Jaka sonda lambda
Jaka sonda lambda
Swiruja mi troche obroty po wbiciu na luz.Mysle ze to sonda lambda.Jaka kupic nowa czy uzywana.Ile to kosztuje.Wersja 1 91 rok 22 GT USA. 
  
  
  
  
  
			
			
									
						
							1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
			
						- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...RedShadow pisze:A płyn chłodniczy jest?? dość często się dzieje tak jeśli nie ma płynu w zbiorniczku. Jeśli to ma być sonda to ja bym wykręcił starą i wyczyścił ją dokładnie acetonem, powinno pomóc, w sondzie raczej nie ma co się popsuć.
jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
też słyszałem takie opinie, ale sonda działa na zasadzie reakcji chemicznych, i może to być dwojaki sposób zużycia.Ostry pisze: a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...
jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
Sonda pisze:Sonda lambda
W tym wypadku chodzi o sondę do pomiaru zawartości tlenu zbudowaną z dwutlenku cyrkonu (ZrO2), działającą zgodnie z zasadą wymyśloną przez W. Nernsta (niemiecki fizyko-chemik, 1864-1941). Naukowiec ten odkrył, że potencjał normalny elektrody można określać w zależności od oddziałującego na nią stężenia tlenu.
Przenosząc tę zasadę na sondę lambda oznacza to, że resztkowa zawartość tlenu w spalinach może być mierzona za pomocą umieszczonych na sondzie lambda elektrod.
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
no wlasnie ja tez mam klopot z sonda -tzn tak mi sie wydaje i dlatego chcilabym ja sprawdzic - czy wie ktos moze jakie wartosci powinny sie pojawic jak przystawie miernik do sondy wogole to sie mierzy opor czy napiecie???
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						Uniwersalna kosztuje 78 zlociszy nowa.Pewnie i tak bedzie lepsza niz stara 
 Takie firmowe to nawet 400 zloty.Mysle ze na uzywana nie ma co wymieniac.Niewiem sam korci mnie zeby kupic ta uniwersalna i sprobowac.Mam 1 przewodowa wiec 78,a 2 lub 3 przewodowa kosztuje do 150 zl.Mowa o uniwersalnych.Pozdrowki narka.
			
			
									
						
							1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
			
						- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
Jak przygazujesz i przytrzymasz to powinno trzymać przy dolnej granicy. A na jałowym dość szybko się zmieniać, w ciągu sekundy ze dwa trzy razy. Sonda uniwersalna (ma inną wtykę i musisz sam sobie poradzić) z NGK kosztuje jak dla Ciebie 130zł, najtańsza u mnie 90złkicur pisze:hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
Kupilem japonska za 78 zl.Musze go przegonic i zobacze jak sie zachowuje.Wymiana wtyczki kosztowala mnie 10 zl.Narazie jest troszke lepiej ale jeszcze faluja minimalnie obroty.Mechanik mowi ze musi sie troche przepalic i powinno byc dobrze.Niewiem jak nie to to musze zobaczyc do silniczka krokowego.Pozdrawiam 
  
  
			
			
									
						
							1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
			
						- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
no no Maku pogon go troszke przepal i daj znac ile na setke pali na nowej sondzie 
 -  jak tylko ja sprawdzisz to wez napisz czy sie dobrze ta japonska sonda sprawuje- bo gdzies na necie ostatnio widzialem Boscha za 100 z hakiem   
 no i wlasnie nie wiem jaka kupic -co radzicie???a tak wogole to obroty na biegu jalowym nie zaleza chyba od sondy - tzn tak mi sie wydaje - ja jak mialem problem z obrotami to przeczyscilem styki na kostce od czujnikia biegu jalowego ktory jest  w skrzyni biegow i od tego momentu obroty sa git 
 tzn najpierw przeczyscilem a potem sie zastanawialem dlaczego obroty mi sie poprawily i sobie wlasnie przypomnialem ze czyscilem kilka kostek i miedzyinnymi ta od skrzyni biegow- też zajrzyj  do niej bo moja byla calkiem zasniedziala -pozdrawiam 
  
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						Pogonilem go.Spalanie normalnie tak jak przedtem.Tak mi sie wydaje ale z moimi obrotami dalej jest nie tak.Sprobuje z ta kostka tylko nie mam pojecia nic o mechanice i nie wiem gdzie jej szukac.Pod maske zagladam jak wymieniam olej lub sie cos zepsuje.Sonda uwazam w pozadku.Po co wydawac wiecej kasy.Zreszta lepsza tania ale nowa niz stara nie wiadomo kiedy zmieniana.Tak mysle.A z obrotami kombinuje dalej i placze. 
  
  
  
  
			
			
									
						
							1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
			
						- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
a wiec i ja juz chyba musze wymienic sonde bo mi rece opadaja co do spalania... znalazlem takie 2 typy:
http://moto.allegro.pl/item203943477_so ... _nowa.html oraz http://moto.allegro.pl/item203891913_so ... bishi.html
beda pasowaly??
 
bo po wczorajszej jezdzie to mi wyszlo chyba 20/100 w trasie
  
  no i pluje na czarno z tlumika i wszystko uchlapane za nim..
			
			
									
						
										
						http://moto.allegro.pl/item203943477_so ... _nowa.html oraz http://moto.allegro.pl/item203891913_so ... bishi.html
beda pasowaly??
bo po wczorajszej jezdzie to mi wyszlo chyba 20/100 w trasie
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
a moze lapie lewe powietrze?moze weze sa popekane lub obejmy slabo dokrecone?
u mnie tak bylo a co do sondy to kilka kilometrow zrobilem na odlaczonej sondzie lambda (niechcacy ja urwalem bo wisiala na jednym druciku i jechalem do garazu aby to przylutowac) i na odlaczonej sondzie obroty zachowywaly sie normalnie....ciezko wyczuc jednym slowem...
pozdro
			
			
									
						
							u mnie tak bylo a co do sondy to kilka kilometrow zrobilem na odlaczonej sondzie lambda (niechcacy ja urwalem bo wisiala na jednym druciku i jechalem do garazu aby to przylutowac) i na odlaczonej sondzie obroty zachowywaly sie normalnie....ciezko wyczuc jednym slowem...
pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
			
						- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
no u mnie zadnej roznicy nie ma czy sonda podlaczona czy nie... 
  obroty na jalowym troche ponad 700, chodzi niby normalnie, jak ostro przygazuje do odciecia to leci czarny dym z tlumika i caly jest mokry zarowno tlumik i wszystko dookola niego:] podczas jazdy czesto strzela mi z tlumika przy zmianie biegow... czasem jak pier*** to nawet fajnie 
:D:D  weze cale, nie popekane, zadnego lewego powietrza nie bierze...
			
			
									
						
										
						- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Co myślicie o zakupie używanej sondy, potem ją przeczyścić (niestety inne rzeczy musze zrobić czyt. kasy brak jak to u studenta 
 ) ew. uniwersalna typu http://www.allegro.pl/item357061814_uni ... k_ntk.html
			
			
									
						
							bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
			
						- Destroyer
 - Posty: 1260
 - Rejestracja: 2007-06-13 09:37
 - Samochód: II gen 2.5 V6
 - Galeria: viewtopic.php?t=13662
 - Lokalizacja: Radom
 
Jakby co to mam sondę do jedynki na handelek. Za 30 zł będzie twoja 
 Sprawna, wyczyszczona, nie montowałem u siebie bo nigdy czasu nie miałem a teraz już jedynki nie mam więc sprzedaję 
			
			
									
						
							Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside 
 
 
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
			
						Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM

automat USA '90
 