Światła mijania / długie...
Światła mijania / długie...
Witam Szanownych Grupowiczów!
Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?
Pozdrawiam
Marcin
Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?
Pozdrawiam
Marcin
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Masz na 100% przepalone włókno światła mijania. są tam żarówki typu H4, więc z zakupem nie ma najmniejszego problemu.
A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać
A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać
Ford Probe 2.0 '94r.
Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).
Marcin
Marcin
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Masz wersjię USA - żarówka jest integralną częścią reflektora i nie da się tego rozebrać. Najkorzystniej będzie wymienić oba reflektory na wersję europejską. Pewnie któryś z klubowiczów będzie miał takie na zbyciu.Jacklon pisze:Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).
Marcin
Ostatnio zmieniony 2005-09-14 18:48 przez Maciucha, łącznie zmieniany 1 raz.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Lepiej tak nie kombinuj. Utrudnisz życie i sobie i innymJacklon pisze:Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłem Cieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?
Marcin
Jakiś bardziej rozgarnięty niebieski może zgarnąć Ci dowód rejestracyjny
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej.
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Też o tym nie wiedziałem, ale wiedząc, że tak było w pierwszej i...Voodoo pisze:Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej.
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta, ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.
Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje.
...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.Jacklon pisze:[...] biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem) [...]
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie ma sprawy (biorąc pod uwagę, że zajmuje się fotografią ), ale dziś niestety jest trochę ciemno na zabawy w szukanie śrubek po parkingu, albo wewnątrz Probka.
Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.
Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.
Dowiedziałem się, że nowe (fabrycznie klosze) do Probka kosztują 50 zł/sztuka. Tylko Pan coś mówił, że przy pozycyjnych będą mi się od razu podnosiły światła. No, ale ja lubię jeździć na pomarańczowych pozycyjnych z opuszczonymi klapami... Czy da się tylko wymienić na asynchroniczne reflektory i nic tam już nie zmieniać?
Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode ?
Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode ?
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniahu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
edit: ch -> h w nicku
edit: ch -> h w nicku
Ostatnio zmieniony 2005-09-16 09:40 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Nie prawda Na 99%:-) Mialem kiedys odentyczne obawy, tzn. w jednym reflektorze nie palilo mi sie krotkie, a dlugie bylo ok... Myslalem, ze zarowka... Ale podnioslem maske, poruszalem wiazka przewodow dochodzaca do reflektora i dziala do dzis:D A zdarzylo mi sie to jakie 2 miechy temu:-)Voodoo pisze:Masz na 100% przepalone włókno światła mijania.
Pozdrawiam
Mav
byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi
Mav
byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi
Ooo Panie Mav! Zaraz spróbuje Pana patent. Fajnie by było, gdyby u mnie też wydarzył się taki "niestyk elektryczny" Choć wątpię w to szczerze, bo chyba "merdałem" kabelkami... Takie nawyki ze starszych komputerów
No cóż, mimo wszystko dzięki.
Pozdrawiam
No cóż, mimo wszystko dzięki.
Pozdrawiam
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
mam wersje USA i przednie lampy byly tam oczywiscie orginalne tzn. żarówka zintagrowana z kloszem i jak sie przepalila pozycja to niestety trzeba bylo caly klosz wymieniac a że bylo to upierdliwe i kosztowniejsze od wymiany samej żarówki to zmienilem klosze na europejskie,koszt 35 zl sztuka
Teraz chcąc wymienić żarówke nie musze niczego odkręcać,dojście jest do wew.
Teraz chcąc wymienić żarówke nie musze niczego odkręcać,dojście jest do wew.
Ale kolega pisał że lubi jeździć z niepodniesionymi, wobec tego gdyby halogeny przerzucić tam gdzie pozycyjne, to otwierał by tylko na długieRobert pisze:Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniachu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
można to zamienić tak
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1093
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1094
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
problem ze światłami mijania 2 gen.
Witam mam problem ze swiatlami mijania.Żarowki są nówki ,a opis gdy stoi sie nazewnatrz auta:podczas swiatel mijania prawa otwierana lampa swieci mocniej od lewej.Lecz gdy wlacze długie lewe świeci mocniej a prawe słabiej.Zauwazylem przy wymianie żarówek ,ze prawa żarówka jest podlaczona za pomocą trzech kabelków, a lewa za pomocą kostki.Proszę o szybką pomoc,gdyż wszyscy mi mrugaja myśląc ze jadę na swiatlach długich...
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
W tej lampie co masz podłączone kabelkami pewnie masz zamienione piny i przewód co ma ci lecieć na pin od świateł mijania leci ci na długie i odwrotnie ten co ma ci lecieć na długie leci na mijania. Mrugają ci bo jedna lampa świeci na długich i daje po oczach.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
Ok ,czyli światła z kostką nie ruszać, zająć sie tylko pinami w drugim świetle,tzn zamienić kabelki ?
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
Światła mijania świecą niżej długie wyżej. Zakładam, że tą lampę co masz kostkę masz ok. Mogłeś pomylić kabelki jak wymieniałeś żarówkę bo w kostce raczej nie da się inaczej wpiąć Zobacz sobie jak w tej lampie na kostkę przychodzą kabelki (jakie lolory na jaki styk w żarówce) bo pewnie takie same są w drugiej lampie tylko kostkę ktoś uciął bo się styki wypaliły i zaprawił konektory na oryginalnych kabelkach.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: problem ze światłami mijania 2 gen.
ale masz tam namodzone w tym aucie :p
Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba
Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba
Ostatnio zmieniony 2010-12-31 11:04 przez Przemek-83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Światła mijania / długie...
ok sprawdze te kabelki tam jest bodajże czerwony czarny i ....TRZECI ,a że namodzone to ja wiem,porażka żarówki niebieskie tuningówki siedziały