Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Elektryka i gaz (akumulator)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Elektryka i gaz (akumulator)
Większość z nas wie, że sprawna elektryka pod maską jest podstawą poprawnego działania instalacji gazowej.
Zwracamy uwagę na: kable WN, świece, kopułkę.
Do tego warto jeszcze doliczyć akumulator, a właściwie odpowiednie zamocowanie klem. Nie mogą być luźne, zaśniedziałe czy w inny sposób zmaltretowane. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do uszkodzenia komputera instalacji gazowej i narazić na niemałe koszty.
Rozpoznanie problemu jest dość proste - instalacja przełącza samoczynnie z gazu na benzynę.
Może się to komuś przyda prze zimą, właśnie przed weekendem doszedłem do ładu z klemami. Koszt operacji to ok 25 pln razem z zakupem materiałów .
Zwracamy uwagę na: kable WN, świece, kopułkę.
Do tego warto jeszcze doliczyć akumulator, a właściwie odpowiednie zamocowanie klem. Nie mogą być luźne, zaśniedziałe czy w inny sposób zmaltretowane. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do uszkodzenia komputera instalacji gazowej i narazić na niemałe koszty.
Rozpoznanie problemu jest dość proste - instalacja przełącza samoczynnie z gazu na benzynę.
Może się to komuś przyda prze zimą, właśnie przed weekendem doszedłem do ładu z klemami. Koszt operacji to ok 25 pln razem z zakupem materiałów .
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zgadza się!!!
Ostatnio, znaczy ok 2 dni temu w pewnym LX/GL'u zaczeło sie coś dziać. Przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu silnik nie wchodził na obroty i szarpał. Na luzie wszystko ok, alepodczas jazdy nie. Iskara na świecy była ekstra, świece ok. kable WN wymienione. Co się potem okazało jeden przewód idący do cefki był luźly. Partyzancka naprawa i można jeździć
Dzień później wracając na trasie przy stałej prędkości, przy ok 3500obr/min. Spadł ów kabel, silnik zgasł ale gaz jeszcze był wtłaczany do silnika przez chwile, a że nie był spalany bo nie było iskry to dostawał się do wydechy, gdzie wkońcu strzelił porządnie, rozwalając przy tym końcowy tłumik.
Podsumowując nie ma co lekceważyć elektryki na gazie.
Ostatnio, znaczy ok 2 dni temu w pewnym LX/GL'u zaczeło sie coś dziać. Przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu silnik nie wchodził na obroty i szarpał. Na luzie wszystko ok, alepodczas jazdy nie. Iskara na świecy była ekstra, świece ok. kable WN wymienione. Co się potem okazało jeden przewód idący do cefki był luźly. Partyzancka naprawa i można jeździć
Dzień później wracając na trasie przy stałej prędkości, przy ok 3500obr/min. Spadł ów kabel, silnik zgasł ale gaz jeszcze był wtłaczany do silnika przez chwile, a że nie był spalany bo nie było iskry to dostawał się do wydechy, gdzie wkońcu strzelił porządnie, rozwalając przy tym końcowy tłumik.
Podsumowując nie ma co lekceważyć elektryki na gazie.
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
25 pln z robocizną. Klemy to max 10 pln. Zmienisz je sam o ile kupisz skręcane a nie lutowane. Ja z braku czasu przed wyjazdem i szlifierki kątowej (klemy 3ba było delikatnie dopasować) dałem auto do warsztatu Shell w Alejach Jerozolimskich (przy stacji Neste).pelot pisze:zdradz nam jeszcze cenę robocizny
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Witam.
Odświeżam.
Mam prostą instalację: reduktor LOVATO SUPER + BLOS.
Problem jest następujący: ruszając np. z jedynki lub jadąc na konkretnym biegu i dodając gazu centralka przełącza mi samoczynnie z gazu na benzynę i odwrotnie(przy przycisku załączonym tylko na zasilaniu gazowym). Słychać elektrozawór i szarpie autem. Na postoju gdy dodaję gazu nic się nie dzieje. Przy centralace gazu(prosty przełącznik z pozycjami benzyna/0/gaz. Są diody. Co ciekawe jadąc tylko na benzynie i też dodając gazu przygasa(mruga) mi kontrolka sygnalizująca że pomykam na benie, jak odpuszczę gaz wsio wraca do normy. Do aparatu zapłonowego idą jakieś dwa kabelki(masa i chyba poziom obrotów przełączania z benzyny na gaz, regulowany przy tej centralce). Obstawiacie tę centralkę czy coś innego?
Drugi problem nurtuje mnie od dawna: przy podłączonej przepływce autko jest odrobinę bardziej mułowate na gazie a przy ok 4000 do 5000 ma ogromny dół mocy przy przyspieszaniu. Ma to coś wspólnego z
Vris-ami?
Co ciekawe przy odpiętej przepływce chodzi b.pięknie, poprawnie się zbiera, nie szarpie, obroty ideolo.
Będę wdzięczny za wszelkie porady, zwłaszcza dotyczące 1-go problemu, drugi jako ciekawostka(choć ciągłe odpinanie przepływki jest irytujące i wygląda co najmniej głupio... ).
Jak ktoś wpadnie co to to to stawiam piwo. Ja się już poddałem.
Z góry dziękuję za sugestie i porady.
Pozdrawiam.
Odświeżam.
Mam prostą instalację: reduktor LOVATO SUPER + BLOS.
Problem jest następujący: ruszając np. z jedynki lub jadąc na konkretnym biegu i dodając gazu centralka przełącza mi samoczynnie z gazu na benzynę i odwrotnie(przy przycisku załączonym tylko na zasilaniu gazowym). Słychać elektrozawór i szarpie autem. Na postoju gdy dodaję gazu nic się nie dzieje. Przy centralace gazu(prosty przełącznik z pozycjami benzyna/0/gaz. Są diody. Co ciekawe jadąc tylko na benzynie i też dodając gazu przygasa(mruga) mi kontrolka sygnalizująca że pomykam na benie, jak odpuszczę gaz wsio wraca do normy. Do aparatu zapłonowego idą jakieś dwa kabelki(masa i chyba poziom obrotów przełączania z benzyny na gaz, regulowany przy tej centralce). Obstawiacie tę centralkę czy coś innego?
Drugi problem nurtuje mnie od dawna: przy podłączonej przepływce autko jest odrobinę bardziej mułowate na gazie a przy ok 4000 do 5000 ma ogromny dół mocy przy przyspieszaniu. Ma to coś wspólnego z
Vris-ami?
Co ciekawe przy odpiętej przepływce chodzi b.pięknie, poprawnie się zbiera, nie szarpie, obroty ideolo.
Będę wdzięczny za wszelkie porady, zwłaszcza dotyczące 1-go problemu, drugi jako ciekawostka(choć ciągłe odpinanie przepływki jest irytujące i wygląda co najmniej głupio... ).
Jak ktoś wpadnie co to to to stawiam piwo. Ja się już poddałem.
Z góry dziękuję za sugestie i porady.
Pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Witam!
Szukałem AEB, niestety nie znalazłem. Kupiłem natomiast nową centralkę STAG2 ale to nie w centralce leżał problem ponieważ po zmianie gaz nadal wariował. Szukałem kabelek po kabelku i okazało się że brązowy kabelek który idzie do aparatu(cewki) jest uwalony. Trochę pomyślałem że skoro mi świruje przy dodawaniu gazu to musi być związane wyprzedzeniem zapłonu tak czy siak trafiłem za pierwszym razem na ten uwalony kabelek. Co ciekawe kabel ten nie miał ani poważnych uszkodzeń ani nawet przetarć widocznych gołym okiem. Przy okazji wymiany tego kabelka uporządkowałem sobie instalację i polutowałem na nowo bo gazole którzy mi montowali tak to zrobili że tragedia... Ale już teraz wsio gra. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Szukałem AEB, niestety nie znalazłem. Kupiłem natomiast nową centralkę STAG2 ale to nie w centralce leżał problem ponieważ po zmianie gaz nadal wariował. Szukałem kabelek po kabelku i okazało się że brązowy kabelek który idzie do aparatu(cewki) jest uwalony. Trochę pomyślałem że skoro mi świruje przy dodawaniu gazu to musi być związane wyprzedzeniem zapłonu tak czy siak trafiłem za pierwszym razem na ten uwalony kabelek. Co ciekawe kabel ten nie miał ani poważnych uszkodzeń ani nawet przetarć widocznych gołym okiem. Przy okazji wymiany tego kabelka uporządkowałem sobie instalację i polutowałem na nowo bo gazole którzy mi montowali tak to zrobili że tragedia... Ale już teraz wsio gra. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
Jeśli chodzi o szarpanie auta przy przełączaniu z benzyny na gaz w czasie jazdy, to pozbyłem się problemu(mam też lovato).Nie korzystam z automatycznego przełącznika bo jest ustawiony na 2800obr,szarpał będzie zawsze w czasie jazdy przy przyspieszaniu, przełączam sam z benzyny na gaz kiedy ruszy się wskazówka temperatury płynu,jednocześnie jeśli jadę to zdejmuję na chwilkę nogę z gazu i szarpnięcia nie ma! Jeśli ciepłe auto odpala na gazie bez problemu to można się przyzwyczaić do ręcznego przełanczania-o ile się nie ma sklerozy !
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
R.K. - a wczytałeś się w czym był problem? Mi nie chodziło o szarpanie podczas przełączania z gazu na benę podczas jazdy. Jak jest zimny silnik to zawsze odpalam na benzynie, dodatkowo jak jadę nie daleko(poniżej 10 km) to i tak jadę ne benzynie. A jak już jadę i chcę przełączyć na gaz to wrzucam na luz(na prostej oczywiście) i przy ok. 2000 obr. przerzuca mi na gaz(bez szarpania). Mając prostą instalkę(gdzie nie ma odcięcia wtrysków pojedynczo - tylko wszystkie) nie powinno się przełączać jadąc na jakimś biegu(można poduchy wyrwać z silnika ). Dlatego albo robić to na postoju albo podczas jazdy ale na "luzie".
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
ja przełanczam na biegu ! najczęściej 5-tym,przy ok90 do 100km/h. Zdejmuje nogę z gazu na chwilę i nie ma żadnego szarpnięcia !!! najmniejszego nawet!!! Silnik nie zmienia wcale brzmienia-po prostu niczego nie czuję,ani nie słyszę! Nie upieram się ,mogą silniki 2,5V6 zachowywać się inaczej niż 2,0.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Może nie odcina Ci wszystkich wtrysków na raz tylko pojedynczo. Mi niestety wali wszystkie na raz stąd szrpanie ale jak przerzucam na biegu jałowym to nic się nie dzieje. Sekwencja to ma najlepiej... dajesz w kichę i nawet jak przerzuca to robi to płynnie
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Hoodmaciej pisze:Robin
Maciej sęk w tym że bidna ta moja instalacja i nie mam emulacji wtrysków(choć mam luzem tylko trzeba by założyć - pozostałość po starej instalacji Miśka). Na szczęście wtryskiwacze pracują jak należy. Robię dość często reset kompa i często przepalam go na benzynie(a jak jezdzę nie daleko to tylko na benie).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława