ta strzałka powinna być do góry,zdejmujesz ten plastik koło schowka(bodajze 2 śrubki) i masz oprawe dmuchawy i rezystor jest przykrecony na dwie śrubki.
Poradzisz sobie
Pozdrawiam
tak. rezystory są NAD nogami (a nawet stopami- butami) pasazera.
trzeba tam wsadzić (głowe) i bedzie wiadc.
jest pokryweczka prostokatna na wcześniej wspomnianych srubkach.
Kamil.
Pelot i Villani mają rację.
Zdejmij osłonkę,wyjmij żarówkę od podświetlenia i jak się tam położysz to zobaczysz u góry wentylator.Zaraz za wentylatorem,tak w stronę grodzi,jest wpięta kostka w cały bajer odpowiedzialny za biegi wentylatora.
Wypnij kostkę z przewodami i odkręć ten bajer.Oprócz kostki jest tam też zworka(krótki przewód podpięty spinkami w dwa gniazdka,wygląda jak literka "U",tego nie wypinaj)Wracając do tego prostokąta,który wykręcisz
(dwie śrubki).Z drugiej strony owego zobaczysz takie,różnej grubości
spirale.Są zrobione z drutu oporowego.Każda spirala jest odpowiedzialna za inny bieg wentylatora.Im grubszy drut,tym mniejszy opór i wentylator chodzi szybciej.Prawdopodobnie przepalił Ci(Wam) się jeden z tych najcieńszych.Można go dorobić używając drutu z jakiejś starej farelki,
lub innego grzejnika elektrycznego.Problem jednak z dobraniem odpowiedniej wartości oporowej.Zarówno średnica drutu,jak i jego długość jest za to odpowiedzialna.Najlepiej,gdyby ktoś zmierzył opór na poszczególnych drutach u siebie,gdzie działają wszystkie biegi.
Inaczej będziesz musiał dobierać długość drutu metodą prób i błędów.
Z tego co pamiętam,to opór drutu od drugiego biegu wynosi jakieś 20 - 25
omów,więc opór drutu biegu pierwszego musi być większy.
Więc tak: wycinasz kawałek drutu(najlepiej jakbyś zmierzył jego opór jakimś miernikiem przed wlutowaniem) i go wlutowujesz.
Podłączasz kostkę z przewodami i WAŻNE!!!Trzymaj ręką cały element
tuż przy wentylatorze zanim załączysz wentylator.Dlatego,że te spirale będą się nagrzewać do czerwoności i mogą się spalić wszystkie.
To jest tak skonstruowane,że wentylator kręcąc się,od razu studzi te spirale.Więc na to trzeba zwrócić szczególną uwagę.Opór drutu musisz dobrać tak,żeby pozwolił silnikowi wentylatora w ogóle ruszyć(czyli nie za duży) a z drugiej strony,aby na pierwszym biegu chodził wolniej niż na drugim(nie za mały)
Trzymaj się .Powodzonka.
masz szczęście Sqad że dopiero teraz zobaczyłem ten temat jak już Ci odpowiedzieli bo bym napisał żebyś użył opcji "szukaj" swoją drogą jak możesz nie wiedzieć gdzie w TWOIM samochodzie są rezystorki?