Lukas007
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Co do wahaczy, to wszystkie poza tylnymi poprzecznymi (bez regulacji), są dostępne z firmy SRL (numrery są podane w dziale FAQ). Owe niedostępne nigdzie w Polsce wahacze poprzeczne znalazłem w USA z firmy Mevotech (CMS76166, CMS76165). Co do poliuretanów to są one również kupione w USA z firmy Energy Suspension - nic dedykowanego, dobierane po wymiarach (warto poszukać troche na forum MX6.com).
- łącznik stabilizatora przod 9.8118R
- łącznik stabilizatora tył 9.8120R
- guma stabilizatora przod : 9.5128R
- guma stabilizatora tył : 9.5122R
Nadmieniłem forum mazdy mx6, ale pamietajcie, ze mimo, iz sa to blizniacze konstrukcje - stabilizatory maja akurat inne
W Probe jest 24.2mm przod i 18.0mm tył
W 626 GD jest 20.0mm przod i 16.0mm tył.
Jak zamontuje i wszystko bedzie pasować, dodam to do odpowiedniego działu.
- łącznik stabilizatora przod 9.8118R
- łącznik stabilizatora tył 9.8120R
- guma stabilizatora przod : 9.5128R
- guma stabilizatora tył : 9.5122R
Nadmieniłem forum mazdy mx6, ale pamietajcie, ze mimo, iz sa to blizniacze konstrukcje - stabilizatory maja akurat inne
W Probe jest 24.2mm przod i 18.0mm tył
W 626 GD jest 20.0mm przod i 16.0mm tył.
Jak zamontuje i wszystko bedzie pasować, dodam to do odpowiedniego działu.
Ostatnio zmieniony 2019-12-30 23:54 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
W końcu udało sie zabrac za zawieszenie. Z racji tego, że oststnio wymieniane były (tylne wahacze) jakieś 20 lat temu (albo i nigdy), łatwo nie było. Ogólnie wszystko pasuje dobrze. Łączniki stabilizatora pasują i z przodu i z tyłu. Tuleje z przodu bez problemów, za to z tyłu lepiej dopasować stare obejmy przednie (zdjecie w zalaczniku). Zostało wszystko poskręcać po opuszczeniu na koła, wymiana płynu hamulcowego i oleju (z płukankami), zbieżność, przegląd. Później można go troche w koncu przewietrzyć
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Lukas007
Poprawianie starego żeby działało dalej... Coś w tym jest wciągającego...
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Lukas007
No i pięknie teraz się prezentuje zawiecha Coraz trudniej dostać niektóre części w PL do jedynek.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Na przykład tylne wahacze poprzeczne :p
Tył poskładany, płyn hamulcowy wymieniony na ATE 200. Pierwsza wymiana oleju z płukanką zrobiona. W załączniku próbka Penrite'a po ok. 5000km (1.5 roku) + płukanka Amsoil. Jeszcze jedna wymiana na Specola 5w40 i leci docelowy 5w50.
Tył poskładany, płyn hamulcowy wymieniony na ATE 200. Pierwsza wymiana oleju z płukanką zrobiona. W załączniku próbka Penrite'a po ok. 5000km (1.5 roku) + płukanka Amsoil. Jeszcze jedna wymiana na Specola 5w40 i leci docelowy 5w50.
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Można powiedzieć, że skończone
Zbieżność ustawiona, olej po 3 płukaniach zalany docelowy, czyli Amsoil 5w50 Signature Series. Silnik pracuje bardzo ładnie. Prowadzenie na nowym zawieszeniu dużo lepsze. Auto znacznie stabilniejsze w zakrętach. Niestety dalej trzeba mocno trzymać kierownice przy dawaniu w palnik - 500NM na przedniej osi swoje robi Polerki nie udało się zrobić, ale to kwestia czasu tylko. Właściwie lekkie odświeżenie, bo mimo upływu lat (od ostatniej korekty) nie ma tragedi.
Zbieżność ustawiona, olej po 3 płukaniach zalany docelowy, czyli Amsoil 5w50 Signature Series. Silnik pracuje bardzo ładnie. Prowadzenie na nowym zawieszeniu dużo lepsze. Auto znacznie stabilniejsze w zakrętach. Niestety dalej trzeba mocno trzymać kierownice przy dawaniu w palnik - 500NM na przedniej osi swoje robi Polerki nie udało się zrobić, ale to kwestia czasu tylko. Właściwie lekkie odświeżenie, bo mimo upływu lat (od ostatniej korekty) nie ma tragedi.
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Lukas007
Lukas podaj mi namiary na czerwone łączniki stabilizatora bo potrzebuje na przód i tył?
2.2gt 92 rok
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Lukas007
A co z Penrite było nie tak?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Penrite to dobry olej, ale do dłuższego katowania, jazdy na torze itp. Do okazjonalnych przejażdżek, nawet z wykorzystaniem pełnej mocy, 5w50 lepiej się sprawdza. Przede wszystkim od razu po odpaleniu jest cisza pod klawiaturą, na Penrite 10w60 musiał pochodzić dobre 15min. Całkowicie inna lepkość zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Amsoil charakteryzuje się bardzo wysokim HTHS w 150*, jak również wysoką lepkością w 100*C, przy czym dzięki temu, że jest oparty na bazach IV grupy - bardzo dobrze płynie w niskich temperaturach i jest łatwo pompowalny.
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Lukas007
A czemu aż 3 płukanki?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Żeby jak najlepiej wyczyścić silnik z nagarów przed zalaniem docelowego oleju.
Cała procedura wyglądała następująco
1. Do starego Penrite (1.5 roku, 5000km) po rozgrzaniu zalana płukanka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
2. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 30km jazdy dolana płuknka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
3. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 50km jazdy zlanie oleju + nowy filtr
4. Zalanie docelowego Amsoil 5w50
Po tych zabiegach olej na bagnecie idealnie przejrzysty. Popychacze chodzą cicho, silnik znacznie równiej.
W załączniku próbki (od lewej) :
1. Penrite po 5000km + płukanka
2. Specol po 30km + płukanka
3. Specol po 50km bez płukanki
Cała procedura wyglądała następująco
1. Do starego Penrite (1.5 roku, 5000km) po rozgrzaniu zalana płukanka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
2. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 30km jazdy dolana płuknka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
3. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 50km jazdy zlanie oleju + nowy filtr
4. Zalanie docelowego Amsoil 5w50
Po tych zabiegach olej na bagnecie idealnie przejrzysty. Popychacze chodzą cicho, silnik znacznie równiej.
W załączniku próbki (od lewej) :
1. Penrite po 5000km + płukanka
2. Specol po 30km + płukanka
3. Specol po 50km bez płukanki
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Lukas007
Płukanka daje radę mówią że do starych się nie leje ale ja polecam
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Kolejna modyfikacja, tym razem dotycząca hamulców, a dokładniej - pompy hamulcowej.
Udało się dopasować pompę hamulcową od drugiej generacji Probe (taka sama jak w Mazdach 626, Xedos itp).
Różnica w średnicy to 7/8" dla 1gen (22,23mm) i 15/16" dla 2gen (23,81mm), a więc różnica ~ 7% - niby nie dużo, ale różnica kolosalna.
Pedał hamulca nie wpada już tak głęboko, żeby zacząć w ogóle efektywnie hamować. Wystarczy lekkie naciśnięcie.
Co do samego montażu :
- pompa z drugiej generacji pasuje do serwa pierwszej generacji
- wyjścia przewodów hamulcowych są z drugiej strony i mają inne gniazda
- przewody można przykręcić na dwa sposoby :
-> fabryczną śrubę (holenderkę, banjo) skrócić o ok. 3-5mm i podfrezować stożek w otworze (zdjęcie w załączniku)
-> odkręcić fabryczne oczko śruby drożnej (patrz wyżej) i przykręcić bezpośrednio przewód do pompy (takie same wejścia)
- trzeba się pobawić z filtrem paliwa, bo przeszkadzają przewody hamulcowe z lewej strony
- kostka od czujnika poziomu płynu jest inna
Ja wybrałem opcje z przykręceniem bezpośrednio przewodów do pompy, głównie dlatego, że nie miałem dobrych, nowych podkładek miedzianych.
Udało się dopasować pompę hamulcową od drugiej generacji Probe (taka sama jak w Mazdach 626, Xedos itp).
Różnica w średnicy to 7/8" dla 1gen (22,23mm) i 15/16" dla 2gen (23,81mm), a więc różnica ~ 7% - niby nie dużo, ale różnica kolosalna.
Pedał hamulca nie wpada już tak głęboko, żeby zacząć w ogóle efektywnie hamować. Wystarczy lekkie naciśnięcie.
Co do samego montażu :
- pompa z drugiej generacji pasuje do serwa pierwszej generacji
- wyjścia przewodów hamulcowych są z drugiej strony i mają inne gniazda
- przewody można przykręcić na dwa sposoby :
-> fabryczną śrubę (holenderkę, banjo) skrócić o ok. 3-5mm i podfrezować stożek w otworze (zdjęcie w załączniku)
-> odkręcić fabryczne oczko śruby drożnej (patrz wyżej) i przykręcić bezpośrednio przewód do pompy (takie same wejścia)
- trzeba się pobawić z filtrem paliwa, bo przeszkadzają przewody hamulcowe z lewej strony
- kostka od czujnika poziomu płynu jest inna
Ja wybrałem opcje z przykręceniem bezpośrednio przewodów do pompy, głównie dlatego, że nie miałem dobrych, nowych podkładek miedzianych.
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Lukas007
Najs
Czytałem, że ludzie z mazdy 929 wkładają, ale znaleźć taką to prawie niemożliwe.
Czytałem, że ludzie z mazdy 929 wkładają, ale znaleźć taką to prawie niemożliwe.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Pompa z 929 to najlepsza opcja, bo ma 25,4mm i wyjścia po tej samej stronie co 1gen. Jednak tak jak mówisz - w PL praktycznie nierealne.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Lukas007
No panowie tego nie wiedziałem pozostaje szukać takiej pompy od 929.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
Ostatni etap prac na ten rok
Polerka zrobiona. Sonax Perfect Finish + pady Super Shine One-Step. Maszyna DA ze skokiem 21mm. Na to Prima Amigo i wosk FK1000p.
Środek ogarnięty APC Pro od ADBL (plastiki) + dressing ADBL WOW.
Polerka zrobiona. Sonax Perfect Finish + pady Super Shine One-Step. Maszyna DA ze skokiem 21mm. Na to Prima Amigo i wosk FK1000p.
Środek ogarnięty APC Pro od ADBL (plastiki) + dressing ADBL WOW.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Lukas007
Dobra Robota Ale za mało fotek
Re: Lukas007
Dokładnie fotek Nigdy dość
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Lukas007
No to kilka nowych fotek w takim razie
Na dole kilka fotek na pamiątkę naszego "Wielkiego Dnia", w którym oczywiście - Probas aktywnie uczestniczył
Dodatkowo wpadły nowe oponki - Federal 595 RS-PRO
Na dole kilka fotek na pamiątkę naszego "Wielkiego Dnia", w którym oczywiście - Probas aktywnie uczestniczył
Dodatkowo wpadły nowe oponki - Federal 595 RS-PRO
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Lukas007
Moje gratulacje dla Was Dużo szczęścia !
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Lukas007
Gratulacje !!! Świetnie wyglądacie we troje
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Re: Lukas007
Świetne fotki, Gratulację
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Lukas007
I to jest auto do ślubu