A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Post autor: Yaneeck »

chodziło mi to po głowie od czasu kiedy kupiłem pierwszego proba...

mam auto o fajnej lini, z duzym kufrem (którego ja np. w ogole nie wykorzystuje), dodatkowo bez ramek przy przednich szybach...

a może przerobić go na CABRIO ????

macie jakieś doświadczenie w tym temacie ???? znacie firmy które podjełyby się takiej przeróbki ???

jakie mogą być koszta ??

na pewno zerwanie dachu sprawi, że trzeba będzie wzmocnic podwozie zeby auto sie nie złozyło...

byc może będą jakieś ograniczenia jesli chodzi o predkosc max. ? może 150km/h ? - mysle ze spokojnie mogłbym poświeć v-max na rzecz zdejmowanego dachu...

no i czy da się zrobić tak aby nie miał zadnego pałąka przez srodek bo taka opcja mi się nie podoba...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Ja tam bym pomyślał lepiej na dachem typu TARGA, prędzej możliwe do zrobienia :D

pozdrawiam
Fester
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

leoul pisze:Ja tam bym pomyślał lepiej na dachem typu TARGA, prędzej możliwe do zrobienia :D
własnie tak kiedyś radził mi niejaki BLADE kiedy o tym rozmawialismy... mówił, że przeróbka może być ciezka a TARGA z jakiejś plexy będzie łatwa i niedroga...

hmmm może pojśc w tym kierunku ?

chętnie nawiązałbym kontakt z warsztatem który robi takie rzeczy - jesli macie jakieś namiary to bardzo prosze o podanie
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

A myślałeś o automatycznym składaniu czy zwykłym?!Cały bagażnik by Ci to zajęło i cholera wie czy ktoś by się tego podjął(pomijam partaczy)!Ale pomysł jest fajny-też kiedyś przeleciał mi przez głowę :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

myslałem o ręcznym - automat odpada ze wzgledu na koszty i awaryjnośc... co do miejsca to wydaje mi się ze nie będzie tak źle - oglądałem ostatnio tego sportka cabrio i 307 CC... mimo automatycznego dachu sportka ma jakieś 200litrów bagaznika, a 307 ok. 300 mimo twardego dachu (lakierowanego) ale to chyba jest jakies aluminium bądz jakieś tworzywo bo blacha to to nie jest

ja juz bym dawno zrobił to gdyby nie fakt ze własnie partaczy się boje - nie znam zakładu który by przerabiał w ten sposób auta...

koszty:
hmmmm

dach- oczywiscie ocieplany - jakieś 600-800zł
blacharka - wzmocnienia - 1000zł ?
sama przeróbka - 500 - 1000zł ?
przeglad homologacyjny - 300zł
przy okazji na pewno dałbym zrobic wszelkie niedoskonałosci blacharskie i lakiernicze - powiedzmy jakies 500zł no max. 1000zł z polerką lakieru

całość - jakieś 4000zł - powiedzmy ze 5000zl mogłby na to wyłozyć - mysle ze warto bo w tej cenie (probe + przeróbka) nie dostane cabrio z takim wypasem, rocznikiem i silnikiem...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Gość

Post autor: Gość »

Ja bym się doczepił do tych wzmocnień, sądzę że to będzie ciężki orzech do zgryzienia.
Probe ma bardzo kiepską konstrukcje jeśli chodzi o sztywność. Bardzo mocno pracuje na krawężnikach, zakrętach ect. Ma to swoje wady i zalety, ale nie o tym mowa. Pytanie jak zabierze się sztywny dach który jest elementem konstrukcyjnym samochodu, sztywność się drastycznie nie obniży. Na pewno muszą być porządne rozpórki kielichów przód-tył, ale co dalej?? podłużnice wzmacniać?? ale jak.
Zrobił osobiście T-topy, za cabrio nie przepadam, jakieś dziwne są cabriolety, ale targa albo T-topy to co innego.
W przypadku proba widzą mi się T-topy ponieważ pozostaje ten pasek seryjnej blachy która będzie spinać u góry przód z tyłem samochodu. Mały bo mały ale zawsze jest.
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Tak apropo TARGI.. jak widać wymaga to kilku wzmocnień.

To jest przerobiony zwykły eclipse na TARGE. Występowały również cabrio ale jak widać miał ktoś fantazję i zrobił zwykłego w taki sposób.

Dodam tylko, że eclipse sam w sobie jest bardzo sztywnym autem.





Obrazek

Obrazek
Fester
Gość

Post autor: Gość »

Patrząc na te fotki przemaiają do mnie T-topy, jest jakieś tam wzmocnienie.

Ale jak targa to bez gadżetów u góry. No i to wzmocnienie jakieś delikatne jest i po skosie, to nie łamie słupków??
Mi chodzi o takie wzmocnienia jak usztywnienie podłużnic w podwoziu, może progów, spięcie kielichów ect. Zrobić to w taki sposób aby nie było widać.
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Jak się przyjrzeć to to auto ma jak nie całą to przynajmniej częściowo zrobioną klatkę.

PS

A co to są Ttopy ??

EDIT

aha Tween Top ??
Fester
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Mnie jakiś czas temu łaził po głowie inny, nieco prostszy pomysł. Chciałem w I gen. Zrobić duży szklany dach. Wstępnie przymierzałem do tego tylną szybę ze względu na wielkość i odpowiedni profil. Obawiam się jednak, że ze względu na małą sztywność nadwozia szyba w tym miejscu by się szybko skruszyła. Może zamiast kabrio pomyśleć nad podobnym patentem, jednak opartym na jakimś elastycznym materiale na dach, a nie sztywnej szybce? W ten sposób zostawiasz większość wzmocnień w dachu.

Co do kabrio to myślę, że auto złoży się jak domek z kart.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

A T-topy to cuś takiego

Obrazek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Hehehe... właśnie sobie pomyślałem, że w I gen. przerabianej na kabrio można zostawić najważniejsze wzmocnienie konstrukcji dachu - prowadnice do automatycznych pasów :lol: .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

jak widze to chyba nie takie łatwe jak myslałem :cry:

szkoda...


ten eclipse jest fajnie zobiony - jest jakaś namiastka cabrio - w sumie linia tych aut jest podobna i w probe wygladałoby to równie dobrze...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Cięzka sprawa, to fakt, jak się niuanse wszystkie pozna :( Ale myślę że najprostyszy do wykonania to "T" tak jak w Transamie :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

Qki G pisze:Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
dokładnie - masz racje - jest na performanceprobe.com - ale tylko dlatego, że taki a nie inny dach miała - tzn. krótki - taki jak mają roadstery, w ogóle wydaje mi się ze to była przeróbka na 2 os. probe...
ten krótki tez mi sie nie podoba...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja bym obstawiał za targą. T top jest okej, ale trochę dziwnie wygląda, targa to targa - nie masz nic nad głową. Cabrio też raczej mi nie pasuje.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Witam.najpewniejsze i chyba najmniej skomplikowane byłoby wstawienie części dachu z innego autka.... znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49832936 szkoda że sprzedaje samą blachę a nie komplet,ale szukając pewnie coś by się znalazło...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.performanceprobe.com/gallery ... rstgenconv

i może cały wątek poleci do osobliwości (również z powodu poniższego odsyłacza):
:arrow: http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Ktoś zrobił kuku Probkowi :?

... a wersja Cabrio P2 jest , jeśli mnie pamięć nie myli , na francuzkich stronach FP...

:1111_bye:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Robert pisze::arrow: http://www.performanceprobe.com/gallery ... rstgenconv

i może cały wątek poleci do osobliwości (również z powodu poniższego odsyłacza):
:arrow: http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911



jedynka jak Cię moge, ale dwójka to już poprostu STRASZNE, brak słów autor tego czegoś ma wybujałą wyobraźnie, szkoda jedynie probka :( :newcry: :1111_placz:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To Probe a`la porsche, to jest tragedia!!!
Ja nie wiem, jak mogło kogoś tak solidnie poje**ć :roll: :1111_bicz:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

te pseudo porsche wygląda jak by wogóle nie wyglądało :evil: :shock:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

No tak ale o Automatycznych pasach w jedynce po przerobieniu można zapomnieć...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

ja miałem 1gen w cabrio coprawda zrobiona kilofem, ale probek wytrzymał a prawie niemiał podłogi, nawet znalazłem fachowca co by zrobił cabrio i wszystko powzmacniał za 5000-6000 tyś ze wszystkimi materiałami już. Nawet sie zastanawiam nad tym i chyba jak skończę szkołę to za 2 lata na zlot podjedzie pierwszy cabrio probe w polsce(chyba pierwszy)pozdr
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”