Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
doliczając do tego VAPS, regulowane zawieszenie, inną konstrukcję układu chłodzenia, dwustopniowy wentylator chłodnicy no i chyba chłodnicę oleju nie wiem czy GL takową ma, zupełnie inny układ zapłonowy, itd.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Tłoki są takie same tylko od gt-ka jest bardziej wyżłobiony i to właśnie jest odprężenie.A i jeszcze dobrym przykładem mogą być wtryski Cyki wiesz o co chodziCynki pisze:sądzę, że tłoki też się nie różnią jakoś specjalnie..![]()
ale gdzieś jest różnica bo GT jest odprężony nie?


- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- sebastianznak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2005-04-01 17:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
lex pisze:Witam i mam pytanie co do zamiany silników. Chcę kupić forda 2.2gt. z turbo i zastanawiam się co zrobić z 2.2lx 89 bo silnik jest po remoncie i byłem z niego bardzo zadowolony !Czy wrazie awari dam go włożyć do Gt?
wargawiesiek pisze:na pewno się różni. Ale pasować pasuje
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
a ma może ktoś oba wałki -tzn. od GT i od GL żeby porównać?interesuje mnie zwłaszcza to czy wpust do aparatu zapłonowego wypada tak samo w stosunku do znaków na kole rozrządu?????czy jest jakieś przesunięcie...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity

Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
enduro pisze:a ma może ktoś oba wałki -tzn. od GT i od GL żeby porównać?interesuje mnie zwłaszcza to czy wpust do aparatu zapłonowego wypada tak samo w stosunku do znaków na kole rozrządu?????czy jest jakieś przesunięcie...
w kwestii wałków to na 99% są takie same GL vs. GT
oglądałem je i nie widziałem aby były jakieś różnice. mocowanie aparatu też jest takie samo i w tym samym miejscu, zresztą kąt jeśli miałby być inny to nie tylko wałek chyba, nie? jest zakres regulacji na samym aparacie.

Przydałoby się, żeby z jakiegoś samochodu pasował wałek do probka gt który w porównaniu do serii byłby 'ostry' (czyli bardziej łagodny
) no ale nie ma tak dobrze
tak jak to jest w różnych innych samochodach np. silniki alfy 2.5v6 i 3.0v6)


bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
- oticharaszo
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-08-13 20:18
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Pomorskie
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.
Witam!
Mam do Was pytanie odnośnie głowicy w Probe GT 2.2T. Chcę kupić używaną głowicę i oddać ją do obróbki (kanały, gniazda itp.). I teraz moje zapytanie: czy głowica od 2.2 115KM (Mazda 626 GD) pasuje do silnika 2.2T w Probe GT? Czym ewentualnie się różnią?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Lukas
Mam do Was pytanie odnośnie głowicy w Probe GT 2.2T. Chcę kupić używaną głowicę i oddać ją do obróbki (kanały, gniazda itp.). I teraz moje zapytanie: czy głowica od 2.2 115KM (Mazda 626 GD) pasuje do silnika 2.2T w Probe GT? Czym ewentualnie się różnią?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Lukas
Re:
Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanieKALI pisze:Tłoki są takie same tylko od gt-ka jest bardziej wyżłobiony i to właśnie jest odprężenie.A i jeszcze dobrym przykładem mogą być wtryski Cyki wiesz o co chodziCynki pisze:sądzę, że tłoki też się nie różnią jakoś specjalnie..![]()
ale gdzieś jest różnica bo GT jest odprężony nie?..jest inna wtyczka i jest nieco grubszy w miejscu gdzie się go wkłada w kolektor sący.
