Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
odchudzanie kola zamachowego
odchudzanie kola zamachowego
czy moze ktos z was odchudzal kolo zamachowe w ten sposub jak to robia chlopaki w USA (tzn na okolo 6 kg)
z tego co oni pisza to ma oddac probowi okolo 30hp na jedynce
ktore traci (to nieznaczy ze bedzie mial 190)ale efekt w przyspieszeniu podobno jest
z tego co oni pisza to ma oddac probowi okolo 30hp na jedynce
ktore traci (to nieznaczy ze bedzie mial 190)ale efekt w przyspieszeniu podobno jest
Generalnie samo odchudzanie kola zamachowego nie jest zbyt polecane...
Autko bedzie Ci lepiej szlo na 1 i 2, minusem jest ze na wyzszych biegach bedzie gorzej oraz prawdopodobnie spadnie Vmax...
Z tego co wiem to pasuje kolo zamachowe od Mazdy MX3 V6 1.8
Gdzie na stronie ProbeTalk czytalem ze pasuje jak ulal a jest sporo lzejsze...
Moim zdaniem kolo zamachowe to ktorys z kolejnych krokow tuningowych ale napewno nie zaden z pierwszej trojki
Autko bedzie Ci lepiej szlo na 1 i 2, minusem jest ze na wyzszych biegach bedzie gorzej oraz prawdopodobnie spadnie Vmax...
Z tego co wiem to pasuje kolo zamachowe od Mazdy MX3 V6 1.8
Gdzie na stronie ProbeTalk czytalem ze pasuje jak ulal a jest sporo lzejsze...
Moim zdaniem kolo zamachowe to ktorys z kolejnych krokow tuningowych ale napewno nie zaden z pierwszej trojki

Patee
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
Tak to jest prawda ze pasuje od mazdy MX-3 V6. Waga sie rozni bo probe ma 21 lbs a mazda 16lbs. Co powoduje ze przy nizszej masie silnik sie szybciej wkreca na obroty i masz jakie 2 do 5 koni wiencej. Natomiast to jest malym spadkiem sily uciagowej tak zwanej torque. I prawdopodobnie ze troche czesciej siegasz za zmiane biegow niz przy wiekszej masie kola zamachowego. Prawdomowianc 16 lbs nie ma duzego wplywu na plynasc jazdy. Ale sa kola co maja 9lbs i wtedy plynasc ruszania wymaga spada, i musisc miec wysze obroty aby ruszyc. Przy mniejszej wadze szybciej zmieniasz biegi.
jesli scigasz sie na 1/4 mili i juz wszystko zrobiles co da sie zrobic i masz powiedzmy 500KM :)pod maska to warto tez odchudzic kolko,w przeciwnym wypadku raczej bym odradzal.i zajal sie spolerowaniem kolektorow,powalczylbym z glowica,moze nowe pierscienie lub zmiana walka itp.elektronika tez bym sie zaja na koncu.Takie jest przynajmniej zdanie mojego kolegi ktory zajmuje sie tuningiem(ma firme tuningowa) i co gorsza objechal mnie na 400m swoim lanosem 1,5 

2.2 GT 92r
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Przywracam temat, bo mnie Mih`u natchnął
Nie wiem, czy koło zamachowe z mx3 pasuje do Igen czy IIgen, więc jak by ktoś mógł mnie oświecić....
A takie lekkie koło zamachowe z mx3, jeszcze można splanować i odchudzić (tylko bez przesady) i wtedy będzie git!
Co o tym myślicie? ewentualnie jakie jeszcze inne lżejsze koła zamachowe pasują do probe Igen 2.2GT?

Nie wiem, czy koło zamachowe z mx3 pasuje do Igen czy IIgen, więc jak by ktoś mógł mnie oświecić....

Co o tym myślicie? ewentualnie jakie jeszcze inne lżejsze koła zamachowe pasują do probe Igen 2.2GT?
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Ja wziąłem 3 te Fidanzy, cholera wie, może się przydadzą, a tanio...Drzymek pisze:RX- kurde okazja, free shipping , biorę od razu!!!![]()
Red Shadow - dzięx za info, a z jakiego silnika pasuje to kółeczko?
Pzdro!

A teraz o samym kole:
Czy na pewno nie warto tego robić, w naszych seryjnych probach? Obecnie będę robił wszystkie podstawy tuningu: dolot, wydech i takie tam... może przy okazji założyć też lekkie koło zamachowe? Zależy mi na jak najlepszym przyspieszeniu, wyścigów na krótkim dystansie, więc?
Pzdr.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
generalnie na osiągi wpływ mają dwa parametry masa i power 
czyli już wiesz co powiieneś zmieniać u siebie.
jeśli jednak power to:
koniki
moment obrotowy
i teraz:
stoczenie koła poprawi ci tylko wkręcanie się na obroty, NIE DODAJE MOCY !!!
będziesz się wkręcać szybciej na obroty ale inercja auta spada, czyli zdolność pokonywania wzniesień na przykłąd ci spada... bardziej jedziesz wówczas koniami mechanicznymi niż momentem obrotowym i odczuwasz to w taki sposób że będziesz potrzebował obrotów tam gdzie obecnie radzisz sobie bez redukowania.
moja opinia:
1. zmiana wydechu
2. zmiana dolotu
3. zwiększanie mocy poprzez np. polerki kolektorów, zmiany map zapłonu, turbo, modyfikacje rozrządu
....
....
....
....
10. obniżenie masy elementów bezwładnościowych (koło zamachowe, koła pasowe itp. )
ale mondry jestem nie? jeszcze jakbym sam se to wszystko już zrobił...
:D:D
tyle, że to mantra tuningowa, koło zamachowe nie uczyni cuda.

czyli już wiesz co powiieneś zmieniać u siebie.
jeśli jednak power to:
koniki
moment obrotowy
i teraz:
stoczenie koła poprawi ci tylko wkręcanie się na obroty, NIE DODAJE MOCY !!!
będziesz się wkręcać szybciej na obroty ale inercja auta spada, czyli zdolność pokonywania wzniesień na przykłąd ci spada... bardziej jedziesz wówczas koniami mechanicznymi niż momentem obrotowym i odczuwasz to w taki sposób że będziesz potrzebował obrotów tam gdzie obecnie radzisz sobie bez redukowania.
moja opinia:
1. zmiana wydechu
2. zmiana dolotu
3. zwiększanie mocy poprzez np. polerki kolektorów, zmiany map zapłonu, turbo, modyfikacje rozrządu
....
....
....
....
10. obniżenie masy elementów bezwładnościowych (koło zamachowe, koła pasowe itp. )
ale mondry jestem nie? jeszcze jakbym sam se to wszystko już zrobił...

tyle, że to mantra tuningowa, koło zamachowe nie uczyni cuda.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Koło zamachowe daje dokładnie dwie rzeczy.
1. Zmniesza opór związany z przeniesieniem napędu z silnika na skrzynie a co za tym idzie na koła.
2. Zwiększa opór jaki musi pokonać silnik na podniesienie obrotów.
Czyli jest magazynem energii (inercyjnej - tak się to chyba nazywa). Buforem. Silnik żeby przenieść moment z wału na koła musi dodatkowo pokonać opór jaki stawia koło zamachowe. Potem koło tą energię oddaje przy wyższych zakresach prędkości.
Tak więc jaki wpływ ma koło zamachowe na charakterystykę przyśpieszania? Wg mnie dość znaczną. Tak jak dość znaczną mają np. ciężary kół. U drzymka jest trochę inny problem. Ma on śliczne 17" z kapciami 235. Przez te koła autko spraciło sporo koników (ok - wzrosła przyczepność). Może on spokojnie zmiejszyć wagę koła zamachowego o kilkanaście procent - zrekompensuje to ubytek mocy na kołach.
Jednak zgadzam się też z Cynkim. Koła zamachowe to nie zwiększenie mocy. To tylko przeunięcie jej maximum w inne miejsce.
1. Zmniesza opór związany z przeniesieniem napędu z silnika na skrzynie a co za tym idzie na koła.
2. Zwiększa opór jaki musi pokonać silnik na podniesienie obrotów.
Czyli jest magazynem energii (inercyjnej - tak się to chyba nazywa). Buforem. Silnik żeby przenieść moment z wału na koła musi dodatkowo pokonać opór jaki stawia koło zamachowe. Potem koło tą energię oddaje przy wyższych zakresach prędkości.
Tak więc jaki wpływ ma koło zamachowe na charakterystykę przyśpieszania? Wg mnie dość znaczną. Tak jak dość znaczną mają np. ciężary kół. U drzymka jest trochę inny problem. Ma on śliczne 17" z kapciami 235. Przez te koła autko spraciło sporo koników (ok - wzrosła przyczepność). Może on spokojnie zmiejszyć wagę koła zamachowego o kilkanaście procent - zrekompensuje to ubytek mocy na kołach.
Jednak zgadzam się też z Cynkim. Koła zamachowe to nie zwiększenie mocy. To tylko przeunięcie jej maximum w inne miejsce.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dobra luda, sprawa jest taka:
Chciałbym to zrobić, mam gdzie splanować koło itd., mam dźwig, ale żeby się dostać do koła zamachowego, to muszę wyjąć silnik... Dobrze rozumiem?
A to już trudniejsza robota, tzn. chodzi o te wszystkie kabelki, pierdułki, no i żeby to wszystko potem zpowrotem poskładać...
Koło dopiero będę robić po tuningu jaki planuje (szczegóły w galerii)
Chciałbym to zrobić, mam gdzie splanować koło itd., mam dźwig, ale żeby się dostać do koła zamachowego, to muszę wyjąć silnik... Dobrze rozumiem?
A to już trudniejsza robota, tzn. chodzi o te wszystkie kabelki, pierdułki, no i żeby to wszystko potem zpowrotem poskładać...
Koło dopiero będę robić po tuningu jaki planuje (szczegóły w galerii)

BEAUTY...POWER...SOUL...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Temat wraca z powrotem na ambonę.
W najbliższym czasie, będę oddawać do splanowania kółeczko zamachowe.
I teraz pytanie do Was zacny ludu:
W których miejscach i ile odchudzać?
oto przód kółeczka:

i tył

Zależy mi na tym, żeby odchudzić kółeczko jak najwięcej, ale niestety nie mam możliwości wyważenia
(bo i gdzie?)
Na warsztacie mają wszystko co trzeba (tokarki, itp.)
W najbliższym czasie, będę oddawać do splanowania kółeczko zamachowe.
I teraz pytanie do Was zacny ludu:
W których miejscach i ile odchudzać?
oto przód kółeczka:

i tył

Zależy mi na tym, żeby odchudzić kółeczko jak najwięcej, ale niestety nie mam możliwości wyważenia

Na warsztacie mają wszystko co trzeba (tokarki, itp.)
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Widzę, że zacząłeś z właściwej strony - od zewnętrznej.
Szybka wizyta u dentysty?
Na 1 zdjęciu jeszcze masz ząbki, na 2 już nie...

Szybka wizyta u dentysty?

Na 1 zdjęciu jeszcze masz ząbki, na 2 już nie...

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade




