Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Kompresja w silniku 2,5v6

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Easy Rider »

Ile wynosi (powinno wynosić) ciśnienie w cylindrach 2,5 ltr V6?ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Stopień kompresji to 9.2:1

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki Raf, chciałbym jednak wiedzieć jakie powinno być ciśnienie sprezania (w atmosferach?), tak sie to chyba nazywa? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

standard - 203psi
minimum - 142psi
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Robiłem w serwisie pomiar ciśnienia i wyszło mi 13 kG/cm2 w każdym cylindrze. To dobrze , czy za mało? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

przeliczniki dla 1 psi (mnozniki):
0.070 - kg/cm2
0.068 - atm
0.069 - bar
6.895 - kPa

dla 1 kpa - 0.01 kg/cm2

podane wczesniej wartosci 203 i 142 maja jako punkt odniesienia 250rpm
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki za przeliczniki wyszło mi, ze mam185,7psi(13kg/cm2 :0,07 =185,7), jak na przebieg 180.000 to chyba nie taki zły wynik? Co o tym myślicie? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Prosze o komentarz ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Ogolnie wynik jest ok, ale dochodzi jeszcze pare istotnych spraw. Ustala sie je wg ruchu wskaznika manometru. Poniewaz jest to dluzszy i dosc istotny temat, przygotowuje wkrotce material na strone www.
byniek
Posty: 2
Rejestracja: 2006-09-02 17:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Puławy K Lublina

Post autor: byniek »

Kolego! Dlaczego 13 podzieliłeś przez 0,7? Trzeba było pomnożyć! 13 razy 0,7 daje wynik 9,1. Matematyki nie miałeś? :shock:
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

hehehe Byniek... pierwszy post i od razu gafa ;)

1psi = 0,07kg/cm2
xpsi = 13kg/cm2
0,07x = 13 /:0,07
x = 185,7

to że to są mnożniki nie oznacza że trzeba mnożyć hehehe druga sprawa to jeśli silnik miał by 9,1kg/cm2 to sądzę że by nie ruszył z miejsca :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: andrew »

Byłem dzisiaj zmierzyć stopień sprężania na poszczególnych cylindrach.

Obrazek

licząc od lewej:
1,2,3 to głowica tylna (bliżej kabiny)
4,5,6 to przednia
Wynik jest w barach, ale po przeliczeniu:

1 - 201psi
2 - 193psi
3 - 204 psi
4 - 198psi
5 - 201psi
6 - 202psi

Przebieg 222tys. km
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: seru »

Silnik bierze mi olej
ciśnienie w cylindrach mam następujące, podane w jednostce [bar]
1 - 12,5
2 - 12,5
3 - 12,5
4 - 12,5
5 - 13
6 - 12,5

Wynika, że raczej w porządeczku a jednak zjada mi olej. Wymienione uszczelki pod pokrywami zaworów, nie widać zeby teraz ciekły. Rano jak odpale to na zimno sporo dymku puszcza w kolorze raczej siwym, mam czarny osad na świecach. Możliwe, żeby uszczelniacze zaworowe byly do wymiany mimo bardzo poprawnych wyników ciśnienia sprężania?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Kocureq »

Bardzo możliwe.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Ero »

A ja wlasnie jestem po wymianie swiec na zimniejsze i dokladnie oblukalem jak wygladaly stare swiece. Nalot byl jasny wiec jest ok.

Tobie kolego niestety do komor spalania dostaje sie olej stad nagar na swiecach.I tak jak Kocureq pisze bardzo mozliwe ze sa to uszczelniacze zaworowe.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: andrew »

Ewentualnie może brać olej przez zapieczony pierścień zgarniający (inaczej olejowy), kompresja również będzie ok.
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Pitbull »

A czy ktoś wie jakie powinno sprężanie w KLZE?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Robert »

Było już ze 2 razy przynajmniej: :arrow: kompr* KLZE
(jak zawsze zaskoczony sensem zadawania pytania i czekania na czyjąś odpowiedź, gdy pierwsze nasuwające się wyszukanie daje konkretne wyniki)
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Pitbull »

to że kompreska w KLZE jest wyższa niż w zwykłym KL to wiem, ale chodzi mi dokładnie ile powinno być PSI.

Pozdro
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: Robert »

Robert pisze:... konkretne wyniki ...
Zanim napiszę, to sprawdzam.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Kompresja w silniku 2,5v6

Post autor: wingerman »

o widze ze mozna dyskutowac w dziale FAQ :) ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”