Problem z elektrycznymi szybami
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Problem z elektrycznymi szybami
Witam wszystkich.
Jestem nowym uzytkownikiem probiaka 2.2GT z 92roku.
Mam problem z podnoszeniem okien, a wlasciwie z mechanizmem podnoszacym. Chyba mam zerwane linki bo silniczek dziala (slysze go) ale okienka ani drgna.
Czy do wymiany linek konieczna jest calkowita rozbiorka drzwi?
Czy ma ktos moze opis lub rysunek, montazu i dzialania mechanizmu.
Jaka mogla byc przyczyna zerwania tych pie.... linek w obydwu drzwiach?
Prosze o rade...
Jestem nowym uzytkownikiem probiaka 2.2GT z 92roku.
Mam problem z podnoszeniem okien, a wlasciwie z mechanizmem podnoszacym. Chyba mam zerwane linki bo silniczek dziala (slysze go) ale okienka ani drgna.
Czy do wymiany linek konieczna jest calkowita rozbiorka drzwi?
Czy ma ktos moze opis lub rysunek, montazu i dzialania mechanizmu.
Jaka mogla byc przyczyna zerwania tych pie.... linek w obydwu drzwiach?
Prosze o rade...
BEAUTY...POWER...SOUL...
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Witam!
Mam ten sam problem - mianowicie zerwaną linkę.
Średnicą pasuje linka od przerzutek rowerowych tylko że trzeba kupić dwie i złączyć przy szybie (mała przeróbka oryginału).
Linki mam założone juz w silniczek tylko muszę jeszcze się zmobilizować i zamontować do drzwi.
Mam ten sam problem - mianowicie zerwaną linkę.
Średnicą pasuje linka od przerzutek rowerowych tylko że trzeba kupić dwie i złączyć przy szybie (mała przeróbka oryginału).
Linki mam założone juz w silniczek tylko muszę jeszcze się zmobilizować i zamontować do drzwi.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Widze, ze mozna zalozyc klub zerwanych linek Ja u siebie wymienialem jakis tydzien temu. Tez zalozylem od roweru Tylko, ze u mnie bylo juz przy tym mechanizmie grzebane i nie znalem dlugosci oryginalnych. Szyba dziala ale nie chodzi tak plynnie jak powinna. Bede musial rozebrac jeszcze raz Swoja droga ciekawe ile te linki wytrzymaja. Moze ma ktos pomysl na mocne zarobienie koncowek? Ja u siebie sciskalem na lince tulejki.
Czerwona jedynka GT 91'
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Ano Hey!!
Co do linek to widzę, że to nie tylko mój problem. Moja historia zaczęła się kupnem Probka z kijkami podpierającymi szybę kierowcy - brak jakiegokolwiek mechanizmu-gołe szyny (poprzedni właściciel mnie o tym poinformował). Tak przejeździłem jakis rok. Nastepnie postanowiłem coś z tym zrobić. Znalazłem ogłoszenie w internecie i zakupiłem elektryczny mechanizm kompletny. Jakie było moje ździwienie, gdy po zapłaceniu kasy i otwarciu paczki zobaczyłem reczny mechanizm z drzwi pasażera . To nabrałem optymizmu na zakupy przez internet. Jakieś pół roku później Siostra przywiozłą mi goły silnik z mechanizmu. No i zacząłem patentować: z ręcznego prawego zrobiłem lewy elektryczny. Działało to jakiś rok aż któregoś pięknego dnia łączenia nie wytrzymały i zmieliło mi linki na amen. Dokupiłem linki do hamulców rowerowych ale nie udało mi się dobrze dobrać długosci i mam taki sam problem - podczas podnoszenia przycina mi się szyba. Ale już mam dość rozbierania drzwi i mechanizmu. Szukam całego kompletnego mechanizmu.
Pozdrawiam
Co do linek to widzę, że to nie tylko mój problem. Moja historia zaczęła się kupnem Probka z kijkami podpierającymi szybę kierowcy - brak jakiegokolwiek mechanizmu-gołe szyny (poprzedni właściciel mnie o tym poinformował). Tak przejeździłem jakis rok. Nastepnie postanowiłem coś z tym zrobić. Znalazłem ogłoszenie w internecie i zakupiłem elektryczny mechanizm kompletny. Jakie było moje ździwienie, gdy po zapłaceniu kasy i otwarciu paczki zobaczyłem reczny mechanizm z drzwi pasażera . To nabrałem optymizmu na zakupy przez internet. Jakieś pół roku później Siostra przywiozłą mi goły silnik z mechanizmu. No i zacząłem patentować: z ręcznego prawego zrobiłem lewy elektryczny. Działało to jakiś rok aż któregoś pięknego dnia łączenia nie wytrzymały i zmieliło mi linki na amen. Dokupiłem linki do hamulców rowerowych ale nie udało mi się dobrze dobrać długosci i mam taki sam problem - podczas podnoszenia przycina mi się szyba. Ale już mam dość rozbierania drzwi i mechanizmu. Szukam całego kompletnego mechanizmu.
Pozdrawiam
Boyas
'90 USA Silver Arrow
'90 USA Silver Arrow
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Wczoraj dokończyłem dzieła z linkami.
Z drzwi należy wyciągnąć cały mechanizm podnoszenia szyby.
Najważniejsze aby były wszystkie pancerze do linek (ja musiałem dorobić - dosztukować)
Po zamontowaniu linek i zarobieniu końcówek ( ja zaciskałem w imadle nakrętkę 4 ) należy tę na górze mechanizmu dobrze naciągnąć.
Szyba już działa też od dzisiaj "zimny łokieć"
Z drzwi należy wyciągnąć cały mechanizm podnoszenia szyby.
Najważniejsze aby były wszystkie pancerze do linek (ja musiałem dorobić - dosztukować)
Po zamontowaniu linek i zarobieniu końcówek ( ja zaciskałem w imadle nakrętkę 4 ) należy tę na górze mechanizmu dobrze naciągnąć.
Szyba już działa też od dzisiaj "zimny łokieć"
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No wiesz masz prawie to samo co ja kupiłem Probka i nie chodziła szyba pasażera a jak się okazało to wcale nie była śilniczka(mechanizmu) tylko jakieś metalowe podpurki czy szyny w najbliszym czasie muszę kupić cały mechanizm. A co do ciebie to możwe ci linki nie popekały tylko spadły. Pozdrawiam i abyś się nie przestraszył !!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
U mnie od wczoraj działa!!!
Miałem zerwane linki, a te podpórki, o których piszesz służą do zablokowania szyby aby nie wyskoczyła do góry.
Oczywiście nimi też można zablokować szybę aby nie opadała (ja miałem tak zrobione)
Miałem zerwane linki, a te podpórki, o których piszesz służą do zablokowania szyby aby nie wyskoczyła do góry.
Oczywiście nimi też można zablokować szybę aby nie opadała (ja miałem tak zrobione)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
O ile pamiętam, wystarczy wyciągnąć cięgno z plastikowych zatrzasków.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Robert dzięki za pomoc, jednak gdy pisałem poprzedni post miałem nie odczepione zatrzaski trzymające tapicerkę od dołu, po ich zdjęciu bez problemu zdemontowałem tapicerkę.
Okazało się, że szyba jest podparta na kawałku drewna. Cały mechanizm był odkręcony i leżał na dole drzwi. Silniczek działa, jedna linka jest ok - szara, chyba opuszczająca szybę, a druga czarna jest hmm, źle nawinięta na bęben w silniczku i nie mam pojęcia jak to nawinąć, aby działo prawidłowo - na dole bębna jest ta szara linka i nie ma miejsca na czarną.
* szara - w szarym pancerzu, czarna w czarnym pancerzu.
Okazało się, że szyba jest podparta na kawałku drewna. Cały mechanizm był odkręcony i leżał na dole drzwi. Silniczek działa, jedna linka jest ok - szara, chyba opuszczająca szybę, a druga czarna jest hmm, źle nawinięta na bęben w silniczku i nie mam pojęcia jak to nawinąć, aby działo prawidłowo - na dole bębna jest ta szara linka i nie ma miejsca na czarną.
* szara - w szarym pancerzu, czarna w czarnym pancerzu.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re:
Hey. Podobny mam problem. Rozpięte wszystkie zatrzaski i wykręcone śruby, ale jakieś dziadostwo trzyma tapicerkę w miejscu sterowania szybami. Nie mogę tam namierzyć żadnej śruby, ani zatrzasku. Jak to zdjąć?marcpol pisze:Witam, mam problem z demontażem tapicerki - wszystko odkręciłem, tapicerka blokuje mi się na mechanizmie zamykanie drzwi, jak to rozłączyć?
Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Witam . Myślę że mogę wam pomóc , jak wyciągacie całą tą klamkę z przyciskami lock i unlock to trzeba tam zdjąć takie cięgno od otwierania jak się odchyli to widać tam taki bat zaczepiony . Potem to już samo wychodzi a jeśli chodzi o szyby to po odkręceniu bodajże podłokietnika od spodu chyba 3 śruby , wyciągamy ten plastik z przyciskami i pod nim jest jedna śrubka i wszystko wychodzi, noi trzeba pamiętać o kostkach . Pozdrawiam
2.2gt 92 rok
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: Problem z elektrycznymi szybami
No to z rana spróbuje Dzięki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Opisałem co i jak z szybami pod plastikiem jest śrubka a plastik trzeba podważyć paznokciem no chyba że ktoś ci przykleił go Ok nie ma za co Jak coś będziesz potrzebował polecam się na przyszłość . Również pozdrawiam
2.2gt 92 rok
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Problem z elektrycznymi szybami
trzeba tez pamiętać o nasmarowaniu prowadnic od szyby(np smar syntetyczny) bo jak są niesmarowane to bardzo ciężko chodzi (nawet ręką)linka się wtedy nadwyręża i pęka ja przez to ze tego nie nasmarowałem załatwiłem już dwa mechanizmy zreszta to widac jak sie podnosi szyba tak mozolnie i ciężko
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Dobrze prawisz Łukasz . Ja też już załatwiłem tak 2 mechanizmy a właściwie linki, a ostatnio miałem takiego farta, że poszła mi linka w czarnym pancerzu, a w poprzednim w szarym, ale zrobiłem z dwóch jeden - no cóż człowiek w akcie desperacji naprawi wszystko ( auto miało na jutro byc gotowe bo jechałem w trasę). Co do zdejmowania boczków to jeszcze taka wskazówka, że jak odczepimy wszystkie zatrzaski pociągając do siebie to delikatnie odchylamy tapicerkę drzwi i wyciągamy ją do góry ( na górze są 2 kołeczki plastikowe ). Ja oczywiście o tym nie wiedziałem i połamały się.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Mam pytanie apropo tych mechanizmów podnoszenia szyby w jaki sposób i gdzie można to przesmarować ?? Bo ja u siebie jeszcze nie smarowałem i widzę że prawa szyba podnosi mi się wolno.pozdro
2.2gt 92 rok
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Jeśli tak to nie chcę cie martwic ale prawdopodobnie masz już zadzior na lince w środku bębna i niedługo po lince będzie. Ja tak miałem ostatnio - szyba podnosiła się od pewnego czasu coraz wolniej, w końcu gdy chciałem ją podnieśc to stanęła i klops. Patrzę linki nie zerwane, a po wymontowaniu silniczka i rozebraniu okazało się, że powstał taki zadzior na lince, że w końcu wszystko się zmieliło i stanęło w środku. Wysypałem maleńką kupkę metalu w proszku z obudowy.
Ale nie mówię, że to to - nic nie zaszkodzi jak przesmarujesz wszystkie prowadnice ( jest ich 3 ) w drzwiach. Dobrze użyc jakiegoś ''specjalnego'' smaru, ale ja miałem zwykły - zawsze lepsze to niż nic. Ściągasz boczek i tę folię, i masz już dostęp do wszystkiego, tylko, że może byc ciężko dobrze nasmarowac bo prowadnice są odwrócone na zewnątrz pojazdu. Jakby chiało Ci się szybę wyciągac i silniczek to dwie możesz spoko wyjąc na zewnątrz a tę trzecią co idzie najbliżej lusterka spoko bez demontażu nasmarujesz. Najpierw szyba - są dwa sposoby odkręcania i dwa wyjmowania: Najlepiej te dwie małe 10 odkręcic przy mechaniźmie ( ale wtedy będziesz musiał chyba od razu odczepiac linki ), albo 2 większe śruby przy mechaniźmie ( tylko pamiętaj, że one bezpośrednio trzymają szybę do tej blachy i należy uważac szczególnie podczas przykręcania ) i w tym czasie najlepiej niech druga osoba trzyma już szybę, żeby przypadkiem nie spadła na dół ( o dziwo moja kiedyś tak zjechała z samej góry jak linka poszła, ale nic się nie stało ) i można wyjmowac. Najłatwiej żeby niczego nie schrzanic zdjąc tę czarną osłonę z lusterkiem bodajże i wtedy elegancko wychodzi, ale można też wyjąc bez demontażu tej części wyciągając szybę pod odpowiednim kątem. Potem już tylko odkręcasz prowadnicę przy klamce ( 2 śruby - na dole i na górze, prowadnicę z mechanizmem ( 2 na górze i jedna na dole ) i trzy 10 trzymające silniczek i wyciągasz całą prowadnicę razem z linkami i silnikem na zewnątrz ( nalepiej przez ten górny otwór w drzwiach najbliżej zamka. Przed wyjmowaniem szyby oczywiście odkręcic obydwa ograniczniki.
Ale jak nie chcesz się bawic w ponowne ustawianie i regulację szyby to można próbowac bez jej wyciągania.
Ale nie mówię, że to to - nic nie zaszkodzi jak przesmarujesz wszystkie prowadnice ( jest ich 3 ) w drzwiach. Dobrze użyc jakiegoś ''specjalnego'' smaru, ale ja miałem zwykły - zawsze lepsze to niż nic. Ściągasz boczek i tę folię, i masz już dostęp do wszystkiego, tylko, że może byc ciężko dobrze nasmarowac bo prowadnice są odwrócone na zewnątrz pojazdu. Jakby chiało Ci się szybę wyciągac i silniczek to dwie możesz spoko wyjąc na zewnątrz a tę trzecią co idzie najbliżej lusterka spoko bez demontażu nasmarujesz. Najpierw szyba - są dwa sposoby odkręcania i dwa wyjmowania: Najlepiej te dwie małe 10 odkręcic przy mechaniźmie ( ale wtedy będziesz musiał chyba od razu odczepiac linki ), albo 2 większe śruby przy mechaniźmie ( tylko pamiętaj, że one bezpośrednio trzymają szybę do tej blachy i należy uważac szczególnie podczas przykręcania ) i w tym czasie najlepiej niech druga osoba trzyma już szybę, żeby przypadkiem nie spadła na dół ( o dziwo moja kiedyś tak zjechała z samej góry jak linka poszła, ale nic się nie stało ) i można wyjmowac. Najłatwiej żeby niczego nie schrzanic zdjąc tę czarną osłonę z lusterkiem bodajże i wtedy elegancko wychodzi, ale można też wyjąc bez demontażu tej części wyciągając szybę pod odpowiednim kątem. Potem już tylko odkręcasz prowadnicę przy klamce ( 2 śruby - na dole i na górze, prowadnicę z mechanizmem ( 2 na górze i jedna na dole ) i trzy 10 trzymające silniczek i wyciągasz całą prowadnicę razem z linkami i silnikem na zewnątrz ( nalepiej przez ten górny otwór w drzwiach najbliżej zamka. Przed wyjmowaniem szyby oczywiście odkręcic obydwa ograniczniki.
Ale jak nie chcesz się bawic w ponowne ustawianie i regulację szyby to można próbowac bez jej wyciągania.
Ostatnio zmieniony 2010-11-03 14:58 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z elektrycznymi szybami
Prowadnice nasmarowane wszystkie 3 , bez wyciągania szyby dało radę chodź łatwo nie jest ale da się Okazało się że chodziły prawie na sucho , pewnie nigdy nie smarowane jakieś resztki tylko były orginalnego smaru Teraz szybki chodzą dużo szybciej
2.2gt 92 rok