Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Ogrzewanie
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Ogrzewanie
Witam
Pogoda iście jesienna za oknami...dzisiaj rano nawet przymrozek malutki był,a mi ogrzewanie jakoś super nie grzeje.Po przejechaniu jakichś 10 km to niby leciało ciepłe powietrze, ale nie dawało to rady ogrzać wnętrza samochodu na tyle,abym czuł się zadowolony i rozgrzany
Jak myślicie co może być przyczyną ja obstawiam że chyba jest zamulona nagrzewnica,czy jest na to jakiś sposób bez jej wyjmowania
Pogoda iście jesienna za oknami...dzisiaj rano nawet przymrozek malutki był,a mi ogrzewanie jakoś super nie grzeje.Po przejechaniu jakichś 10 km to niby leciało ciepłe powietrze, ale nie dawało to rady ogrzać wnętrza samochodu na tyle,abym czuł się zadowolony i rozgrzany
Jak myślicie co może być przyczyną ja obstawiam że chyba jest zamulona nagrzewnica,czy jest na to jakiś sposób bez jej wyjmowania
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Raz pamiętam widziałem środek który dolewałeś do płynu chłodzącego. Oczyszczał on cały układ chłodzenia włącznie z nagrzewnicą po jakimś czasie trzeba było wymienić płyn i wszystko OK. Poradź się w jakimś dobrym sklepie motoryzacyjnym. W ostateczności czeka cię wymiana nagrzewnicy
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Może w chłodnicy masz jakiś syf z płynu chłodzącego albo kamień z wody. Różnie to bywa wszystko zależy od kierowcy. W sumie 25% płynów chłodzących zostawia na ściankach kamień nagary lub inne osady. Miałem coś takiego u siebie w maździe i okazało się że w chłodnicy było tyle kamienia że hej. Chłodnica się rozbiła a ja musiałem skonstruować nową.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jest też inna metoda .....
SODA OCZYSZCZONA do układu , zlać płyn zalać wodą z sodą,pojeździć tak około 50 - 100 km i wymienić wodę na wodę...sprawdzić czy podziałało jak nie to od nowa ....pamiętaj tylko aby na koniec zalać PŁYNEM
UWAGA, nie przeginać z częstotliwością używania bo moze rozpuścić uszczelki......ale generalnie jest NIE szkodliwe ....sprawdziłem osobiście w VW Passat. '98.
SODA OCZYSZCZONA do układu , zlać płyn zalać wodą z sodą,pojeździć tak około 50 - 100 km i wymienić wodę na wodę...sprawdzić czy podziałało jak nie to od nowa ....pamiętaj tylko aby na koniec zalać PŁYNEM
UWAGA, nie przeginać z częstotliwością używania bo moze rozpuścić uszczelki......ale generalnie jest NIE szkodliwe ....sprawdziłem osobiście w VW Passat. '98.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź też linki, dobrze Sqad gada . Rozbierałem całą deskę rozdzielczą razem z Cynkim - linki od ogrzewania i nawiewów są w odpowiednim miejscu zamocowane pancerzykiem do plastików. Wystarczy, że jakaś linka opuściła pancerz i nie spełnia swojego zadania.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Bierkuś
- Posty: 115
- Rejestracja: 2005-05-29 23:44
- Galeria: viewtopic.php?t=7986
- Lokalizacja: Warszawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Ogólnie można stosować wszystko pod paroma warunkami:
1. Otrzymany roztwór nie może gwałtownie reagować pod wpływem wysokiej temperatury
2. Nie wolno stosować kwasów o wysokim stężeniu.
2. Nie wolno stosować roztworów opartych na kwasach oraz innych substancjach mogących rozpuścić związki: utwardzanego plastiku jakim jest ABS (materiał chłodnicy), gumy oraz innych części układu chłodzenia
3. Nie należy zbyt długo stosować otrzymany roztwór ponieważ każdy w mniejszym bądź większym stopniu rozpuszcza wnętrze elementów układu chłodzenia
1. Otrzymany roztwór nie może gwałtownie reagować pod wpływem wysokiej temperatury
2. Nie wolno stosować kwasów o wysokim stężeniu.
2. Nie wolno stosować roztworów opartych na kwasach oraz innych substancjach mogących rozpuścić związki: utwardzanego plastiku jakim jest ABS (materiał chłodnicy), gumy oraz innych części układu chłodzenia
3. Nie należy zbyt długo stosować otrzymany roztwór ponieważ każdy w mniejszym bądź większym stopniu rozpuszcza wnętrze elementów układu chłodzenia
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Zamiast takich wynalazków zalej układ chłodzenia czymś takim:pelot pisze:jeżdzę na tym roztworze sody,zobaczę jak zleję ten wynalazek...
..."Radiator Flush
Zapewnia efektywną pracę układu chłodzenia.
W trakcie eksploatacji silnika w układzie chłodzenia odkłada się kamień, produkty korozji oraz inne osady i szlamy będące produktami degradacji płynu chłodzącego. Przyczyniają się one w znacznym stopniu do korozji układu chłodzenia. Valvoline Radiator Flush czyści układ chłodzący emulgując olej, szlamy, usuwając zanieczyszczenia i osady oraz tlenki korozyjne. Nie zawiera żadnych kwasów mogących negatywnie wpłynąć na elementy układu chłodzącego. Poprawia wymianę ciepła, zwiększa efektywność układu chłodzenia i sprawność silnika. Zaleca się stosowanie produktu każdorazowo przy wymianie płynu chłodzącego. W tym celu należy zawartość butelki wlać do chłodnicy (nie do zbiornika wyrównawczego), uruchomić silnik na 10 minut, a następnie wymienić płyn chłodzący. Produkt można stosować w każdym typie układu chłodzenia i z każdym rodzajem płynu chłodzącego.
Radiator Flush:
- Emulguje olej i szlam
- Zwiększa efektywność układu chłodzenia
- Usuwa osady i produkty korozji z bloku silnika, rdzenia chłodnicy oraz przewodów i kanałów chłodzenia
- Może być stosowany ze wszystkimi typami płynów chłodzących"...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
To jest opis z ulotki.
Na produktach firmy Valvoline jeszcze się nie zawiodłem.
N/p po zalaniu silnika olejem MaxLife 10W40 zużycie oleju spadło z 0,5 l/1 tys do ok. trzech setek.
Mam podobny problem jak Pelot, stawiam dlatego na zamuloną nagrzewniczke.
Jak tylko będę miał odpowiednie fundusze to kupie ten środek a o efektach jego działania poinformuje na forum.
pozdro.
Na produktach firmy Valvoline jeszcze się nie zawiodłem.
N/p po zalaniu silnika olejem MaxLife 10W40 zużycie oleju spadło z 0,5 l/1 tys do ok. trzech setek.
Mam podobny problem jak Pelot, stawiam dlatego na zamuloną nagrzewniczke.
Jak tylko będę miał odpowiednie fundusze to kupie ten środek a o efektach jego działania poinformuje na forum.
pozdro.
Ostatnio zmieniony 2005-11-01 22:38 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Ogrzewanie
polecam cieple kobiece towarzystwo, bedzie cierzko na poczatku ale da sie rzyzwyczajic!!pelot pisze:Witam
Pogoda iście jesienna za oknami...dzisiaj rano nawet przymrozek malutki był,a mi ogrzewanie jakoś super nie grzeje.Po przejechaniu jakichś 10 km to niby leciało ciepłe powietrze, ale nie dawało to rady ogrzać wnętrza samochodu na tyle,abym czuł się zadowolony i rozgrzany
pozd
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Panowie najprościej i najpewniej jest użyć roztworu bezwodnika kwasu chromowego (wygląda jak płatki rdzy). Tylko należy uważać. Roztwór jest higroskopijny i zostawia brązowe plamy na skórze. Wgryza się w najmniejsze szpary. Eliminuje kamień do zera. Na cały układ powinno wystarczyć jakieś 0.5kg bezwodnika kwasu chromowego który należy zmieszać z woda. Metoda jest sprawdzona i stosowałem to już na kilku silnikach. Metoda:
1. Bezwodnik kwasu chromowego należy wsypać do chłodnicy.
2. Zalać wszystko wodą do poziomu normalnego użytkowania płynu w układzie. Powstanie brązowa ciecz.
3. Należy przejechać jakieś 15km.
4. Następnie wylać roztwór i przepłukać całość wodą.
Całość procesu powinna trwać nie dłużej niż godzinę (wliczając te 15km jazdy). Dłuższe trzymanie jest bezcelowe, roztwór pozostawi po sobie powłokę chromową i wypłuka całośc kamienia. UWAŻAĆ NA PALCE, ROZTWÓR WŻERA SIĘ W SKÓRĘ. NIE REAGUJE Z ŻADNYMI LAKIERAMI I METALAMI. REAKCJA NASTĘPUJE W KONTAKCIE Z CA(wapień). Nie uszkadza uszczelek, uszczelnień, termostatów itd.
1. Bezwodnik kwasu chromowego należy wsypać do chłodnicy.
2. Zalać wszystko wodą do poziomu normalnego użytkowania płynu w układzie. Powstanie brązowa ciecz.
3. Należy przejechać jakieś 15km.
4. Następnie wylać roztwór i przepłukać całość wodą.
Całość procesu powinna trwać nie dłużej niż godzinę (wliczając te 15km jazdy). Dłuższe trzymanie jest bezcelowe, roztwór pozostawi po sobie powłokę chromową i wypłuka całośc kamienia. UWAŻAĆ NA PALCE, ROZTWÓR WŻERA SIĘ W SKÓRĘ. NIE REAGUJE Z ŻADNYMI LAKIERAMI I METALAMI. REAKCJA NASTĘPUJE W KONTAKCIE Z CA(wapień). Nie uszkadza uszczelek, uszczelnień, termostatów itd.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po 15 kilometrach silnik jest mocno rozgrzany. Następnie zlewasz to coś i płuczesz wodą i zalewasz płyn. Godzina czasu to troche za mało. Bo do gorącej chłodnicy i układu chłodzenia zalewasz zimny płyn skutki mogą być kiepskie. Mogą ale nie muszą. Pęknięta chłodnica albo plastik u góry a wgorszym przypadku blok. II gen na pewno czegoś takiego nie wytrzyma.zenith839 pisze: Całość procesu powinna trwać nie dłużej niż godzinę (wliczając te 15km jazdy). Dłuższe trzymanie jest bezcelowe, roztwór pozostawi po sobie powłokę chromową i wypłuka całośc kamienia. UWAŻAĆ NA PALCE, ROZTWÓR WŻERA SIĘ W SKÓRĘ. NIE REAGUJE Z ŻADNYMI LAKIERAMI I METALAMI. REAKCJA NASTĘPUJE W KONTAKCIE Z CA(wapień). Nie uszkadza uszczelek, uszczelnień, termostatów itd.
Pelot prosze sprawdź te zakichane linki bo kasy nawydajesz na szamańskie preparaty które mogą nic nie dać a chłód jak był tak będzie. Shooters to kiedyś robił to wie jak to się robi, bo mu się coś tam pokiełbasiło.
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
godzina w zupełności wystarczy. Kto powiedział że od razu po zgaszeniu silnika należy wylać roztwór i zalać zimnym płynem - NIKT. Zalewasz roztwór przejeżdżasz te 15km zajmie to mniej więcej 20 minut gasisz silnik a przez reszte czasu może stygnąć. I nic mu się nie stanie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa