Check engine na niskich obrotach
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Check engine na niskich obrotach
Dzień dobry
Mam krótkie pytanko. Co to znaczy że w 2.2 GT się świeci "check engine" na niskich obrotach ? Tak do 1600 obr około później zawsze gaśnie. Silnik chodzi równo, obroty nie falują tylko się świeci. Jakieś wstępne diagnozy ?
Tak tylko z ciekawości pytam...
Edit: na wolnych obrotach trzyma tyle obrotów: http://www.brychu.superhost.pl/probe_23.jpg
Mam krótkie pytanko. Co to znaczy że w 2.2 GT się świeci "check engine" na niskich obrotach ? Tak do 1600 obr około później zawsze gaśnie. Silnik chodzi równo, obroty nie falują tylko się świeci. Jakieś wstępne diagnozy ?
Tak tylko z ciekawości pytam...
Edit: na wolnych obrotach trzyma tyle obrotów: http://www.brychu.superhost.pl/probe_23.jpg
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Mi się wydaje,że powinny być troszkę wyższe.Tak bardziej pod 750.
U mnie obroty falują tzn.po dodaniu gazu i puszczeniu pedału
wskazówka spada do momentu jak u Ciebie jest normalnie.Wtedy silnik przez chwilę pracuje bardzo nierówno po czym wskazówka wraca na około 700 -730 i wszystko jest wtedy ok.
Co do check engine może to problem z sondą?
U mnie obroty falują tzn.po dodaniu gazu i puszczeniu pedału
wskazówka spada do momentu jak u Ciebie jest normalnie.Wtedy silnik przez chwilę pracuje bardzo nierówno po czym wskazówka wraca na około 700 -730 i wszystko jest wtedy ok.
Co do check engine może to problem z sondą?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
No tak.A ja tak sobie czytając stwierdziłem:
no to może ja u siebie też przy okazji sprawdzę te kody?
Więc tak:
Podłączyłem przewód,wsiadłem za kierownicę,przekręciłem stacyjkę no i czekam.Po kilku sekundach kontrolka zgasła i ....
no właśnie i nic.Nie zapala się
No to jeszcze raz - i to samo - gaśnie i już się nie zapala.
Pytanko.Czy mogę się cieszyć ,że nie mam błędów i że taka jest właśnie reakcja kontrolki?Czy może robię coś nie tak?
Na wszelki niewielki zresetowałem kompa i czynności powtórzyłem.
Było tak samo.
no to może ja u siebie też przy okazji sprawdzę te kody?
Więc tak:
Podłączyłem przewód,wsiadłem za kierownicę,przekręciłem stacyjkę no i czekam.Po kilku sekundach kontrolka zgasła i ....
no właśnie i nic.Nie zapala się
No to jeszcze raz - i to samo - gaśnie i już się nie zapala.
Pytanko.Czy mogę się cieszyć ,że nie mam błędów i że taka jest właśnie reakcja kontrolki?Czy może robię coś nie tak?
Na wszelki niewielki zresetowałem kompa i czynności powtórzyłem.
Było tak samo.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
jak zresetowales kompa to co chcesz zeby pokazal??
na forum jest napisane kiedy resetowac kompa.
tutaj:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=komputer
na forum jest napisane kiedy resetowac kompa.
tutaj:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=komputer
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Witam. Tez mam 2.2 GT i ten sam problem z check engine na niskich obrotach. I zdziwilo mnie to ze u mnie wskazowka od cisnienia ojeju tez podchodzi dosc wysoko. Czyli objawy identyczne. Sprawdzilem kody bledow i wyskoczyl blad 16. Czyli EGR. Moze ma ktos pomysl co z tym dalej zrobic? Czy to moze byc przez lambde?
Czerwona jedynka GT 91'
Powiem tak, olej to, to jest zaworek który w zime fiksuje. EGR to EGR a lambda to lambda, niby mają ze sobą jakieś koneksje ale nie przejmował bym się, a nawet bym nie płakał jak by mi się EGR na amen zapchał, ponieważ odpowiada za recyrkulacje spalin.Kula pisze:Witam. Tez mam 2.2 GT i ten sam problem z check engine na niskich obrotach. I zdziwilo mnie to ze u mnie wskazowka od cisnienia ojeju tez podchodzi dosc wysoko. Czyli objawy identyczne. Sprawdzilem kody bledow i wyskoczyl blad 16. Czyli EGR. Moze ma ktos pomysl co z tym dalej zrobic? Czy to moze byc przez lambde?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Gdy silnik jest zimny wskazówka zawsze jest wyżej.Również wyżej jest jak obroty silnika są wysokie.
Gdy samochód(motor) jest nagrzany i chodzi na wolnych obrotach,wskazówka z reguły jest niżej niż zaraz po odpaleniu silnika.
Sądząc po wskazówce temperatury na zdjęciu u Brycha silnik nie jest już zimny ale czy wskazówka ciśnienia oleju na literce "N" to powód do zmartwień?Wiem,trzeba brać poprawkę na wskazania wskazówek ale bardziej bym się martwił gdyby była poniżej literki "A"
Pozdro.
Gdy samochód(motor) jest nagrzany i chodzi na wolnych obrotach,wskazówka z reguły jest niżej niż zaraz po odpaleniu silnika.
Sądząc po wskazówce temperatury na zdjęciu u Brycha silnik nie jest już zimny ale czy wskazówka ciśnienia oleju na literce "N" to powód do zmartwień?Wiem,trzeba brać poprawkę na wskazania wskazówek ale bardziej bym się martwił gdyby była poniżej literki "A"
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
ufffff no to się uspokoiłem bo u mnie jest dokładnie w ten sposóbSqad pisze:Po dopaleniu samochodu zawsze mam bardzo wysoko wskazówke. Jak już się rozgrzeje to na wolncyh jest idealnie w połowie a jak jeżdże to idzie pod koniec prawie skaili norma.
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)