Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Probe twin turbo???
Probe twin turbo???
witam.
W poszukiwaniu akcesorii tuningowych do Probaska wybrałem sie wczoraj do Niemiec. Wjednym z "tuningowych garaży" facet stwierdził że może mi zamontować do fordzika (2,2 GT) druga turbinę.. hmmm i teraz nie wiem czy mój angielski jest do d... czy facetowi chodziło o instalacje nitro?, czy może faktycznie na wzór 3000 GT można zamontować w Probe drugą turbine?? jeżeli ktoś zna te zagadnienia to proszę o pomoc. dzięki.[/b]
W poszukiwaniu akcesorii tuningowych do Probaska wybrałem sie wczoraj do Niemiec. Wjednym z "tuningowych garaży" facet stwierdził że może mi zamontować do fordzika (2,2 GT) druga turbinę.. hmmm i teraz nie wiem czy mój angielski jest do d... czy facetowi chodziło o instalacje nitro?, czy może faktycznie na wzór 3000 GT można zamontować w Probe drugą turbine?? jeżeli ktoś zna te zagadnienia to proszę o pomoc. dzięki.[/b]
Masz jeden kolektor wydechowy, bo jest to rzędówka, nie wiem jak on to sobie wyobraża.
Może koleś w serwisie miał w katalogu V6 bo takie też są. Ale one w ogóle nie mają turbiny. A uturbienie takiego dość dużo kosztuje.
Słyszałem też o zakładanie turbo na turbo, ale wydaje mi się że gra nie warta świeczki, to lepiej wsadzić jedną ale duża jak bębenek od pralki.
Ktoś coś kiedyś słyszał o firmie Majestic ale nikt nigdy nie widział takiego seryjenego proba TwinTurbo.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=majestic
A to link do uturbionej zeswapowane fałki ze zwykłege 3.0 wsadzili silnik od taurusa SHO 3.2 i dożucili TwinTurbo
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=sho
Może koleś w serwisie miał w katalogu V6 bo takie też są. Ale one w ogóle nie mają turbiny. A uturbienie takiego dość dużo kosztuje.
Słyszałem też o zakładanie turbo na turbo, ale wydaje mi się że gra nie warta świeczki, to lepiej wsadzić jedną ale duża jak bębenek od pralki.
Ktoś coś kiedyś słyszał o firmie Majestic ale nikt nigdy nie widział takiego seryjenego proba TwinTurbo.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=majestic
A to link do uturbionej zeswapowane fałki ze zwykłege 3.0 wsadzili silnik od taurusa SHO 3.2 i dożucili TwinTurbo
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=sho
Dzięki za wyjaśnienia ..choc z drugiej strony już byłem cały nabuzowany ze teraz dopiero bedzie moją przyszłą teściowa wciskać w fotel i ze strachu wiecej mi nie powie " zawież mnie do marketu" )Sqad pisze:Masz jeden kolektor wydechowy, bo jest to rzędówka, nie wiem jak on to sobie wyobraża.
Może koleś w serwisie miał w katalogu V6 bo takie też są. Ale one w ogóle nie mają turbiny. A uturbienie takiego dość dużo kosztuje.
Słyszałem też o zakładanie turbo na turbo, ale wydaje mi się że gra nie warta świeczki, to lepiej wsadzić jedną ale duża jak bębenek od pralki.
Ktoś coś kiedyś słyszał o firmie Majestic ale nikt nigdy nie widział takiego seryjenego proba TwinTurbo.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=majestic
A to link do uturbionej zeswapowane fałki ze zwykłege 3.0 wsadzili silnik od taurusa SHO 3.2 i dożucili TwinTurbo
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=sho
Kiedyś słyszałem od gościa, który miał Proba 2.2 GT że miał 2 turbiny - 1 na 2 cylindry z przerobionymi baranami. Ale nie mam pojęcia jak on to miał by zesynchronizować. Poza tym wydaję mi się że bujał bo z jego opowieści dało się odczuć że niezły z niego bajkopisarz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Też gdzieś to słyszałem.
Jeśli chodzi o zestrojenie to nie ma tragedii, jeden przepływomierz, barany na krzyż wyspawane, założone mniejsze turbiny bo na większej nie rozchuśta taka mała ilość spalin. Trójnóg na dolocie przy przepływomierzu i trujnóg za turbinami do intercoolera żeby z dwóch turbin wpadało powietrze do jednego intercoolera. Tylko to zestroić kompem. A strojenia za wiele nie ma jakimś zewnętrznym kompem np SMT6 czy jakoś tak. Ale czy gra jest warta świeczki??
Kiedyś nad tym z cynkim myśleliśmy.
Upchnąć to się da tylko trzeba będzie klime wywalić. Nie wiem czy na seryjnym przepływomierzu by to się nie bujneło.
Ale na pewno wtryski i pompka paliwka do wymiany, intercooler bo tego co jest nie można nazwać intercoolerem.
Jak dla mnie jest to do zrobienie ale po co jak można jedną ale dużą, jedna duża będzie na pewno mniej ciepła wydzielał niż dwie małe, choć bardzo jestem ciekawa jak dwa kolektory by pracowały czyżby harlejowaty gulgocik.
Jeśli chodzi o zestrojenie to nie ma tragedii, jeden przepływomierz, barany na krzyż wyspawane, założone mniejsze turbiny bo na większej nie rozchuśta taka mała ilość spalin. Trójnóg na dolocie przy przepływomierzu i trujnóg za turbinami do intercoolera żeby z dwóch turbin wpadało powietrze do jednego intercoolera. Tylko to zestroić kompem. A strojenia za wiele nie ma jakimś zewnętrznym kompem np SMT6 czy jakoś tak. Ale czy gra jest warta świeczki??
Kiedyś nad tym z cynkim myśleliśmy.
Upchnąć to się da tylko trzeba będzie klime wywalić. Nie wiem czy na seryjnym przepływomierzu by to się nie bujneło.
Ale na pewno wtryski i pompka paliwka do wymiany, intercooler bo tego co jest nie można nazwać intercoolerem.
Jak dla mnie jest to do zrobienie ale po co jak można jedną ale dużą, jedna duża będzie na pewno mniej ciepła wydzielał niż dwie małe, choć bardzo jestem ciekawa jak dwa kolektory by pracowały czyżby harlejowaty gulgocik.
hmmmmm nie strzelajcie do mnie ale mam głupie pytanie
czy sqad to przedstawicielka płci "pięknej"
czy sqad to przedstawicielka płci "pięknej"
choć bardzo jestem ciekawa
Ostatnio zmieniony 2005-06-08 23:15 przez Alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2GT i więcej nic nie trzeba pisać nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5
fakt - sam moment zalaczenia sprezarki potrafi wywolac duzego banana na twarzySqad pisze:Zgadza się większe turbo to więcej spalin potrzeba na rozpędzenie większego wirnika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Mi tam się turbo dziura podoba, Daje fajnego kopa, na TwinTrubo tego tak mocno nie czuć. Wszystko zależy co kto lubi i do czego ma być samochód używany.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Co to jest syczący bov ???Cynki pisze:a ja zamieniłbym turbo dziurkę na dwa fajne sykacze bov i festyniarskie "nozdrza" w karoserii.. :D:D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
COOOOL!!!!! Gdzie coś takiego można nabyć bo może bym się pisał. Nie ma przeciwskazań aby zamontować do GL? Jak to się ma do wytrzymałości silnika? I czy to jest poprostu zawór?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie ma przeciwwskazań! Masz nawet więcej miejsca pod maską, które u nas zabiera turbo, więc możesz wziąć większą sztukę.kollek pisze:COOOOL!!!!! Gdzie coś takiego można nabyć bo może bym się pisał. Nie ma przeciwskazań aby zamontować do GL? Jak to się ma do wytrzymałości silnika? I czy to jest poprostu zawór?
Czy to jest po prostu zawór? - za 7,50 jest (nazywa się) zawór, za 40 bov, a za 250 BOV
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3224
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3967
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4512
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
Koledzy mam pytanie. Chodzi o ten zawór. Zakupiłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item263346372_bl ... _cena.html
Wstyd się przyznać, ale nie bardzo wiem jak to podłączyć. Wiem, że nie jeden z was ma takie cudo... Pomóżcie, podpowiedzcie.
Pozdrawiam
http://moto.allegro.pl/item263346372_bl ... _cena.html
Wstyd się przyznać, ale nie bardzo wiem jak to podłączyć. Wiem, że nie jeden z was ma takie cudo... Pomóżcie, podpowiedzcie.
Pozdrawiam