Problem chłodnicy - II gen.

Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Problem chłodnicy - II gen.

Post autor: Yaneeck »

Pytanko :

musze wymienic chłodnice - mam motor 2.5, a chłodnice na wymiane z 2.0

pytanie 1: czy chłodnice są takie same ?

pytanie 2: co z wentylatorami ? w 2.5 są 2 , w 2.0 jest jeden ?


Co według was powieniem zrobic ?? Kupic chłodnice 2.5 z wentylatorami ( jaki koszt ?? ) , czy załozyc tę z 2.0 ??

pozdrawiam

Michał Yaneeck
<(k)night rider>

miałem probe :)
Gość

Post autor: Gość »

Ten temat był już wałkowany i to nawet niedawno - proponuję przejrzeć dokładnie tematy na forum Ford Probe 8)
Gość

Post autor: Gość »

Mimo to Bienias - napisze. Zdecydowanie nie instaluj wiatrakow od 2.0m ale chlodnice mozesz zostawic. Wiatraki musza byc oba, gdyz inaczej bedziesz mial zbyt czeste przegrzewanie sie silnika, szczegolnie przy wlaczonej klimie. W 2.5 sterownie chlodzeniem zalczane jest m.in. na podstawie inforamcji z czujnika temperatury silnika, info. czy zalaczona jest klima. W zaleznosci od tych i kilku innych parametrow zalczaja sie wiatraki w trybach low-speed lub high-speed.

Jedna z lepszych metod na chlodzenie (moim zdaniem), jest zastosowanie termostatu otwieranego przy nizszej temperaturze (org. 82st.) co zwieksza przeplyw chlodniejszego plynu przez silnik. Zastosowanie tego powoduje (z mala modyfiakacja), ze wiatraki chodza glownie w trybie low-speed i rzadko sie zdarza wchodzenie na high-speed, ktory zreszta jest zalaczany przy temp. 108st.

W swoim probe 2.5 mam obecnie niestety witraki z dodga zalaczajace sie w trybie high-speed. Nie podlaczalem na low-speed ze wzgledu na ich halas, choc tak powinienem zrobic. Efekt jest taki, ze zalaczaja sie bardzo czesto, ale na krotko (sa od silnika 5L).

Moim zdaniem powinienes zainstalowac to co masz od 2.0 w trybie low-speed i zobaczyc efekt. Jesli wiatrak nie bedzie sie wlaczal zbyt czesto i wskazowka temp. nie bedzie przekraczac polowy, powinno byc dobrze. W innym wypadku - wymiana na podwojny wiatrak (ok. 200-300zl).
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

serdeczne dzięki za wyjasnienie !!
<(k)night rider>

miałem probe :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

II gen. miał dwie prędkości pracy wentylatorów tylko w roczniku 1993, nowsze modele mają tylko jedną prędkość, wentylatory załączają się przy 92 C (oczywiście mogę się mylić).

Pozdrawiam Rafał
Gość

Post autor: Gość »

Bez wzgledu na rocznik, uklad chlodzenia z klima w 2.5L mial 2 predkosic obrotowe wentylatorow. Kazdy moze to zweryfikowac ogladajac wtyczke od ich silnikow, gdzie sa 3 przewody: masa, pierwsze uzwojenie silnika (low-speed), drugie uzwojenie silnika (high-speed). W autach z automatem wentylatory wlaczaja sie szybciej ze wzgledu na sygnal z elektroniki skrzyni o temp. 92st. w jej srodku.

Calosciowo wyglada to tak:

dla manualnej skrzyni
82st. - otwarcie termostatu (mierzone przy wejsciu plynu do silnika)
100st. - wlaczenie low-speed (mierzone czujnikiem przy wyjsciu plynu z silnika)
108st. - wlaczenie high-speed (mierzone jak przy 100st.)

dla automatu
zamiast 100st. low-speed jest 92st. (gorna dopuszczalna granica temperatury olej w skrzyni)
calosc ukladu rozgrzewa sie szybciej, ze wzgledu na zmniejszona pojemnosc chlodnicy, ktorej czesc jest wydzielona do chlodzenia oleju skrzyni

wentylatory wlacza 6 przekaznikow - po 3 na klime i chlodzenie
2 znajduja sie obok bloku bezpiecznikow, a pozostale pod zderzakiem - z prawej (patrzac od przodu auta) chlodzenia, z lewej - klimy
wentylatory podobnie: prawy - chlodzenie, lewy - klima[/b]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”