Oj Panowie! Przyczyn takiego stanu może być wiele.
Po pierwsze (pisałem to już, ale że temat wciągnął starych klubowiczów to nie napiszę "użyj opcji szukaj"

) NALEŻY SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE OLEJU!!!
Czyli udać się do serwisu Mazdy lub innego w miarę dobrego serwisu gdzie mają nanometr z końcówkami do mierzenia ciśnienia oleju. Wykręcić czujnik wkręcić nanometr i odczytać zgodnie z tym jak to podaje serwisówka.
No i tu już 90% sprawy się wyjaśni.
Jeśli ciśnienie bedzie za niskie to niestety ostatnie 10% będzie baaaardzo trudne do ustalenia. To może być:
1. Zawór nadciśnieniowy pompy oleju
2. Zużyta pompa oleju
3. Przytkana chłodnica oleju
4. Puszcza somering na kanale olejowym
5. Panewki korbowe lub/i główne są wytarte (najbardziej prawdopodobne)
6. uszczelka na głowicy puszcza (mało prawdopodobne)
7. blok jest pęknięty (o okolicy kanałów olejowych i olej wylewa się z powrotem do miski)
uffff - nie chciało mi się ale jednak to zrobiłem. Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)