Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

MechanikCzasu

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5259
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: Romas »

Ryfel pod nogi i będzie git :wink: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: MechanikCzasu

Post autor: Dziki Beduin »

Jak dla mnie to za ciężki ten kolor, biały dodał by elegancji i takiej lekkości :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

-- oryginalny post 2016-04-15 06:35 --
MechanikCzasu pisze:-- oryginalny post 2016-04-14 21:10 --

Końcówki wymieniłem ale udało mi się górę obciąć i zmieniałem wahacze więc Dolnego nie musiałem ciąć że wszystkiego została Mo tylko zmiana gum :) a i ostatnie moje zmiany dotyczące oświetlenia stóp z żółtego na niebieski. Oceńcie czy wam się podoba :) bo mi tak :).
Żarówki Led niebieskie.

-- dodano 2016-04-14 21:58 --
Pasuje jak pięść do nosa. Nie rób z tego autka kolejnego odpustowego wozidła. Za chwilę pewnie wskoczą neony pod spód, naklejki pod lusterka i wielka ławka na tył. Nie rób tego.

-- dodano 2016-04-15 06:36 --
Romas pisze:Ryfel pod nogi i będzie git :wink: :mrgreen:
O właśnie o tym zapomniałem.
Obrazek
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-15 09:04 --

Ogólnie nie mam zamiaru robić jakiegoś wiejskiego tuningu tylko tak dałem do wglądu jak będzie wyglądać ba niebieskich

-- dodano 2016-04-15 09:14 --

Czyli lepiej zmienić na białe?
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: MechanikCzasu

Post autor: vitek »

zdecydowanie - białe
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-15 11:43 --

Dziś leci zdjęcie z białymi Led :)

-- dodano 2016-04-15 11:58 --

Wgl jakiej firmy tłumik końcowy możecie polecić? Chciałbym żeby próbek chodził bardziej rasowo. Ale nie głośno może być delikatnie głośniej ale nie żeby ryczałt. Myślałem o magnaflow

-- dodano 2016-04-15 12:02 --

Czy jest to wcale nieopłacalne?
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MechanikCzasu

Post autor: DNF91 »

Romas, ryfel idealnie by się wpasował!
A co do neonow to jestem na tak, ale pod warunkiem że mogą pracować jako strobo :D

Jak ma chodzić rasowo, to śrubokręt w rękę i kilka zgrabnych dziurek w tłumiku wystarczy :D

Panie mechaniku. Niebieskie Ledy, rasowe tłumiki i spojlery wielkości stołu bilardowego pasują do calibry, a nie do proba.
Pozdrawiam
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Rozumiem ledy już zmienione tłumik pospawany :) a lotka od GT :)
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MechanikCzasu

Post autor: DNF91 »

Ledy białe, a jeszcze lepiej cieple białe, dywaniki welur dopasowane dokładnie tylko do proba będą się komponować idealnie.
Lotka z proba II gen. Z wersji GT tez dodaje charakteru i pasuje bardzo dobrze. Bez tego wygląda auto średnio.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Wracając do mojej probówki to od tygodnia nic się nie popsuło ! a w najbliższym czasie ( po wypłacie ) planuje zmianę rozrządu bo jeszcze 2k kilometrów i będzie 300k przebiegu i musiałbym zmienić rozrząd ! więc cena 500zł zaskoczyła mnie delikatnie :P
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

MechanikCzasu pisze:Wracając do mojej probówki to od tygodnia nic się nie popsuło ! a w najbliższym czasie ( po wypłacie ) planuje zmianę rozrządu bo jeszcze 2k kilometrów i będzie 300k przebiegu i musiałbym zmienić rozrząd ! więc cena 500zł zaskoczyła mnie delikatnie :P
A wiesz, że do tych 500zł należy doliczyć koszt pompy wody? Wypadałoby wymienić trochę więcej tych części od razu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1244
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: MechanikCzasu

Post autor: Spider33 »

MechanikCzasu pisze:Wracając do mojej probówki to od tygodnia nic się nie popsuło ! a w najbliższym czasie ( po wypłacie ) planuje zmianę rozrządu bo jeszcze 2k kilometrów i będzie 300k przebiegu i musiałbym zmienić rozrząd ! więc cena 500zł zaskoczyła mnie delikatnie :P
To ile ma km zrobione nie ma nic do rzeczy. Wazne jest to kiedy był wymieniany.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Jak pyknie 300k to będzie miał 70k przebieg rozrządu :) niby tak jest na papierku ( mechanika ) który wcześniej się nim opiekował...
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MechanikCzasu

Post autor: DNF91 »

Z kosztami sprawa wygląda tak, że na oryginałach mazdy full komplet, tzn pasek, rolki, napinacz, sprężynka, 3 uszczelki wałków, pompa wody, uszczelka pokrywy to ok 800zł + u mnie za wymianę całości 400zł :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

DNF91 pisze:Z kosztami sprawa wygląda tak, że na oryginałach mazdy full komplet, tzn pasek, rolki, napinacz, sprężynka, 3 uszczelki wałków, pompa wody, uszczelka pokrywy to ok 800zł + u mnie za wymianę całości 400zł :wink:
Tak jest - jak kupować, to wszystko raz a porządnie.
Ja bym dorzucił jeszcze uszczelniacz wału od strony rozrządu, oring aparatu zapłonowego i zaworek zwrotny pompy oleju.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Tak właśnie chcę cały rozrząd zaworek pompy oleju uszczelniacze wszystkie do tego jeszcze nowy olej i mam takie sprzęgło czy będzie dobre.? http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 53043.html
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

Twój link nie działa.
(już działa)

Poniżej wykaz części które potrzebujesz:
- rozrząd
- pompa wody
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacz wału od strony rozrządu
- oring aparatu zapłonowego
- zaworek zwrotny pompy oleju kpl.
- paski osprzętu



Jeśli masz wymieniać sprzęgło to jeszcze fajnie by było:
- uszczelniacz wału od strony skrzyni
- uszczelniacze półosi (L+P)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: MechanikCzasu

Post autor: duracell »

Łożysko oporowe :) i jeszcze jedno takie małe.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: MechanikCzasu

Post autor: Prezes5G19 »

KrecioPL pisze:Twój link nie działa.

Poniżej wykaz części które potrzebujesz:
- rozrząd
- pompa wody
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacz wału od strony rozrządu
- oring aparatu zapłonowego
- zaworek zwrotny pompy oleju kpl.
- paski osprzętu



Jeśli masz wymieniać sprzęgło to jeszcze fajnie by było:
- uszczelniacz wału od strony skrzyni
- uszczelniacze półosi (L+P)
Napiszcie jeszcze chłopakowi żeby auto wymienił. Po co wymieniać uszczelniacz skoro nie cieknie ??? Jeśli coś jest dobre , ory i nie wykazuje zmęczenia to po co to rozgrzebywać??? Chłopak chce wymienić rozrząd a wy mu zara smarujecie listę 1000zł + . Jak już was posłucha to pewno kupi wszystkie części najtaniej i słabej jakości i później się dopiero zacznie że to cieknie , tamto piszczy itp. Mechanik czasu -przy wymianie rozrządu powinno się wymienić uszczelkę pokrywy zaworów , pompę wody no i oczywiście kmpl. rozrządu. Jeśli z pod żadnego elementu obrotowego nie wycieka olej to lepiej tego nie ruszać.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

Dokładnie. Wymyśliłeś już jak odkręcisz śrubę na wale :D
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

Prezes5G19 pisze:
KrecioPL pisze:Twój link nie działa.

Poniżej wykaz części które potrzebujesz:
- rozrząd
- pompa wody
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacz wału od strony rozrządu
- oring aparatu zapłonowego
- zaworek zwrotny pompy oleju kpl.
- paski osprzętu



Jeśli masz wymieniać sprzęgło to jeszcze fajnie by było:
- uszczelniacz wału od strony skrzyni
- uszczelniacze półosi (L+P)
Napiszcie jeszcze chłopakowi żeby auto wymienił. Po co wymieniać uszczelniacz skoro nie cieknie ??? Jeśli coś jest dobre , ory i nie wykazuje zmęczenia to po co to rozgrzebywać??? Chłopak chce wymienić rozrząd a wy mu zara smarujecie listę 1000zł + . Jak już was posłucha to pewno kupi wszystkie części najtaniej i słabej jakości i później się dopiero zacznie że to cieknie , tamto piszczy itp. Mechanik czasu -przy wymianie rozrządu powinno się wymienić uszczelkę pokrywy zaworów , pompę wody no i oczywiście kmpl. rozrządu. Jeśli z pod żadnego elementu obrotowego nie wycieka olej to lepiej tego nie ruszać.
Panowie, Panowie - zmęczenie może być niewidoczne - ale swoje lata te części mają. Weźcie to pod uwagę.

Jeśli ktoś ma obiekcje, zalecam lekturę:
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -82-0-fpfs
Na dole macie zalecenia co do wymiany.

I nie piszę tych rzeczy ot tak, co będzie jak chłopak złoży rozrząd, a mu zacznie ciec uszczelniacz wału od strony rozrządu? Znów ma wszystko do wymiany. A tak to raz, skutecznie i spokój.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-20 16:01 --

Raczej tu wam przyznam rację dlatego zbieram kasę żeby wszystko na raz wymienić :) więc i tak zamówienie będzie powyżej 1000zł :) ale to po wypłacie. A co do tego sprzęgła to będzie dobre?

-- dodano 2016-04-20 16:11 --

Dzisiejsza zabawa z podszybiem i wycieraczkami. Były strasznie pordzewiale i stare pióra a podszybie prawie białe :( a dziś wygląda tak!
Piaskowanie i malowanie wycieraczek i czernidlo do podszybia firmy K2 Bruno black
Załączniki
DSC_0155.JPG
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

Podszybie wyszło zacnie, wycieraczki też.

Szkoda tylko, że to czernidło nie utrzyma się długo. Jak by co, polecam pomalować sprayem (tak jak ja). 12,99 i zainteresowanym mogę przekazać na Zlocie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Właśnie zobaczę ile czasu najwyżej sprayem pomaluje :)
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MechanikCzasu

Post autor: DNF91 »

Kecio, pisząc o 3 uszczelkach miałem na myśli dwa wałki + wał :)
Mechanik, świetnie wyszło :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”