![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Czy mam mu trochę podciągnąć wolne obroty? tzn. linkę od gazu?
żaden ze mnie mechanik, ale na moje oko coś ze sprzęgłem...DENAT pisze:Ostatnio raz mocno dogazowałem mojemu probkowi na przyśpiechę. To znaczy szybko przyśpieszyłem tak do 3 biegu. Obroty nie przekroczyły 5 tyś. Ale turbo włączało się na maksa. I potem coś się stało a nie wiem co. Objawy są takie. Na wolnych obrotach na luzie mam ok. 850-900 obrotów ale jak wcisne sprzęgło i dam jakikolwiek bieg i dalej trzymam sprzegło bez gazu to obroty zaczynają wyraźnie spadać do ok 500 a po 4-6 sekund samochodzik gaśnie. Please help co to może być. Bo się martwię.![]()
![]()
![]()
Czy mam mu trochę podciągnąć wolne obroty? tzn. linkę od gazu?
jesli tak jest jak mowisz to wg mnie masz albo brak ładowania albo bardzo słabe.DENAT pisze:To dlaczego jak mam na luzie i np. włącze światła i dmuchawę i np wycieraczki to też gaśnie?
Jak się delikatnie puszcze to dokładnie jest tak jak piszesz, ale jak puścisz bardzo gwałtownie to gaśnie.Raf pisze:Nie wiem jak jest u was w I gen., ale u mnie w 2.5V6 mogę wrzucić bieg, puścić sprzęgło bez dotykania gazu i nie zgaśnie tylko pojedzie.
Czujnik wolnych obrotów jest z tyłu przepustnicy patrząc od przodu, a same wolne obroty reguluje się śrubką od góry, proponuje na początek ją troche pokręcić zobaczyć jak obroty będą się zachowywać, potencjalnie jak ją odkręcisz to powinno sie unormować.Raf pisze: Możesz mieć problem z układem kontroli wolnych obrotów (brudny solenoid wolnych obrotów). Gdy włączysz durze obciążenie elektryczne, sprawnie działający alternator obciąża silnik, co przy źle działającym solenoidzie wolnych obrotów może spowodować zgaśnięcie silnika. Pogrzeb na forum znajdziesz wszystko na ten temat, gdybyś chciał np. regulować wolne obroty to bynajmniej nie linką gazu tylko zgodnie z procedurami opisanymi gdzieś fa forum ...
i powinno być wyczuwalne, albo nie powinien gasnąć tak jak piszesz.Raf pisze:
Co do efektu ze sprzęgłem? - może nie wysprzęgla całkowicie i troszeczkę ciągnie, ale to nie powinno doprowadzić do zgaśnięcia.
Że Robert tego nie zauważyłRaf pisze:Nie wiem jak jest u was w I gen., ale u mnie w 2.5V6 mogę wrzucić bieg, puścić sprzęgło bez dotykania gazu i nie zgaśnie tylko pojedzie.
Możesz mieć problem z układem kontroli wolnych obrotów (brudny solenoid wolnych obrotów). Gdy włączysz durze obciążenie elektryczne, sprawnie działający alternator obciąża silnik, co przy źle działającym solenoidzie wolnych obrotów może spowodować zgaśnięcie silnika. Pogrzeb na forum znajdziesz wszystko na ten temat, gdybyś chciał np. regulować wolne obroty to bynajmniej nie linką gazu tylko zgodnie z procedurami opisanymi gdzieś fa forum ...
Co do efektu ze sprzęgłem? - może nie wysprzęgla całkowicie i troszeczkę ciągnie, ale to nie powinno doprowadzić do zgaśnięcia.