komora spalania.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Sama frajda :) Ciekaw jestem końcowego efektu. Wuka może warto go zakuć?? Masz autko sprawne. Drugi silnik dla zabawy..Czy go złożysz za rok czy za dwa nie ma znaczenia. Zakujesz go i możesz go śmiało kompresorem dobić grubo ponad 1 bar.

Masz już zakupiony intercooler?? Nie wiesz może jakie rozmiary są odpowiednie żeby jakoś to wszystko upchać?
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1888
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: wuka

Post autor: Sallmo »

Aleś wybłyskał,brawo ! Przede mną to samo tyle ze mam dwie :/ , oby tak dalej ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”