Jak sie do tego zabrać
Jak sie do tego zabrać
Jak się dobrac do rezystorów bo nie wiem, mam 1 bieg zjarany a chciałbym klime odpalić,
Tu fotka dla zobrazowania sytuacji
A tu mała relacja z frontu przy flaszce.
Tu fotka dla zobrazowania sytuacji
A tu mała relacja z frontu przy flaszce.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak sie do tego zabrać
Jak najszybciej .Sqad pisze:Jak się dobrac do rezystorów...
Poniżej rysunek poglądowy:
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
tak. rezystory są NAD nogami (a nawet stopami- butami) pasazera.
trzeba tam wsadzić (głowe) i bedzie wiadc.
jest pokryweczka prostokatna na wcześniej wspomnianych srubkach.
trzeba tam wsadzić (głowe) i bedzie wiadc.
jest pokryweczka prostokatna na wcześniej wspomnianych srubkach.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Kamil.
Pelot i Villani mają rację.
Zdejmij osłonkę,wyjmij żarówkę od podświetlenia i jak się tam położysz to zobaczysz u góry wentylator.Zaraz za wentylatorem,tak w stronę grodzi,jest wpięta kostka w cały bajer odpowiedzialny za biegi wentylatora.
Wypnij kostkę z przewodami i odkręć ten bajer.Oprócz kostki jest tam też zworka(krótki przewód podpięty spinkami w dwa gniazdka,wygląda jak literka "U",tego nie wypinaj)Wracając do tego prostokąta,który wykręcisz
(dwie śrubki).Z drugiej strony owego zobaczysz takie,różnej grubości
spirale.Są zrobione z drutu oporowego.Każda spirala jest odpowiedzialna za inny bieg wentylatora.Im grubszy drut,tym mniejszy opór i wentylator chodzi szybciej.Prawdopodobnie przepalił Ci(Wam) się jeden z tych najcieńszych.Można go dorobić używając drutu z jakiejś starej farelki,
lub innego grzejnika elektrycznego.Problem jednak z dobraniem odpowiedniej wartości oporowej.Zarówno średnica drutu,jak i jego długość jest za to odpowiedzialna.Najlepiej,gdyby ktoś zmierzył opór na poszczególnych drutach u siebie,gdzie działają wszystkie biegi.
Inaczej będziesz musiał dobierać długość drutu metodą prób i błędów.
Z tego co pamiętam,to opór drutu od drugiego biegu wynosi jakieś 20 - 25
omów,więc opór drutu biegu pierwszego musi być większy.
Więc tak: wycinasz kawałek drutu(najlepiej jakbyś zmierzył jego opór jakimś miernikiem przed wlutowaniem) i go wlutowujesz.
Podłączasz kostkę z przewodami i WAŻNE!!!Trzymaj ręką cały element
tuż przy wentylatorze zanim załączysz wentylator.Dlatego,że te spirale będą się nagrzewać do czerwoności i mogą się spalić wszystkie.
To jest tak skonstruowane,że wentylator kręcąc się,od razu studzi te spirale.Więc na to trzeba zwrócić szczególną uwagę.Opór drutu musisz dobrać tak,żeby pozwolił silnikowi wentylatora w ogóle ruszyć(czyli nie za duży) a z drugiej strony,aby na pierwszym biegu chodził wolniej niż na drugim(nie za mały)
Trzymaj się .Powodzonka.
Pelot i Villani mają rację.
Zdejmij osłonkę,wyjmij żarówkę od podświetlenia i jak się tam położysz to zobaczysz u góry wentylator.Zaraz za wentylatorem,tak w stronę grodzi,jest wpięta kostka w cały bajer odpowiedzialny za biegi wentylatora.
Wypnij kostkę z przewodami i odkręć ten bajer.Oprócz kostki jest tam też zworka(krótki przewód podpięty spinkami w dwa gniazdka,wygląda jak literka "U",tego nie wypinaj)Wracając do tego prostokąta,który wykręcisz
(dwie śrubki).Z drugiej strony owego zobaczysz takie,różnej grubości
spirale.Są zrobione z drutu oporowego.Każda spirala jest odpowiedzialna za inny bieg wentylatora.Im grubszy drut,tym mniejszy opór i wentylator chodzi szybciej.Prawdopodobnie przepalił Ci(Wam) się jeden z tych najcieńszych.Można go dorobić używając drutu z jakiejś starej farelki,
lub innego grzejnika elektrycznego.Problem jednak z dobraniem odpowiedniej wartości oporowej.Zarówno średnica drutu,jak i jego długość jest za to odpowiedzialna.Najlepiej,gdyby ktoś zmierzył opór na poszczególnych drutach u siebie,gdzie działają wszystkie biegi.
Inaczej będziesz musiał dobierać długość drutu metodą prób i błędów.
Z tego co pamiętam,to opór drutu od drugiego biegu wynosi jakieś 20 - 25
omów,więc opór drutu biegu pierwszego musi być większy.
Więc tak: wycinasz kawałek drutu(najlepiej jakbyś zmierzył jego opór jakimś miernikiem przed wlutowaniem) i go wlutowujesz.
Podłączasz kostkę z przewodami i WAŻNE!!!Trzymaj ręką cały element
tuż przy wentylatorze zanim załączysz wentylator.Dlatego,że te spirale będą się nagrzewać do czerwoności i mogą się spalić wszystkie.
To jest tak skonstruowane,że wentylator kręcąc się,od razu studzi te spirale.Więc na to trzeba zwrócić szczególną uwagę.Opór drutu musisz dobrać tak,żeby pozwolił silnikowi wentylatora w ogóle ruszyć(czyli nie za duży) a z drugiej strony,aby na pierwszym biegu chodził wolniej niż na drugim(nie za mały)
Trzymaj się .Powodzonka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław