Pytanko :
musze wymienic chłodnice - mam motor 2.5, a chłodnice na wymiane z 2.0
pytanie 1: czy chłodnice są takie same ?
pytanie 2: co z wentylatorami ? w 2.5 są 2 , w 2.0 jest jeden ?
Co według was powieniem zrobic ?? Kupic chłodnice 2.5 z wentylatorami ( jaki koszt ?? ) , czy załozyc tę z 2.0 ??
pozdrawiam
Michał Yaneeck
Problem chłodnicy - II gen.
Problem chłodnicy - II gen.
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
Mimo to Bienias - napisze. Zdecydowanie nie instaluj wiatrakow od 2.0m ale chlodnice mozesz zostawic. Wiatraki musza byc oba, gdyz inaczej bedziesz mial zbyt czeste przegrzewanie sie silnika, szczegolnie przy wlaczonej klimie. W 2.5 sterownie chlodzeniem zalczane jest m.in. na podstawie inforamcji z czujnika temperatury silnika, info. czy zalaczona jest klima. W zaleznosci od tych i kilku innych parametrow zalczaja sie wiatraki w trybach low-speed lub high-speed.
Jedna z lepszych metod na chlodzenie (moim zdaniem), jest zastosowanie termostatu otwieranego przy nizszej temperaturze (org. 82st.) co zwieksza przeplyw chlodniejszego plynu przez silnik. Zastosowanie tego powoduje (z mala modyfiakacja), ze wiatraki chodza glownie w trybie low-speed i rzadko sie zdarza wchodzenie na high-speed, ktory zreszta jest zalaczany przy temp. 108st.
W swoim probe 2.5 mam obecnie niestety witraki z dodga zalaczajace sie w trybie high-speed. Nie podlaczalem na low-speed ze wzgledu na ich halas, choc tak powinienem zrobic. Efekt jest taki, ze zalaczaja sie bardzo czesto, ale na krotko (sa od silnika 5L).
Moim zdaniem powinienes zainstalowac to co masz od 2.0 w trybie low-speed i zobaczyc efekt. Jesli wiatrak nie bedzie sie wlaczal zbyt czesto i wskazowka temp. nie bedzie przekraczac polowy, powinno byc dobrze. W innym wypadku - wymiana na podwojny wiatrak (ok. 200-300zl).
Jedna z lepszych metod na chlodzenie (moim zdaniem), jest zastosowanie termostatu otwieranego przy nizszej temperaturze (org. 82st.) co zwieksza przeplyw chlodniejszego plynu przez silnik. Zastosowanie tego powoduje (z mala modyfiakacja), ze wiatraki chodza glownie w trybie low-speed i rzadko sie zdarza wchodzenie na high-speed, ktory zreszta jest zalaczany przy temp. 108st.
W swoim probe 2.5 mam obecnie niestety witraki z dodga zalaczajace sie w trybie high-speed. Nie podlaczalem na low-speed ze wzgledu na ich halas, choc tak powinienem zrobic. Efekt jest taki, ze zalaczaja sie bardzo czesto, ale na krotko (sa od silnika 5L).
Moim zdaniem powinienes zainstalowac to co masz od 2.0 w trybie low-speed i zobaczyc efekt. Jesli wiatrak nie bedzie sie wlaczal zbyt czesto i wskazowka temp. nie bedzie przekraczac polowy, powinno byc dobrze. W innym wypadku - wymiana na podwojny wiatrak (ok. 200-300zl).
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Bez wzgledu na rocznik, uklad chlodzenia z klima w 2.5L mial 2 predkosic obrotowe wentylatorow. Kazdy moze to zweryfikowac ogladajac wtyczke od ich silnikow, gdzie sa 3 przewody: masa, pierwsze uzwojenie silnika (low-speed), drugie uzwojenie silnika (high-speed). W autach z automatem wentylatory wlaczaja sie szybciej ze wzgledu na sygnal z elektroniki skrzyni o temp. 92st. w jej srodku.
Calosciowo wyglada to tak:
dla manualnej skrzyni
82st. - otwarcie termostatu (mierzone przy wejsciu plynu do silnika)
100st. - wlaczenie low-speed (mierzone czujnikiem przy wyjsciu plynu z silnika)
108st. - wlaczenie high-speed (mierzone jak przy 100st.)
dla automatu
zamiast 100st. low-speed jest 92st. (gorna dopuszczalna granica temperatury olej w skrzyni)
calosc ukladu rozgrzewa sie szybciej, ze wzgledu na zmniejszona pojemnosc chlodnicy, ktorej czesc jest wydzielona do chlodzenia oleju skrzyni
wentylatory wlacza 6 przekaznikow - po 3 na klime i chlodzenie
2 znajduja sie obok bloku bezpiecznikow, a pozostale pod zderzakiem - z prawej (patrzac od przodu auta) chlodzenia, z lewej - klimy
wentylatory podobnie: prawy - chlodzenie, lewy - klima[/b]
Calosciowo wyglada to tak:
dla manualnej skrzyni
82st. - otwarcie termostatu (mierzone przy wejsciu plynu do silnika)
100st. - wlaczenie low-speed (mierzone czujnikiem przy wyjsciu plynu z silnika)
108st. - wlaczenie high-speed (mierzone jak przy 100st.)
dla automatu
zamiast 100st. low-speed jest 92st. (gorna dopuszczalna granica temperatury olej w skrzyni)
calosc ukladu rozgrzewa sie szybciej, ze wzgledu na zmniejszona pojemnosc chlodnicy, ktorej czesc jest wydzielona do chlodzenia oleju skrzyni
wentylatory wlacza 6 przekaznikow - po 3 na klime i chlodzenie
2 znajduja sie obok bloku bezpiecznikow, a pozostale pod zderzakiem - z prawej (patrzac od przodu auta) chlodzenia, z lewej - klimy
wentylatory podobnie: prawy - chlodzenie, lewy - klima[/b]