Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Mokra podsufitka itd...
- ArkabPrior
- Posty: 38
- Rejestracja: 2013-03-23 14:40
- Samochód: Probe II '96 2.0 16V
- Lokalizacja: Żory
Mokra podsufitka itd...
Cześć wszystkim!
W ostatnich miesiącach mój samochód przeżywa niemały kryzys i z każdą naprawioną usterką pojawiają się dwie nowe. Od razu przepraszam, że zasypię was pytaniami.
Ostatnio trochę popadało i podczas jazdy zauważyłem wyciskającą się spod uszczelki kropelkę wody. Jak pomacałem podsufitkę przy drzwiach, to była w jednym miejscu mokra. Chciałbym to jakoś uszczelnić, bo nie chcę, żeby w zimie dostała się tam woda i jeszcze bardziej powiększyła przeciek. Moje pytanie brzmi, czy przeciekać może uszczelka od drzwi, a może jest to możliwe, że przepuszcza ta czarna, twarda guma, na obrzeżu dachu (to chyba odpływ?)? Nie chcę sam jeszcze nic zrywać i sprawdzać, bo nie chcę pogorszyć problemu. Czy silikon załatwi sprawę?
Druga rzecz. Mechanik ostatnio stwierdził, że klepią mi w silniku hydrauliki. Mam probe 2.0 + gaz, przebieg 126 tyś. Faktycznie hydrauliki klepią, ale tylko czasem. Nie mam pojęcia dlaczego, raz są głośno na gazie, raz na benzynie, ale prawie zawsze na załączonej klimatyzacji trzaska bardziej.. Przykładowo, wczoraj jechałem zawieźć gdzieś siostrę jak odpaliłem auto, silnik był cicho. Zrobiłem może 5 km, na miejscu jak wysiadłem z auta, to trzaskały. Zgasiłem silnik, 5 minut później wróciłem do domu i w domu na podwórku już nie trzaskały, silnik chodził cicho. Mechanik coś mi gadał, że ma jakiś środek za 10 zł do oleju na klepiące hydrauliki. Powiedział, że wlał to komuś do diesla, który wcześniej nadawał się już tylko do remontu i silnik kompletnie ucichł i chodzi dalej. Jakoś jestem sceptyczny. Ale powiedział mi też, że jak będę tak dalej jeździł i nic z tym nie zrobię, to będę miał głowicę do remontu. Czy to prawda? I co mam z tym zrobić? Może to wina oleju i powinienem zmienić na 10w? Obecnie jeżdżę na mobilu 5w50.
Pozdrawiam.
W ostatnich miesiącach mój samochód przeżywa niemały kryzys i z każdą naprawioną usterką pojawiają się dwie nowe. Od razu przepraszam, że zasypię was pytaniami.
Ostatnio trochę popadało i podczas jazdy zauważyłem wyciskającą się spod uszczelki kropelkę wody. Jak pomacałem podsufitkę przy drzwiach, to była w jednym miejscu mokra. Chciałbym to jakoś uszczelnić, bo nie chcę, żeby w zimie dostała się tam woda i jeszcze bardziej powiększyła przeciek. Moje pytanie brzmi, czy przeciekać może uszczelka od drzwi, a może jest to możliwe, że przepuszcza ta czarna, twarda guma, na obrzeżu dachu (to chyba odpływ?)? Nie chcę sam jeszcze nic zrywać i sprawdzać, bo nie chcę pogorszyć problemu. Czy silikon załatwi sprawę?
Druga rzecz. Mechanik ostatnio stwierdził, że klepią mi w silniku hydrauliki. Mam probe 2.0 + gaz, przebieg 126 tyś. Faktycznie hydrauliki klepią, ale tylko czasem. Nie mam pojęcia dlaczego, raz są głośno na gazie, raz na benzynie, ale prawie zawsze na załączonej klimatyzacji trzaska bardziej.. Przykładowo, wczoraj jechałem zawieźć gdzieś siostrę jak odpaliłem auto, silnik był cicho. Zrobiłem może 5 km, na miejscu jak wysiadłem z auta, to trzaskały. Zgasiłem silnik, 5 minut później wróciłem do domu i w domu na podwórku już nie trzaskały, silnik chodził cicho. Mechanik coś mi gadał, że ma jakiś środek za 10 zł do oleju na klepiące hydrauliki. Powiedział, że wlał to komuś do diesla, który wcześniej nadawał się już tylko do remontu i silnik kompletnie ucichł i chodzi dalej. Jakoś jestem sceptyczny. Ale powiedział mi też, że jak będę tak dalej jeździł i nic z tym nie zrobię, to będę miał głowicę do remontu. Czy to prawda? I co mam z tym zrobić? Może to wina oleju i powinienem zmienić na 10w? Obecnie jeżdżę na mobilu 5w50.
Pozdrawiam.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Pierwsza sprawa- masz szyberdach?
Druga sprawa- możesz mieć do wymiany zaworek zwrotny w pompie olejowej. To częsta przypadłość w tych silnikach. Co do oleju- mobil 5w50, to dobry olej, jednakże dosyć gęsty, przez co zdarza się, że klepią na nim popychacze. Wymień na 5w30 (nie zalewaj 10w- będzie jeszcze gorzej)- proponuję elfa sxr (zalecany przez mazdę do tych silników) i zobaczysz, czy będzie jakaś poprawa.
Co do cudownych środków, które "naprawiają" silniki, to powiedz mechanikowi, żeby sobie do ursusa coś takiego wlał, a nie do proba.
Druga sprawa- możesz mieć do wymiany zaworek zwrotny w pompie olejowej. To częsta przypadłość w tych silnikach. Co do oleju- mobil 5w50, to dobry olej, jednakże dosyć gęsty, przez co zdarza się, że klepią na nim popychacze. Wymień na 5w30 (nie zalewaj 10w- będzie jeszcze gorzej)- proponuję elfa sxr (zalecany przez mazdę do tych silników) i zobaczysz, czy będzie jakaś poprawa.
Co do cudownych środków, które "naprawiają" silniki, to powiedz mechanikowi, żeby sobie do ursusa coś takiego wlał, a nie do proba.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- ArkabPrior
- Posty: 38
- Rejestracja: 2013-03-23 14:40
- Samochód: Probe II '96 2.0 16V
- Lokalizacja: Żory
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Nie mam szyberdachu. Podsufitka zamaka nad lewymi drzwiami. Zainteresowałem się tematem tego zaworka pompy olejowej i myślę, że będę coś działał w tym kierunku.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Szukam lewej przedniej półosi do Hondy HR-V 4x4 77 kW z 2001 roku. I klocków do Smarta ForTwo też z 2001.ArkabPrior pisze:itd...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- ArkabPrior
- Posty: 38
- Rejestracja: 2013-03-23 14:40
- Samochód: Probe II '96 2.0 16V
- Lokalizacja: Żory
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Znów mam pytanie dla zorientowanych. Dzwoniłem do ASO Mazdy i pytałem o Forda Probe 2.0, to nie wiedzieli jaki tam jest zaworek pompy olejowej. Czy taki sam jest w maździe 626, a jeżeli tak, to jaka pojemność? Nie bardzo wiedziałem co im odpowiedzieć...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Mazda 626 GE 2.0 16v FS produkowanej w latach 1992- 1997 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Mokra podsufitka, klepiące hydrauliki itd...
Z tym przeciekaniem miałem podobnie w moim poprzednim:
1. Możesz mieć opuszczone drzwi (standard) i czasami tak bywa,
2. (Bardziej prawdopodobne) Ta uszczelka nad szybą jest mocowana do karoserii zwykłymi wkrętami - wystarczy że przy którymś ruda już się przeżarła, tak że otwór przy wkręcie się powiększył i jest nieszczelność. Jak to sprawdzić - otwierasz drzwi, i w miejscu gdzie szyba po zamknięciu drzwi wchodzi pod uszczelkę, pod rantem, trzeba ją odchylić - wtedy zobaczysz w jakim stanie są wkręty i czy w tym miejscu nie sypie ci się kawałkami ruda. A jeśli tam nie widać, to odkręć wkręty i odchyl delikatnie uszczelkę. Przy składaniu z powrotem, radzę zabezpieczyć miejsca na wkręty (oczyścić, odtłuścić i posmarować np. brunox'em, albo jakimś lakierem) i tam gdzie uważasz, można dać sylikon.
1. Możesz mieć opuszczone drzwi (standard) i czasami tak bywa,
2. (Bardziej prawdopodobne) Ta uszczelka nad szybą jest mocowana do karoserii zwykłymi wkrętami - wystarczy że przy którymś ruda już się przeżarła, tak że otwór przy wkręcie się powiększył i jest nieszczelność. Jak to sprawdzić - otwierasz drzwi, i w miejscu gdzie szyba po zamknięciu drzwi wchodzi pod uszczelkę, pod rantem, trzeba ją odchylić - wtedy zobaczysz w jakim stanie są wkręty i czy w tym miejscu nie sypie ci się kawałkami ruda. A jeśli tam nie widać, to odkręć wkręty i odchyl delikatnie uszczelkę. Przy składaniu z powrotem, radzę zabezpieczyć miejsca na wkręty (oczyścić, odtłuścić i posmarować np. brunox'em, albo jakimś lakierem) i tam gdzie uważasz, można dać sylikon.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2016-09-26 07:06
- Samochód: Ford Probe 1994 2.0
- Lokalizacja: Leszno
Re: Mokra podsufitka itd...
Witam, mam podobny problem z podsufitką, lecz u mnie jest mokra praktycznie dookoła a najbardziej na tyle nad siedzeniami. Jest tez duze zaparowanie szyb (kropelki wody i para od srodka) czy ktos cos poradzi ? Nie mam szyberdachu. Probe z 93 

Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka itd...
Sprawdź czy tylne szyby boczne się nie odkleily 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Mokra podsufitka itd...
kamilw1911 pisze:Witam, mam podobny problem z podsufitką, lecz u mnie jest mokra praktycznie dookoła a najbardziej na tyle nad siedzeniami. Jest tez duze zaparowanie szyb (kropelki wody i para od srodka) czy ktos cos poradzi ? Nie mam szyberdachu. Probe z 93
Dokładnie tak jak Romas mówi - bywa często, że tylne szyby się odklejają.Romas pisze:Sprawdź czy tylne szyby boczne się nie odkleily
Złap za krawędź szyby od strony bagażnika i spróbuj delikatnie odciągnąć. Będziesz wiedział

Poza tym zdarzyło mi się, że ciekł tylny spryskiwacz - wystarczyło go podkleić.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MiczuTG
- Posty: 349
- Rejestracja: 2015-12-14 10:12
- Samochód: Lada Niva
- Galeria: viewtopic.php?t=23654
- Lokalizacja: UZB
Re: Mokra podsufitka itd...
To ja się spytam też bo u mnie jest tak: jak paruje tył to na tylnych szybach widać ślad, jakby po ścierce. Z tym że ten ślad jest między szybami. Czy to znaczy że się odklejają? A jeśli tak to co mogę z tym zrobić
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
==Probe's Style o'Life==
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka itd...
między Szybami? coś mnie tu panie ściemniasz, tylne szyby nie są klejone tylko hartowane pojedyncze, przednia jest tylko klejona.
A jak źle zrozumiałem to napisz tak bym zrozumiał
A jak źle zrozumiałem to napisz tak bym zrozumiał

- MiczuTG
- Posty: 349
- Rejestracja: 2015-12-14 10:12
- Samochód: Lada Niva
- Galeria: viewtopic.php?t=23654
- Lokalizacja: UZB
Re: Mokra podsufitka itd...
No też mnie to dziwi. Już w środku tarłem alkoholem, demineralem, nic. Ale to już pół biedy, można to zrobić. Tylko czy jak się odklejają to można skleić jakoś?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
==Probe's Style o'Life==
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka itd...
Nadal nie rozumiem 

- MiczuTG
- Posty: 349
- Rejestracja: 2015-12-14 10:12
- Samochód: Lada Niva
- Galeria: viewtopic.php?t=23654
- Lokalizacja: UZB
Re: Mokra podsufitka itd...
Ok sprawdziłem sam. Coś mi też woda cieknie chyba pod szybą i zostawia dziwne ślady, po umyciu octem zniknęły dlatego miałem wrażenie jakiejś dziwnej materii. Czyli co teraz, szyba do speca i wkleić jeszcze raz?
W ogóle uszczelki jeszcze da się znaleźć do tych szyb?
Sent from my iPhone using Tapatalk
W ogóle uszczelki jeszcze da się znaleźć do tych szyb?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
==Probe's Style o'Life==
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mokra podsufitka itd...
Uszczelek to w życiu nie znajdziesz nie wiadomo jakbyś się napocił 

Probe 96' 2.0 EURO
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka itd...
Uszczelka szyb bocznych tylnych zostaje na szybie, bez problemu doświadczony szybiarz wytnie i wklei ponownie, tylko dla pewności sprawdź czy aby na pewno pękł klej, już kolega tu pisał jak to zrobić
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2016-09-26 07:06
- Samochód: Ford Probe 1994 2.0
- Lokalizacja: Leszno
Re: Mokra podsufitka itd...
Kolejne pytanie prawy dolny róg bagażnika, zbiera sie tam woda, czy możliwe jest ze jakis kanał odpływowy jest zatkany? Ktoś wie jaką funkcję spełnia ta plastikowa rurka wystająca z blachy, wydaję mi się że z niej może kapać. Pozdrawiam.
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokra podsufitka itd...
odklejona szyba najprawdopodobniej 

- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Mokra podsufitka itd...
Ja bardziej stawiałbym na źle uszczelnioną antenę 
Rurka jest do odprowadzania wody z anteny

Rurka jest do odprowadzania wody z anteny

''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Mokra podsufitka itd...
Dokładnie tak jak napisał inferno . Gumowa rurka może wypaść i poleci woda . Najlepiej jest założyć opaskę zaciskową dla bezpieczeństwa .infernoblade pisze:Ja bardziej stawiałbym na źle uszczelnioną antenę
Rurka jest do odprowadzania wody z anteny
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2016-09-26 07:06
- Samochód: Ford Probe 1994 2.0
- Lokalizacja: Leszno
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2016-09-26 07:06
- Samochód: Ford Probe 1994 2.0
- Lokalizacja: Leszno
Re: Mokra podsufitka itd...
Wracam ponownie z pytaniem, oglądalem, oglądalem i rurka od anteny jest wyżej. Chciałem sprawdzic gdzie jest drugi koniec ale nic niestety nie zobaczyłem. Załączam zdjecie.
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"