Czemu jest zamulony na niskich obrotach?
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Czemu jest zamulony na niskich obrotach?
Mój Probek to 2.0 SE USA'95 instalacja FORDA Problem jest tego typu:
Przy zmianie biegu z 1-2,2-3,3-4,4-5, przy początkowym zakresie obrotów do 2/2.5 tyś.obr mój Probek jest zamulony i nie chce jechać(wciskam gaz a tu nic,słabo reaguje).Po przekroczeniu ok.2,5 tyś.obr Probas dostaje kopa(i jedzie jak jechać powinien).Świece wymieniłem(Iridium IX NGK Made in Japan,kable nie kopią-sprawdzałem też przez wyciągniecie fajek na zapalonym silniku i przy każdym wyciągnięciu poszczególnej fajki silnik się dławi,czyli każdy gar chodzi,kopułka nie jest pęknięta,przeczyściłem ją,palec też(było w pizdu utlenionego gówna który oczyściłem).Dolot ostatnio rozbierałem,aż do przepustnicy i złożyłem go skrupulatnie-więc nie ma mowy o lewym powietrzu(nie ma żadych pęknięć elementów dolotu),filtr niedawno prany i naoliwiony!Błędy nie wskazują przepływki Co to może być Już mnie krew zalewa Pomocy
p.s.Po przeczyszczeniu zaworu EGR i po założeniu z powrotem całego dolotu(który musiałem zdemontować żeby dostać się do EGR-u )-przy okazji zauważyłem że kiedyś kolesie jak mi zakładali przepływkę nie wkręcili jednej ze śrub trzymające gardziel przepływki z puszką na filtr-więc wkręciłem tam śrubę co by nie leciało lewe powietrze I od tej pory silnik nie równo pracuje,troszeczkę szarpie-ledwo wyczuwalne podczas jazdy, i na luzie jak jest zimny silnik jak się depnie pedał gazu to się dławi i nie reaguje na gaz aż do zgaśnięcia-czym cieplejszy motor tym jest lepiej i dławienie się pomniejsza ale nie niknie Jakie mogą być przyczyny tej zamuły i dławienia się/nie równej pracy silnika
Przy zmianie biegu z 1-2,2-3,3-4,4-5, przy początkowym zakresie obrotów do 2/2.5 tyś.obr mój Probek jest zamulony i nie chce jechać(wciskam gaz a tu nic,słabo reaguje).Po przekroczeniu ok.2,5 tyś.obr Probas dostaje kopa(i jedzie jak jechać powinien).Świece wymieniłem(Iridium IX NGK Made in Japan,kable nie kopią-sprawdzałem też przez wyciągniecie fajek na zapalonym silniku i przy każdym wyciągnięciu poszczególnej fajki silnik się dławi,czyli każdy gar chodzi,kopułka nie jest pęknięta,przeczyściłem ją,palec też(było w pizdu utlenionego gówna który oczyściłem).Dolot ostatnio rozbierałem,aż do przepustnicy i złożyłem go skrupulatnie-więc nie ma mowy o lewym powietrzu(nie ma żadych pęknięć elementów dolotu),filtr niedawno prany i naoliwiony!Błędy nie wskazują przepływki Co to może być Już mnie krew zalewa Pomocy
p.s.Po przeczyszczeniu zaworu EGR i po założeniu z powrotem całego dolotu(który musiałem zdemontować żeby dostać się do EGR-u )-przy okazji zauważyłem że kiedyś kolesie jak mi zakładali przepływkę nie wkręcili jednej ze śrub trzymające gardziel przepływki z puszką na filtr-więc wkręciłem tam śrubę co by nie leciało lewe powietrze I od tej pory silnik nie równo pracuje,troszeczkę szarpie-ledwo wyczuwalne podczas jazdy, i na luzie jak jest zimny silnik jak się depnie pedał gazu to się dławi i nie reaguje na gaz aż do zgaśnięcia-czym cieplejszy motor tym jest lepiej i dławienie się pomniejsza ale nie niknie Jakie mogą być przyczyny tej zamuły i dławienia się/nie równej pracy silnika
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
mam jakieś dziwne wrażenie że w momencie naciśnięcia pedału gazu twojemu probkowi szleje skład mieszanki i silnik się dławi. Sprawdzałeś czy to przypadkiem nie jest wina źle wyregulowanego składu mieszanki
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
była gdzieś dokładna instrukcja jego regulacji, po zwarciu pinów w gnieździe diagnostycznym, nie powinny chodzić wiatraki chłodnicy, jeśli chodzą musisz tak cofnąć TPS żeby był minimalnie poniżej granicy załączania wentylatorów, to tak w skrócie i ogólnie chodzi o to że jadąc autem na niskich obrotach-->minimalnie otwarta przepustnica, PCM musi o tym wiedzieć. jeśli podawany jest sygnał z TPS o zamkniętej przepustnicy, a TY w rzeczywistości już jedziesz to może być zamuła rzeczywiściestrober pisze:Jak radzisz go sprawdzić-organoleptycznie-tak jak zenith radzi czy sprawdzić napięcie w pinie 89 w PCMromulus pisze:sprawdzałeś TPS-a?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Regulacje robiłem wg.ksiązki Haynes'a poniważ ta metoda u mnie nie działa-może dlatego że mam elektrykę Ford'a?!I ustawiłem wg.Haynes-a i jest tak samo więc TPS to nie to!W poniedziałek jade do warsztatu diagnostycznego-mam już dość zabawy w A.Słodowego-wyczerpałem wszystkie opcje!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
mialem podobna rzecz
hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
/Roofio Probe II 1995 USA
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
klucze
odkrecisz duzymi gwiazdkami, takie klucze kiedys na rynku u ruskich kupilem za 10zl ale widzialem w sklepach za 20zl, jak masz jakiegos komorkowca to pewnie kupil i uzywa tych najmniejszych mikrogwiazdek a te wieksze trzyma bezuzytecznie. Pozyczyc zawsze mozna. Odezwij sie jak zdzialasz cos z tematem.
/Roofio Probe II 1995 USA
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: mialem podobna rzecz
Roofio mam pytanie Kiedy dostałeś ostatnio Nobla Jeżeli jeszcze nie dostałeś, to od dziś Ci się należy Wykręciłem przepływkę(Żabką-bo nie chciało mi się szukać tych specjalnych kluczy) i na tych dwóch pręcikach ujrzałem syfu co nie miara Nagar który dostawał się przez tą dziurę w którą te Barany w serwiesie 5 lat temu śrubki nie wkręcili,tak je oblazł(nagar ze spalonych oparów oleju,który wyciekał spod uszczelki pokrywy zaworów-teraz mam nową i jest już sucho -parował-osiadał na tych drucikach) że sprężone powietrze nie dało rady tego zdmuchnąć więc użyłem patyczka do uszu i delikatnie strąciłem ten syf.Później jeszcze potrktowałem sprężonym powietrzem,przykręciłem przepływkę,odpaliłem furę i ....PROBASSO ODŻYŁO Wróciła dawna narowistość mojego RUMAKA:arrow: Podniecony pośmigałem po mieście Teraz po zmianie biegu na wyższy nie ma zamuły-jest POWER-aż się kółka kręcą na 2-ce i 3-ce Dzięki Roofio :arrow:Masz u mnie browara Pozdrowionkaroofio pisze:hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
p.s.Teraz biorę się do reaktywacji mojej antenki którą jakiś buc w te wakacje zgiął!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
ciesze sie ze moglem pomoc :)
ciesze sie ze moglem pomoc Pozdrawiam
Wazne zeby autko dobrze jezdzilo - reszta sie nie liczy
Wazne zeby autko dobrze jezdzilo - reszta sie nie liczy
/Roofio Probe II 1995 USA
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Witam - mam podobny problem że muli na niskich obrotach i chciałem powalczyć jutro z przepływką ale jakoś nie widze tych śróbek - w sumie jeszcze przepływke mam w aucie i dokładnie jej nie przejrzałem i może gdzies są te "gwiazdki" - jutro przejrze dokładnie - dołącze link z allegro z moją przepływką i jakby ktoś mi określił gdzie tego szukać byłbym wdzięczny
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91083580
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91083580
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Wymontowałem przepływke ale nie moge zdemontować góry (wygląda jaby silikon był puszczony do uszczelnienia - niby te bolce są po bokach ale jeżeli chodzi o przepływke to ja mam traume po tym jak musiałem kupować nową i nie chce czegoś spieprzyć) - jeżeli ktoś już rozbierał B577 to byłbym wdzięczny za wskazówki - igdziełka jest czysta i nie widać na niej żadnego nalotu
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Jeżeli nie ma nalotu to nie wiem co to może być! A masz 2 pary tych pręcików(zimny i ciepły drut,to wygląda jak 2 żarniki żarówkowe-jeden za drugim-ten drugi jest obsadzony wyżej więc może go nie zauważyłeś i na nim jest syf)?W moim przepływomierzu nie ma silikonu-po prostu jest przykręcony bo ja mam fordowską a Ty mazdowską- stąd te różnice
Był 2.0 16V
był 2.5 V6