Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kontrolka Anti-lock.
Kontrolka Anti-lock.
czseto spotykany objaw.swiecaca sie kontrolka ABS podczas jazdy. i teraz pytanie:ABS dziala na 2 czy 4 kola????przy kazdej tarczy hamulcowej znalazlem czujniki, ale tylko 2 tynie posiadaja zebatke???czy tak tez macie???chyba ze na cos innego patrzylem.
Probe to już przeszłość, teraz jest Suzi!!!!!
po pierwsze kontrolka zapala sie w momecie gdy jadac miniesz 130 na zegarze bo komp wylacza abs (w sumie to i ladnie z jego strony bo przy wyzszych predkosciach dzialanie abs-u odwraca sie przeciwko tobie
)a gasnie dopiero przy ponownym odpaleniu silnika.po drugie jesli swieci sie caly czas tzn ze abs nie dziala w takim wypadku przedewszystkim sprawdz pod fotelem kierowcy czy masz dobrze podlaczone kostki (2 wtyczki i 1 gniazdo)jedna wtyczka jest zlaczem servisowym abs-u a druga od diody w zapieciu pasow bezp.jesli bedzie wpieta nie ta co trzeba to ANTI-LOCK bedzie stale swiecil a owa dioda wogole.jesli to nie to to draz glebiej(komp czujniki itp)

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie.york_2006 pisze:po pierwsze kontrolka zapala sie w momecie gdy jadac miniesz 130 na zegarze bo komp wylacza abs
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





kontrolka sie swieci stale. ale posprawdzam te podlaczenia pod fotelem kierowcy, bo pala mi sie tez swiatelka w pasach bezp i w drzwiach po zamknieciu auta. a co do zebatek: na tyle sa na pewno, a z przodu brak.wiem ze probe 2 ma na bank tez z przodu.tazke mam jakies dziwne auto.
Probe to już przeszłość, teraz jest Suzi!!!!!
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie masz dziwnego auta, tylko dziwnego poprzedniego właściciela miało Twoje Probe. Prawdopodobnie zaoszczędził po parę groszy na przegubach bez zębatek. Tak miałem w Maździe.fonteq pisze: a co do zebatek: na tyle sa na pewno, a z przodu brak.wiem ze probe 2 ma na bank tez z przodu.tazke mam jakies dziwne auto.
Teraz nic nie zrobisz, po prostu wykręć żarówkę od ABS'u i się przyzwyczaj lub zmień przeguby na właściwe.

-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
tak jest przynajmniej u mnie lecz zauwazylem ze jakis czas temu byl temat zblizony do tego i czesc klubowiczow rownierz to potwierdzala (tzn 131 km/h i anti lack sie zapala) wiec oparlem sie nie tylko na swoich doswiadczeniach natomiast jesli sie myle to nie bede sie klocil,wyrazilem jedynie swoja opinie na ten temat a jesli ktos ma inny poglad to ok.
Moze macie cos nie tak z zebatkami i przy wiekszej predkosci licznik sie gubi. Aha doczytalem sie w serwisowce, ze w razie problemow warto przeczyscic zebatki, bo np kawalek jakiegos metalu lub innego materialu miedzy 2 zebami moze powodowac wlasnie zaklocenia w odczycie przez czujniki.
Warto pamietac tez o tym, ze owe czujniki do poprawnego dzialania musza znajdowac sie na granicy styku z zebatka. Moj np. nie dzialal, bo ta odleglosc wynosila 2mm
Warto pamietac tez o tym, ze owe czujniki do poprawnego dzialania musza znajdowac sie na granicy styku z zebatka. Moj np. nie dzialal, bo ta odleglosc wynosila 2mm

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Na czujnikach zbierają się opiłki, więc warto przy jakiejś okazji "ogolić jeża"
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4366
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=#58631



Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
nie no te wywody Jorka to jakaś bzdura z palca wyssana... nie istnieje coś takiego, że ABS ci się wyłącza przy pewnej prędkości... To wbrew logice, masz ABS, depniesz se na 160 km/h i wjedziesz w miasto, wleczesz się 70 nagle pies, hamowanie i drzewo bo zapomniałeś zwalniając wyłączyć zapłon i zresetować kompa od ABS żeby się ponownie uruchomił buehehehehehehehehe......
Minister zdrowia ostrzega
Nie resetujcie abs na winklach bo jak stacyjka zblokuje kierownicę to pójdziecie w olchi niczym szczała...
Jork, ja cię normalnie lubię...
Jak abs się pali top oznacza, że na bank nie jest działający. Powody?
a) czujniki
b) komuter od abs
c) holerka wie co...
a u ciebie? no skoro nie masz na każdym kople zębatek to oznacza że jakiś ciołek kupił przeguby od GL i zapomniał przełożyć zębatki.
porada: będą zębatki to i pewnie na 99% będzie działał ABS
wskazówka: niejaki Cynki jeszcze powinien mieć conajmniej jedną zębatkę..
to się wciska na przegub i jest git. nowe przeguby wzmocnione i taniutko możesz kupić z rabatem klubowym -> szczegóły w dziale FAQ.
qrdę, ABS się wyłącza....
a przy 200km/h to pewnie się amortyzacja wyłącza a jak jeszcze pociśniesz to i wspomaganie i włącza sie eject w fotelach przednich... buehehehehe.... 





Minister zdrowia ostrzega
Nie resetujcie abs na winklach bo jak stacyjka zblokuje kierownicę to pójdziecie w olchi niczym szczała...

Jork, ja cię normalnie lubię...

Jak abs się pali top oznacza, że na bank nie jest działający. Powody?
a) czujniki
b) komuter od abs
c) holerka wie co...
a u ciebie? no skoro nie masz na każdym kople zębatek to oznacza że jakiś ciołek kupił przeguby od GL i zapomniał przełożyć zębatki.
porada: będą zębatki to i pewnie na 99% będzie działał ABS
wskazówka: niejaki Cynki jeszcze powinien mieć conajmniej jedną zębatkę..

qrdę, ABS się wyłącza....


jeszcze budzika nie zamykalem ale to by sie dopiero dzialo hihihi
moze cos jeszcze by sie wylaczylo heh!ale mimo wszystko widzicie ze sa klubowicze ktorzy potwierdzaja to co dzieje sie i umnie!nie przecze ze to faktycznie jakas usterka abs-u lecz narazie mam zbyt malo czasu zeby choc zajrzec w te strony ale na pewno kiedys to nastapi hej

- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Cynki dobrze napisał!
Ludzie, jak może się ABS wyłączyć powyżej 130 i już nie włączyć?
To jest absurd! Mi się nie świeci żadna kontrolka i tak ma być! Są systemy w autach gdzie możesz sobie sam wyłączyć abs przyciskiem, ale żeby abs sam świrował to jeszcze nie słyszałem. Ja stawiam na impulsy dochodzące do czujnika ABSu, powyżej 130 mogą fałszować odczyt i stąd komp wyłącza abs. A jak tak, to spróbujcie przeczyścić, poprawić i wyregulować i wtedy napiszcie co się dzieje...
Ludzie, jak może się ABS wyłączyć powyżej 130 i już nie włączyć?
To jest absurd! Mi się nie świeci żadna kontrolka i tak ma być! Są systemy w autach gdzie możesz sobie sam wyłączyć abs przyciskiem, ale żeby abs sam świrował to jeszcze nie słyszałem. Ja stawiam na impulsy dochodzące do czujnika ABSu, powyżej 130 mogą fałszować odczyt i stąd komp wyłącza abs. A jak tak, to spróbujcie przeczyścić, poprawić i wyregulować i wtedy napiszcie co się dzieje...
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
często czujniki wyglądają jak jeż - są namagnesowane i przyciągają drobiny metalu - trzeba je po prostu oczyścić. Może być też uszkodzona (sklepana) "zębatka" na którymś z kół (z przodu mocowane na przegubie a z tyłu na tarczy)
p.s.
po co wyłączać abs powyżej pewnej prędkości - niech mi to ktoś wytłumaczy - choć jeden sensowny powód...
Pozdrawiam
p.s.
po co wyłączać abs powyżej pewnej prędkości - niech mi to ktoś wytłumaczy - choć jeden sensowny powód...
Pozdrawiam
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Mam pytanko.
Podczas wymiany gumy na przegubie, zębatce ABS-u dostało się młotkiem.
Oberwały trzy zęby, ale znów nie tak mocno, żeby się ze sobą "zlały".
Są troszeczkę "przekoszone", ale przerwy między nimi są normalne.
Czy czujnik może je źle odczytywać?
Po wymianie i przejechaniu jakiegoś tam odcinka niestety zapaliła się kontrolka.
Dla upewnienia się, że to nie przypadek i chodzi właśnie o to koło (przednie prawe),
stwierdziłem, że sprawdzę kody. Jeżeli wyskoczy jedenastka, no to sprawa się wyjaśni.
Czujnik i zębatka przeczyszczone.
I tu najciekawsze. Komputer nie pokazuje żadnego błędu

Anti loock świeci non stop po przekręceniu stacyjki.
Gaśnie tylko w momencie zmasowania przewodu kodów.
Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ nie chodzi o mój samochód, a o auto Exita, które wyposażone jest w sekwencję,
to czy reset komputera (zdjęcie klemy) nie zaszkodzi komputerowi od LPG?
Pytam, bo absolutnie nie znam się na gazie.
Moim zdaniem reset w ogóle nie powinien zaszkodzić, ale dla świętego spokoju wolę się upewnić.
Podczas wymiany gumy na przegubie, zębatce ABS-u dostało się młotkiem.
Oberwały trzy zęby, ale znów nie tak mocno, żeby się ze sobą "zlały".
Są troszeczkę "przekoszone", ale przerwy między nimi są normalne.
Czy czujnik może je źle odczytywać?
Po wymianie i przejechaniu jakiegoś tam odcinka niestety zapaliła się kontrolka.
Dla upewnienia się, że to nie przypadek i chodzi właśnie o to koło (przednie prawe),
stwierdziłem, że sprawdzę kody. Jeżeli wyskoczy jedenastka, no to sprawa się wyjaśni.
Czujnik i zębatka przeczyszczone.
I tu najciekawsze. Komputer nie pokazuje żadnego błędu


Anti loock świeci non stop po przekręceniu stacyjki.
Gaśnie tylko w momencie zmasowania przewodu kodów.
Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ nie chodzi o mój samochód, a o auto Exita, które wyposażone jest w sekwencję,
to czy reset komputera (zdjęcie klemy) nie zaszkodzi komputerowi od LPG?
Pytam, bo absolutnie nie znam się na gazie.
Moim zdaniem reset w ogóle nie powinien zaszkodzić, ale dla świętego spokoju wolę się upewnić.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty