Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Vertical Door Kit (LSD - Lambo Style Doors)

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Ten zawias który jest w dokumencie kompletnie nie nadaje się do probka. Jest to zawias tylko unoszący. Musiałbyś przerabiać kształt drzwi oraz uszczelki przy szybie. Drzwi przed uniesieniem muszą się najpierw otworzyć w klasyczny sposób - czyli w bok.

Gwarancja? Pewnie - niech i nawet będzie. Będziesz udowadniał swoje racje przez telefon do stanów czy gdzie to ew. kupisz? Poza tym ja raczej zgadzam się ze słowami M-Pro - trzeba to zrobić tak by było bezpiecznie, a nie że w przypadku gdy szlag trafi siłownik drzwi całym ciężarem roztrzaskają komuś łeb. Żadnen zawias z tych co oglądałem nie miał zabezpieczenia ani w przypadku awarii (złamania) siłownika, ani pęknięcia trzpienia odpowiadającego za uchylenie się drzwi. W pierwszym przypadku drzwi lecą (a ważą >25 kg) z wysokości metra w dół - nie sądzę żeby wytrzymał to zawias - a nawet jeśli wytrzyma to śruby trzymające zawias raczej nie. W drugim - w przypadku podmuchu porywiatego wiatru drzwi mamy albo na dachu probka, albo na dachu auta co stoi obok. Obie opcje nie za ciekawe. :?

Siedziałem nad tym trochę sam, potem z M-Pro, i wypracowaliśmy 2 rozwiązania. Jeśłi plany się nie pokrzyżują to pod koniec marca będzie prototyp. A jak się sprawdzi.... ja tam zgredem nie jestem :P Podziele się. 8)

Ostatnia sprawa to koszt. 1200$ to 4000zł. Koszt wykonania jednego zawiasu z siłownikiem szacuje na 300-500zł. też chyba sprawa jest jasna.....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Pstr@g
Posty: 54
Rejestracja: 2004-09-28 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice Kraków

Post autor: Pstr@g »

no w sumie to masz racje!! liczymy na Ciebie i na M-Pro i czekamy do konca marca :D
Ford Probe 2.0 16V 1998r
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

MiH pisze:Ten zawias który jest w dokumencie kompletnie nie nadaje się do probka. Jest to zawias tylko unoszący. Musiałbyś przerabiać kształt drzwi oraz uszczelki przy szybie. Drzwi przed uniesieniem muszą się najpierw otworzyć w klasyczny sposób - czyli w bok.
Toż tak działa! Na 1 stronie jest zmontowany, ale na drugiej tuż pod napisem Fine Tuning widać, że składa się z 3 elementów. 1 obraca się względem 3 wokół osi pionowej (powiedzmy standardowo), a 3 z 4 wokół poziomej (unoszenie).
A przy okazji - ponieważ aukcja na ebayu wspomniana naście postów wyżej się skończyła i zniknęła, oto zdjęcie tamtego rozwiązania:
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Tak Robert ale:
MiH pisze:(...) przypadku gdy szlag trafi siłownik drzwi całym ciężarem roztrzaskają komuś łeb. Żadnen zawias z tych co oglądałem nie miał zabezpieczenia ani w przypadku awarii (złamania) siłownika, ani pęknięcia trzpienia odpowiadającego za uchylenie się drzwi. W pierwszym przypadku drzwi lecą (a ważą >25 kg) z wysokości metra w dół - nie sądzę żeby wytrzymał to zawias - a nawet jeśli wytrzyma to śruby trzymające zawias raczej nie. W drugim - w przypadku podmuchu porywiatego wiatru drzwi mamy albo na dachu probka, albo na dachu auta co stoi obok. Obie opcje nie za ciekawe. :?
też tych zabezpieczeń nie posiada.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Jak będą latać przy wietrze to się nazwie Flying Doors i opatentuje. Jak będą spadać na głowę to się je nazwie No Risk No Fun i otwieranie drzwi zaliczy do sportów extremalnych :-)

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Michal_krakow
Posty: 67
Rejestracja: 2004-06-05 18:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Michal_krakow »

Zobaczcie co znalalem na allegro
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=42964999
jest tez zestaw do Probe przynajmnie z wnioskuje to z tego ze na liscie samochodow jest Probe :D
:D:D:D
I LOVE THIS CAR :D:D PROBE 2.2 GT :D
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Probe '89~'03 :shock: Ciekawe, ma ktos może Probka przynajmniej z 2000r, nio chyba, że chodzi o Couguara
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

Couguar to bardziej mondeo niż probe :) pewnie się koleżka nie zorientował i żyje w niewiedzy :wink:

pozdro
Ostatnio zmieniony 2005-02-24 15:20 przez P.I.M.P.O., łącznie zmieniany 1 raz.
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tylko ta cena... :|

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Michal_krakow
Posty: 67
Rejestracja: 2004-06-05 18:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Michal_krakow »

Własnie ta cena strasznie odstrasza :? pytanie teraz czy nie taniej wyjdzie na zamowienie zrobic takie zawiasy a moze lepiej z ebay kupic
:D:D:D
I LOVE THIS CAR :D:D PROBE 2.2 GT :D
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Taniej wyjdzie poczekać. Kurde ludzie - dajcie innym popracować. :twisted:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

wlasnie bedzie cos wiadomo to na pewno wszystcy o tym sie dowiecie :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Pstr@g
Posty: 54
Rejestracja: 2004-09-28 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice Kraków

Post autor: Pstr@g »

mam taka nadieje :twisted: :D
Ford Probe 2.0 16V 1998r
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

pstr@gu jak poczytasz wczesniejsze strony to zobaczysz ze to jest do wykonania
i ja tez juz czekam z niecierpliwoscia bo bagdze chce to miec hehe
oczywiscei taki drzwi i nie tylko ja lecz sporo klubowiczow wiec czkajmy cierpliwie az przyjdzie taki dzien ze bedziemy to sobie montowac:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Pstr@g
Posty: 54
Rejestracja: 2004-09-28 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice Kraków

Post autor: Pstr@g »

wiem bo juz czytalem 8) jakbym sie na tym znal to bym cos pomogl ale sie niestety nie znam :(
Ford Probe 2.0 16V 1998r
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

cześć wszystkim zainteresowanym!!!
prześledziłem wasze wypowiedzi i stwierdzam żę podjąłbym się wykonać
te zawiasy dysponuję sprzętem i wiedza ma o wytrzymałości nie jest mała .POwstaje problem siłownika .Można w ostateczności pokusić się na siłownik hydrauliczny ,ale studiując wygląd zawiasów nie będie to konieczne . zawiasy można wykonać z stali A36 o podwyższonej wytrzymałości. możliwości jes wiele potrzebny gotowy lub przybliżony rys. tech. ale w pierwszej kolejności siłownik .Czekam na wiadomość od
osób które głębiej wnikali w ten temat .Wracając do sworzni stal można przecież hartować do odpowiedniej "H".
PROBE I 89' GL
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Problem sworznia glownego jak wydumalismy z MiH'em mozna zastapic koncowka wewn. drazka kierowniczego. Pozostaje wytrzymalosc mocowan silownika. Jak tylko ustapia te sniegi przysiade ostro do tematu. Przy moim wzroscie wysiadanie z Probka na coraz ciasniejszych parkingach to niezla ekwilibrystyka. Kiedy zrobimy zawias z zastepczego materialu mozna bedzie dobrac silownik. Dlugosc trzpieni ograniczajacych ruch drzwi i zakres regulacji juz na metalowym zawiasie. Blokator i jego sterowanie jak dla mnie nie problem, mylse o wykozystaniu zamkow z klapy bagaznikowej lub zwyklym kolku wysowanym elektrycznie.
Jeszcze jedno. Trzeba bedzie cos pomyslec aby woda i ta drogowa breja nie leciala nam na ciuchy po podniesieniu drzwi. Moze jakas mini rynienka wzdluz dolnej czesci furtki.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

WITAM
odwiedziłem strone LSD DOORS.de i znalazłem tom krótkie filmiki z montażu takiego zawiasu dla zainteresowanycy DOWNLOAD-
EINBAU VIDEOS . Jakość marna ale rozwiewa dużo pytań odnośnie montażu. czekam na wasze komentarze
PROBE I 89' GL
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

A ja w tej chwili opracowuje jeszcze jedną rzecz - drzwi które mogą być uchylane i podnoszone - wg uznania.

To by było coś - prawda? Wichry straszne, niski garaż - otwieramy uchylnie. Mało miejsca na parkingu - otwieramy unosząc. :D

Kombinuje co? Ale dlaczego robić coś dobrze jak można lepiej?

Łukasz - dobrze że się odzywasz. Potrzebujemy pomocy właśnie kogoś takiego jak Ty. Z M-Pro mamy ciekawe pomysły ale praktycznie zero wiedzy z materiałoznawstwa.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

witam !
wracając do siłowników firma LSD wykorzystuje w większości siłowniki do
2900N .jest to uwarunkowane długością i masą drzwi .Mankamentem tych zawiasów jest to że drzwi są lekko niestabilne w momencie podnoszenia
tz. lekko się bujają ale to urok takich zawiasów.Zastosowali rownież swożeń kotwiczący spełnia jący rownież zadanie regulatora wysokości drzwi . Co zauważyłem to to że w niektorych autach potrzebna była modyfikacja konstrukcji belki nośnej. Miejmy nadzieje że u nas niebędzie to konieczne . Idę do garażu obejrzeć co nieco .
PROBE I 89' GL
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Dokładnie ta niestabilność mnie niepokoi. I M-Pro też. Wiesz - niezbyt chciałbym wiedzieć co się stanie gdy główny trzpień pęknie. Choćby nie wiem jak zahartowany do jakiego "ha" to zawsze może się zdarzyć małe zwęglenie czy pęcherzyk powietrza... A poza tym kilka lat pracy takiego trzpienia też robi swoje...

Odpisz mi na gg - co?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Mih'u daj juz na luz z tym trzpieniem! Trzeba skoncentrowac sie na tym jak ograniczyc ruchy przegubu kulowego

Trzeba Ci wiedziec szanowny Lukaszu ze wczesniej pod uwage bylo brane zupelnie inne rozwiazanie. Cos na ksztalt zawiasu trapezowego, takego jak w sedanach w tylnej klapie + mechanizm odsowajacy Drzwi. Mialy one odjezdzac rownolegle od auta i dopiero wtedy startowac do gory. Dzieki przelozeniu silownik mogl byc krotszy i o mniejszej P. Konstrukcja idealnie stabilna. Pomysl umarl, bo okazalo sie ze jest zbyt duzy, skomplikowany i zbyt wiele w zawiasie elementow "do scinania". Moze jednak cos da sie z tego wykorzystac dla uzyskania lepszej stabilnosci.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

witam
serio podeszłem do tego tematu.Jestem w fazie projektowania zawiasu wykorzystując jako bazowy zawias z LSD .zobaczymy co z tego wyjdzie .
niestabilność jest ściśle związana z wychyleniem drzwi pozwalającym je otworzyć jest to wielkość uzalerzniona od tapicerki.przy płaskich drzwiach nie byłoby problemu ,skok bylby mały .w probkach odchylenie drzwi będzie większe ,można zamontowaćmechaniczne blokowanie na zasadzie zapadki i po problemie .Drzwi przy otwarciu w płaszczyżnie poziomej uruchomią zapadke i odsunie drzwi na odpowiednią odleglość od kabiny i nie pozwolą na pracę ich w poziomie i cheja do góry, analogicznie w dół
tylko w końcowej fazie trzebapamiętać o zdjęciu blokady.Dla wiadomości -
mam konkretny namiar na sprężyny gazowe.czekam na sugestie ogółu.
PROBE I 89' GL
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

ŁUKASZ pisze: ,można zamontować mechaniczne blokowanie na zasadzie zapadki i po problemie .Drzwi przy otwarciu w płaszczyżnie poziomej uruchomią zapadke i odsunie drzwi na odpowiednią odleglość od kabiny i nie pozwolą na pracę ich w poziomie i cheja do góry, analogicznie w dół
tylko w końcowej fazie trzebapamiętać o zdjęciu blokady. .
Wg mnie do zapewnienia stabilnosci mozna uzyc kolka o odpowiedniej dlugosci (zal od kata otwarcia w poziomie) i slizgu po ktorym bedzie sie poruszal - wycinek okregu. Z drugiej strony powinno ograniczyc go maxymale otwarcie zawiasu. To chyba prostsze rozwiazanie.

Jezeli chodzi o zapadke to ma ona zabezpieczyc przed opadnieciem dzwi.
Czyli blokowac automatycznie je w gornym polozeniu i byc zwalniana po przycisnieciu przycisku za pom silownika elektrycznego.

Napalilem sie na te skrzydelka jak szczerbaty na suchary !!!
IIgen. 2,5 GT, USA-black
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

siema ,
mam już zawias w skali 1\1 jutro robię model .wczoraj rozebrałem pół probka by dostać się do zawiasów. w szczecinie będe zamawiał sprężyny
i tu prośba do MiHa o kontakt ze mną będe potrzebował jego pomocy .Mam problem z wyliczeniem dystansu między osią nośną zawiasu a mocowaniem ,więc zdecydowałem sie na model .zaoszczędzi to troche czasu ale znów trzeba rozebrać drzwi.NIE wiem jak będzie w II napewno będzie trzeba je zmodyfikować ale to już małe MIKI .
PROBE I 89' GL
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”