
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Lukas007
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Lukas007
Hehe nawet wyjście pod ERG jest
Chcesz przewalić 400 ?

PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Nie chce, ale może tak wyjsc calkiem przypadkiem 

- MiczuTG
- Posty: 349
- Rejestracja: 2015-12-14 10:12
- Samochód: Lada Niva
- Galeria: viewtopic.php?t=23654
- Lokalizacja: UZB
Re: Lukas007
To nowa turbina czy regenerowana
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
==Probe's Style o'Life==
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lukas007
to raczej nie jest turbo z f2t 

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Lukas007
jak wtryski dadzą radę to i czwórka z przodu będzie ale i z dobrą trójką obali wszystkie stare mity forumowe że z tego silnika się nic nie daBogdan9999 pisze:Hehe nawet wyjście pod ERG jestChcesz przewalić 400 ?

FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Turbina to T3/T04, oczywiście nowa
Wtryski od EVO 560cc to aż ponad moje plany. Dzisiaj auto powinno zagadac.

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Lukas007
to fimik na YT prosimyLukas007 pisze: Dzisiaj auto powinno zagadac.

FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Lukas007
Oby ci uszczelki pod głowicą nie dmuchnęło bo to najwrażliwszy element tego silnika.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- marek08
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Lukas007
Dzisiaj zagada, a strojenie kiedy? Dawaj wiecej zdjec z prac, bo zawsze dajesz tylko na gotowo 

- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Bo mam zwyczaj robić auto a nie zdjęcia
Strojenie jakos początek maja, zobaczymy. Pod uszczelke jest dany Loctite 3020, a śruby przyjeły ponad 100NM też jest szansa, że będzie dobrze 


- marek08
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Lukas007
Aj tam gadasz, zawsze znajdzie sie czas na jakas fotke w przerwieLukas007 pisze:Bo mam zwyczaj robić auto a nie zdjęcia



- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Filmu nie zrobilem, ale wierzcie na słowo, ze odpalil od strzała i w dodatku ładnie chodzi
Pierwsza jazda odbyta na spokojnie, ale dzwiek turbiny robi kosmiczne wrażenie. Fotki w dzień pokazujace jak wygląda komora zrobie po weekendzie jak ogarne kosmetyke.
Co właściwie zostało zrobione ...
- cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford
- zrobiona głowica - nowe uszczelniacze, płaszczyzna
- szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
- podwójne sprężynki zaworowe
- kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
- turbosprezarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
- downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
- kocyk na gorącą część turbiny
- osłony termiczne na fajki przewodów WN
- dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
- spływ oleju w miske (wąż 16mm)
- nowy rozrząd kompletny Gates
- nowy regulator ciśnienia paliwa Mazda OEM
- nowy filtr paliwa Motorcraft
- nowy czujnik stuku OEM Mazda
- nowe węże - odmy PCV, oraz serwo OEM Mazda
- duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
- całkowicie zlikwidowany EGR
- łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
- filtr powietrza Spectre czarny
Kilka fotek z prac ...







Co właściwie zostało zrobione ...
- cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford
- zrobiona głowica - nowe uszczelniacze, płaszczyzna
- szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
- podwójne sprężynki zaworowe
- kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
- turbosprezarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
- downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
- kocyk na gorącą część turbiny
- osłony termiczne na fajki przewodów WN
- dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
- spływ oleju w miske (wąż 16mm)
- nowy rozrząd kompletny Gates
- nowy regulator ciśnienia paliwa Mazda OEM
- nowy filtr paliwa Motorcraft
- nowy czujnik stuku OEM Mazda
- nowe węże - odmy PCV, oraz serwo OEM Mazda
- duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
- całkowicie zlikwidowany EGR
- łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
- filtr powietrza Spectre czarny
Kilka fotek z prac ...






Ostatnio zmieniony 2017-03-30 22:48 przez Lukas007, łącznie zmieniany 3 razy.
- marek08
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Lukas007
I o to chodzilo, fajnie ze wszystko poszlo tak jak mialo pojsc
Wymieniales same silikony na czarne, czy cale orurowanie od nowa bylo robione? Powodzenia 


- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Orurowanie było przerabiane, silikony nowe tylko z racji na to, że znudziły mi sie smerfy pod maską 
Tak wogole to znalazłem swoja wypowiedz z przed 8 lat ...

Tak wogole to znalazłem swoja wypowiedz z przed 8 lat ...
Tak tylko chciałem sie pochwalic, ze koncepcja mi sie nie sprawdziła troche hehDzięki za miłe słowa. Zmieniła się nieco koncepcja zmian, trochę ze względu na stan auta, trochę ze względu na jego wiek. Tak czy inaczej Ford ma być utrzymany w zupełnie seryjnej formie - bez udziwnień i nieoryginalnych akcesoriów. Zarówno pod maską (jedyną zmianą jest i będzie dokonana już kosmetyka) jak i z zewnątrz (tu jest nieco więcej do "odnowienia", ale damy rade).
Ostatnio zmieniony 2017-03-31 00:58 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Lukas007
Mogę stwierdzić, że cieszymy się z tego, że Twój plan co do auta się nie udałLukas007 pisze:Orurowanie było przerabiane, silikony nowe tylko z racji na to, że znudziły mi sie smerfy pod maską
Tak wogole to znalazłem swoja wypowiedz z przed 8 lat ...
Tak tylko chciałem sie pochwalic, ze koncepcja mi sie nie sprawdziła troche hehDzięki za miłe słowa. Zmieniła się nieco koncepcja zmian, trochę ze względu na stan auta, trochę ze względu na jego wiek. Tak czy inaczej Ford ma być utrzymany w zupełnie seryjnej formie - bez udziwnień i nieoryginalnych akcesoriów. Zarówno pod maską (jedyną zmianą jest i będzie dokonana już kosmetyka) jak i z zewnątrz (tu jest nieco więcej do "odnowienia", ale damy rade).

Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Po wymianie przełącznika wycieraczek w koncu działa tryb summer
Czy wycieraczki będą się dalej włączać same pod wpływem wstrząsów okaże się jak auto zacznie już jeździć po strojeniu.
A tak to wszystko wygląda na gotowo pod maską ...









A tak to wszystko wygląda na gotowo pod maską ...








Ostatnio zmieniony 2017-04-04 19:21 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Lukas007
Szacunek ! Piękny widok
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Lukas007
Lukas, kiedy stroisz?
Muszę przyszykować wątrobę.
Muszę przyszykować wątrobę.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lukas007
Raczej w warszawie nie będzie stroił
- marek08
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Lukas007
Wow, cos pieknego, szacun
A gdzie mocowania chlodnicy? 


- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Pod Warszawą
Auto będzie strojone w ZibiSoft. Co do terminu to wyjaśni się to jakoś po nadchodzących świętach.
Co do mocowań to już inna historia ... kupiłem sobie gumowe mocowania oryginalne i zanim sprawdziłem czy to na pewno górne do chłodnicy zabrałem się za przygotowanie samych metalowych mocowań - z trudem pozbyłem się z nich fabrycznej gumy, oczyściłem, pomalowałem, namęczyłem się żeby wcisnąć w miejsce starych nowe gumki i co się okazało (przy wyciąganiu chłodnicy) kupiłem dolne mocowania, a nie górne
Póki co założyłem, chłodnica sie trzyma, ale chyba poszukam oryginalnych heh
Zastanawiam się teraz nad olejem. Obecnie wlany jest olej na przepłukanie silnika (Champion 5w40). Silnik chodzi ładnie, popychacze cichutkie, ale dziwnie to wygląda na bagnecie - rzadki tak, że aż kapie z miarki, a poza tym praktycznie bezbarwny. Pewnie to normalne bo i głowica była idealnie czysta, stary olej wypłulany i wydmuchany, a miska dokładnie wymyta.
Niemniej jednak przy najbliższych kilometrach (przegląd, geometria) idzie do zmiany zgodnie z planem. I tu myśle albo nad 5w50, albo nad 10w60. Niby na 5w50 lepszy rozruch i praca na zimnym silniku, ale 10w60 w wysokich temperaturach (a takie zapewne będą) lepiej się zachowuje (zazwyczaj wyższy wsp lepkosci w 100°C) ...

Co do mocowań to już inna historia ... kupiłem sobie gumowe mocowania oryginalne i zanim sprawdziłem czy to na pewno górne do chłodnicy zabrałem się za przygotowanie samych metalowych mocowań - z trudem pozbyłem się z nich fabrycznej gumy, oczyściłem, pomalowałem, namęczyłem się żeby wcisnąć w miejsce starych nowe gumki i co się okazało (przy wyciąganiu chłodnicy) kupiłem dolne mocowania, a nie górne

Zastanawiam się teraz nad olejem. Obecnie wlany jest olej na przepłukanie silnika (Champion 5w40). Silnik chodzi ładnie, popychacze cichutkie, ale dziwnie to wygląda na bagnecie - rzadki tak, że aż kapie z miarki, a poza tym praktycznie bezbarwny. Pewnie to normalne bo i głowica była idealnie czysta, stary olej wypłulany i wydmuchany, a miska dokładnie wymyta.
Niemniej jednak przy najbliższych kilometrach (przegląd, geometria) idzie do zmiany zgodnie z planem. I tu myśle albo nad 5w50, albo nad 10w60. Niby na 5w50 lepszy rozruch i praca na zimnym silniku, ale 10w60 w wysokich temperaturach (a takie zapewne będą) lepiej się zachowuje (zazwyczaj wyższy wsp lepkosci w 100°C) ...
Ostatnio zmieniony 2017-04-04 21:27 przez Lukas007, łącznie zmieniany 2 razy.