
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
wuka
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
zamiast tego portingu przy którym możesz tylko krzywdę mu zrobić to poszukaj lepszych wałków...
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: wuka
Wałki to już nie tania sprawa proponuje dać na początek przepustnicę 70 i lepszy dolot i będziesz miał te szybsze wkręcania sie 

PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Będzie lepszy dolot, nad przepustnicą też myślałem, ale głównym elementem, który ma mi poprawić samopoczucie będzie kompresor
, tłoki trafią do pokrycia powłoką HPC1 to sprawi, że będę się cieszył że wewnątrz silnika mam czysto i schludnie
będzie jeszcze kilka innych elementów mających za zadanie sprawić że będę się uśmiechał 




- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: wuka
Każdy bawi sie jak mu sie podoba. Powodzenia w modach i wytrwałości.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Kurcze mam zagwostkę, według obliczeń przy obecnej konfiguracji, to jest kółko na kompresorze 75 mm a na kole pasowym 145 mm mój kompresor będzie ładował ponad 1 bar :/ czy mój silnik bez kutych garów tyle wytrzyma?? myślę że może być słabo. Pewnie muszę dorobić większe kółko na kompresor? Co o tym myślicie? Przy kółku wielkości 75 mm doładowanie zmniejsza się do niecałych 0,8 bara. Oczywiście zakładając że kompresor dmucha fabryczne 1035cc.

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
Bez kucia i odprężenia ja bym 0.6 w piku nie przekraczal
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Właśnie też tak myślę, zakładając na kompresor kółko 90mm zostaje 0,67 bara przy 6tyś obrotów. Więc zostaje wizyta u tokarza.

-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Kumpel w 2.0 z eaton m45 wycisnął przy max obr 1.3bara bez kucia i kilka tys tak zrobil po czym autko sprzedal nadal sprawne. Tak z tego co wyczytalem to uwazam, ze bezpiecznie jest tak jak pisze Romas 0,6-0,8bara bez kucia.
Wuka jakbys mogl to mam prosbe WIELKĄ wstaw krok po kroku jak to składasz w calosc bo nigdzie szczegolowo tego nie ma rozpisanego. Też chcialbym sie za to zabrac
moze v6 uda sie objechac 
Wuka jakbys mogl to mam prosbe WIELKĄ wstaw krok po kroku jak to składasz w calosc bo nigdzie szczegolowo tego nie ma rozpisanego. Też chcialbym sie za to zabrac


- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Nie może tylko na pewnoLukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac

Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.

-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
No wlasnie w probe 2.0 16v wydmuchał tyle tzn tak twierdzi..wuka pisze:Nie może tylko na pewnoLukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac:p oczywiście zakładając, że wszystko będzie tak jak się należy. W jakim aucie ten Twój kolega dmuchał ponad 1 bar do silnika 2,0 z M45.
Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Słabo mi się to wydaje, M45 ma wydajność rzędu 750cc (0,75 litra powietrza w trakcie jednego pełnego obrotu) a więc w teorii dla silnika 2 litrowego jest w stanie na maksa dmuchnąć 1 bar i to już przekraczając maksymalne dopuszczalne stałe obroty kompresora. Tak przynajmniej teoretycznie z tego co wyczytałem, a że nie wszystko w internecie jest prawdą mogę się mylić 

Ostatnio zmieniony 2016-03-15 22:08 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.

-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Tak czy owak ja chce tylko 0.7 bara w swoim probku i to jest realne eaton m45:)
Wuka a jest możliwość wlaczania i wyłączania kompresora z kabiny?
Wuka a jest możliwość wlaczania i wyłączania kompresora z kabiny?
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Pewnie że jest, trzeba tylko mieć kompresor ze sprzęgłem. Np EATON M62. Ale nie oszukuj się, nie po to chcesz zamontować kompresor żeby go tylko wozić pod maską, we wszystkich przypadkach zabawy w kompresor ze sprzęgłem, które czytałem ludzie albo w ogóle go nie używali albo się go pozbywali żeby zamontować mniejsze kółko, bo kółko ze sprzęgłem ma swój rozmiar.

- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
przy 0,5 już V6 objedziesz
1.3 na serii ładnie jednak to nie jest plastelinkowa V heh

Probe to nie samochód, to styl życia...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
Pajda, masz jakiś wykres tego 0.5 u siebie ?
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
No i znowu troszkę popracowałem. Tym razem udało mi się zdemontować zawory, dokończyć czyszczenie głowicy i rozebrać resztę silnika.
Przyrząd do demontażu zaworów zrobiony ze starego uchwytu na wiertarkę
Patent mojego teścia, rewelacyjnie się sprawdza.
Tak wygląda moja wyczyszczona głowica. Cieszy moje oko.
Tym preparatem czyściłem.
Wał i tłoki które są przygotowane do wysłania do pokrycia powłoką ceramiczną
I mój rodzynek, bagnet z całym oczkiem
Mam pytanie, czy jest możliwość rozebrania i ponownego poskładania tłoków i korbowodów? Gdzie to mogę ewentualnie zrobić?
Przyrząd do demontażu zaworów zrobiony ze starego uchwytu na wiertarkę



-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: wuka
Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: wuka
Super
A ten biosol do dobrą robotę zrobił...już zamówiłem sobie 


Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Na razie jeszcze nie, następny będzie na kutychPrezes5G19 pisze:Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?

Jednak zweryfikowałem swoje myślenie, jednak na nowych śrubach.

-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Kawał dobrej roboty 

-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: wuka
Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Coś się znajdziePrezes5G19 pisze:Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?

Tak wyglądały moje kanały wydechowe Mój warsztat pracy Porównanie starego do nowego

Efekt po całym dniu pracy Wszystkie kanały wydechowe wyglądają podobnie, w pierwszej kolejności zebrałem nadmiar utwardzonymi frezami, z łatwością zebrały materiał, później wyczyściłem papierem ściernym zamontowanym na szlifierce trzpieniowej, efekt na zdjęciach jest po wypolerowaniu pastą do docierania zaworów o gradacji nr 2, do szlifowania użyłem nakładki filcowej. W następnej kolejności użyję pasty o numerze 1 a na końcu 0. Powinno wyjść dobrze. Kanałów dolotowych nie będę polerował, wypolerowana jedynie zostanie jeszcze komora spalania.

-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Sama frajda
Ciekaw jestem końcowego efektu. Wuka może warto go zakuć?? Masz autko sprawne. Drugi silnik dla zabawy..Czy go złożysz za rok czy za dwa nie ma znaczenia. Zakujesz go i możesz go śmiało kompresorem dobić grubo ponad 1 bar.
Masz już zakupiony intercooler?? Nie wiesz może jakie rozmiary są odpowiednie żeby jakoś to wszystko upchać?

Masz już zakupiony intercooler?? Nie wiesz może jakie rozmiary są odpowiednie żeby jakoś to wszystko upchać?
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: wuka
Aleś wybłyskał,brawo ! Przede mną to samo tyle ze mam dwie :/ , oby tak dalej 

Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."