Światła mijania / długie...
Światła mijania / długie...
Witam Szanownych Grupowiczów!
Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?
Pozdrawiam
Marcin
			
			
									
						
										
						Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?
Pozdrawiam
Marcin
- 
				Voodoo
 - Posty: 1604
 - Rejestracja: 2005-02-06 18:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=5493
 - Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
 - Kontakt:
 
Masz na 100% przepalone włókno światła mijania. są tam żarówki typu H4, więc z zakupem nie ma najmniejszego problemu.
A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać
  
			
			
									
						
							A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać
Ford Probe 2.0 '94r. Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).
Marcin
			
			
									
						
										
						Marcin
- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
Masz wersjię USA - żarówka jest integralną częścią reflektora i nie da się tego rozebrać. Najkorzystniej będzie wymienić oba reflektory na wersję europejską. Pewnie któryś z klubowiczów będzie miał takie na zbyciu.Jacklon pisze:Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).
Marcin
					Ostatnio zmieniony 2005-09-14 18:48 przez Maciucha, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
Lepiej tak nie kombinuj. Utrudnisz życie i sobie i innymJacklon pisze:Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłemCieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?
Marcin
Jakiś bardziej rozgarnięty niebieski może zgarnąć Ci dowód rejestracyjny
- 
				Voodoo
 - Posty: 1604
 - Rejestracja: 2005-02-06 18:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=5493
 - Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
 - Kontakt:
 
Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej. 
  
 
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.
  
  
			
			
									
						
							To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.
Ford Probe 2.0 '94r. - Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
Też o tym nie wiedziałem, ale wiedząc, że tak było w pierwszej i...Voodoo pisze:Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej.![]()
![]()
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta, ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.![]()
![]()
...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.Jacklon pisze:[...] biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem) [...]
- el_talerzos
 - Posty: 375
 - Rejestracja: 2005-08-09 20:05
 - Samochód: model wiadomy,94r 2.0
 - Galeria: viewtopic.php?t=7985
 - Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
 
- 
				Voodoo
 - Posty: 1604
 - Rejestracja: 2005-02-06 18:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=5493
 - Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
 - Kontakt:
 
Nie ma sprawy (biorąc pod uwagę, że zajmuje się fotografią 
 ), ale dziś niestety jest trochę ciemno na zabawy w szukanie śrubek po parkingu, albo wewnątrz Probka.
Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.
			
			
									
						
										
						Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.
Dowiedziałem się, że nowe (fabrycznie klosze) do Probka kosztują 50 zł/sztuka. Tylko Pan coś mówił, że przy pozycyjnych będą mi się od razu podnosiły światła. No, ale ja lubię jeździć na pomarańczowych pozycyjnych z opuszczonymi klapami... Czy da się tylko wymienić na asynchroniczne reflektory i nic tam już nie zmieniać?
Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode
 ?
			
			
									
						
							Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
			
						- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniahu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
edit: ch -> h w nicku
			
			
													edit: ch -> h w nicku
					Ostatnio zmieniony 2005-09-16 09:40 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgradeNie prawdaVoodoo pisze:Masz na 100% przepalone włókno światła mijania.
Pozdrawiam
 Mav 
byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska
 teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi
			
						byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi
Ooo Panie Mav! Zaraz spróbuje Pana patent. Fajnie by było, gdyby u mnie też wydarzył się taki "niestyk elektryczny" 
 Choć wątpię w to szczerze, bo chyba "merdałem" kabelkami... Takie nawyki ze starszych komputerów 
No cóż, mimo wszystko dzięki.
Pozdrawiam
			
			
									
						
							No cóż, mimo wszystko dzięki.
Pozdrawiam
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
			
						- P.I.M.P.O.
 - Posty: 928
 - Rejestracja: 2004-09-20 20:55
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Teraz chcąc wymienić żarówke nie musze niczego odkręcać,dojście jest do wew.
Ale kolega pisał że lubi jeździć z niepodniesionymi, wobec tego gdyby halogeny przerzucić tam gdzie pozycyjne, to otwierał by tylko na długieRobert pisze:Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniachu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
można to zamienić tak
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1093
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1094
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by 
			
						
- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
- 
				pe3lwroc
 - Posty: 151
 - Rejestracja: 2010-12-14 14:00
 - Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
 - Galeria: viewtopic.php?t=18768
 - Lokalizacja: Wrocław
 
problem ze światłami mijania 2 gen.
Witam mam problem ze swiatlami mijania.Żarowki są nówki ,a opis gdy stoi sie nazewnatrz auta:podczas swiatel mijania prawa otwierana lampa swieci mocniej od lewej.Lecz gdy wlacze długie lewe świeci mocniej a prawe słabiej.Zauwazylem przy wymianie żarówek ,ze prawa żarówka jest podlaczona za pomocą trzech kabelków, a lewa za pomocą kostki.Proszę o szybką pomoc,gdyż wszyscy mi mrugaja myśląc ze jadę na swiatlach długich...
			
			
									
						
										
						- bogdano
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2010-07-01 13:02
 - Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
 - Galeria: viewtopic.php?t=19509
 - Lokalizacja: Jaworzno
 
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
W tej lampie co masz podłączone kabelkami pewnie masz zamienione piny i przewód co ma ci lecieć na pin od świateł mijania leci ci na długie i odwrotnie ten co ma ci lecieć na długie leci na mijania. 
 Mrugają ci bo jedna lampa świeci na długich i daje po oczach.
			
			
									
						
							Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu 
			
						- 
				pe3lwroc
 - Posty: 151
 - Rejestracja: 2010-12-14 14:00
 - Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
 - Galeria: viewtopic.php?t=18768
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
Ok ,czyli światła z kostką nie ruszać, zająć sie tylko pinami w drugim świetle,tzn zamienić kabelki ?
			
			
									
						
										
						- bogdano
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2010-07-01 13:02
 - Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
 - Galeria: viewtopic.php?t=19509
 - Lokalizacja: Jaworzno
 
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
Światła mijania świecą niżej długie wyżej. Zakładam, że tą lampę co masz kostkę masz ok.  Mogłeś pomylić kabelki jak wymieniałeś żarówkę bo w kostce raczej nie da się inaczej wpiąć 
 Zobacz sobie jak w tej lampie na kostkę przychodzą kabelki (jakie lolory na jaki styk w żarówce) bo pewnie takie same są w drugiej lampie tylko kostkę ktoś uciął bo się styki wypaliły i zaprawił konektory na oryginalnych kabelkach.
			
			
									
						
							Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu 
			
						- Przemek-83
 - Posty: 203
 - Rejestracja: 2009-12-01 17:38
 - Samochód: B5 "00 1.8 20V
 - Galeria: viewtopic.php?t=16910
 - Lokalizacja: bombaj :)
 
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
ale masz tam namodzone w tym aucie :p
Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba
			
			
													Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba
					Ostatnio zmieniony 2010-12-31 11:04 przez Przemek-83, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- 
				pe3lwroc
 - Posty: 151
 - Rejestracja: 2010-12-14 14:00
 - Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
 - Galeria: viewtopic.php?t=18768
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: Światła mijania / długie...
ok sprawdze te kabelki 
 tam jest bodajże czerwony czarny i ....TRZECI 
 ,a że namodzone to ja wiem,porażka żarówki niebieskie tuningówki siedziały  
			
			
									
						
										
						
automat USA '90