Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Obroty silnika - czy właściwe!
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- sebast
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-02-19 21:29
- Galeria: viewtopic.php?t=13726
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za informacje - jestem spokojniejszy 
Po mieście się rewelacyjnie jeżdzi, ale na trasie denerwują mnie duże obroty. Mam 2 inne samochody w których są dużo mniejsze obroty (no może akurat w nich są dość wyjątkowo znowu niskie) i przy 100km/h mają 2000, a drugi ok. 2300, a tu blisko 3000, a przecież to niby sportowy wóz
Z drugiej strony dzięki temu można spokojnie jechać 50km/h na 5 biegu 

Po mieście się rewelacyjnie jeżdzi, ale na trasie denerwują mnie duże obroty. Mam 2 inne samochody w których są dużo mniejsze obroty (no może akurat w nich są dość wyjątkowo znowu niskie) i przy 100km/h mają 2000, a drugi ok. 2300, a tu blisko 3000, a przecież to niby sportowy wóz


Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W wątku "Prędkość a obroty silnika" (w I generacji) jest odsyłacz do tabelki na performanceprobe, w której są podane prędkości w przy danych obrotach w zależności od skrzyni biegów (są gotowe przełożenia dla Probów). 
Gratuluję prędkościomierza, który tak niewiele zawyża.

Gratuluję prędkościomierza, który tak niewiele zawyża.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- sebast
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-02-19 21:29
- Galeria: viewtopic.php?t=13726
- Lokalizacja: Sosnowiec
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- sebast
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-02-19 21:29
- Galeria: viewtopic.php?t=13726
- Lokalizacja: Sosnowiec
- modano
- Posty: 96
- Rejestracja: 2007-07-22 10:43
- Samochód: Probe II V6
- Galeria: viewtopic.php?t=16692
- Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Obroty
Jeżeli taki temat już istnieje to przepraszam, że założyłem nowy ale nie znalazłem istniejącego.
Mam pytanie dotyczące obrotów.
W czarnym Probasie ze skrzynią automatyczną na zimnym silniku jadąc 100 km/h miałem około 2000 rpm/min. Po około 30 min jadąc 100km/h obroty wynosiły już 2400 rpm/min.
Tłumaczyłem to sobie sprzęgłem hydrokinetycznym. Olej się rozgrzał i zrobił się rzadszy, stąd wyższe obroty.
Ale zauważyłem, że w czerwonym, który ma skrzynię manualną też obroty się zmieniają. Z samego rana jak jest chłodno i na zimnym silniku przy 100 km/h jest około 2500 rpm/min, tak na ciepłym silniku dla tej samej prędkości obroty wynoszą jakieś 2900 rpm/min.
Oba Probki mają silnik 2.0l, wersja USA.
Czy wszystkie Probki tak mają, czy to u mnie coś umiera?
Proszę powiedzcie jakie obroty są w Waszych Probach przy tej prędkości i czy też tak wzrastają po zagrzaniu silnika.
Z góry dziękuję.
Mam pytanie dotyczące obrotów.
W czarnym Probasie ze skrzynią automatyczną na zimnym silniku jadąc 100 km/h miałem około 2000 rpm/min. Po około 30 min jadąc 100km/h obroty wynosiły już 2400 rpm/min.
Tłumaczyłem to sobie sprzęgłem hydrokinetycznym. Olej się rozgrzał i zrobił się rzadszy, stąd wyższe obroty.
Ale zauważyłem, że w czerwonym, który ma skrzynię manualną też obroty się zmieniają. Z samego rana jak jest chłodno i na zimnym silniku przy 100 km/h jest około 2500 rpm/min, tak na ciepłym silniku dla tej samej prędkości obroty wynoszą jakieś 2900 rpm/min.
Oba Probki mają silnik 2.0l, wersja USA.
Czy wszystkie Probki tak mają, czy to u mnie coś umiera?
Proszę powiedzcie jakie obroty są w Waszych Probach przy tej prędkości i czy też tak wzrastają po zagrzaniu silnika.
Z góry dziękuję.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2009-05-16 02:31
- Samochód: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Obroty
Cześć. Też mam 2.0. Jutro jak będę jechał do pracy to spojrzę na obrotomierz i wieczorem postaram się wejść na forum i Ci napiszę.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku.
[/o]

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2009-05-16 02:31
- Samochód: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Dziękuję ślicznieOLEY pisze:[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku.[/o]

Dzięki wielkie to mi wystarczy.Adam1990 pisze:Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
Takie właśnie mam obroty zanim silnik się porządnie nagrzeje.


A takie po około 30 min jazdy.
Więc coś nie halo.
Czy ktoś wie co może być przyczyną wzrostu obrotów po dłuższej jeździe

Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
witam . ma się rozumieć że jeździsz na gazie , a na bęzynie też tak jest :?:sprawdź płyn w chłodnicy 

JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Jeżdżę tylko na benzynie, bo w czerwonym instalacji LPG ni ma. Płyn w chłodnicy jest, w zbiorniczku wyrównawczym też coś pływa
.
W sumie to nie widzę żadnego powiązania między wzrastającymi obrotami po dłuższej jeździe, a poziomem płynu w chłodnicy.
Choć mogę się mylić.
Czy możliwe, że to objaw kończącego się sprzęgła

W sumie to nie widzę żadnego powiązania między wzrastającymi obrotami po dłuższej jeździe, a poziomem płynu w chłodnicy.
Choć mogę się mylić.
Czy możliwe, że to objaw kończącego się sprzęgła

Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
jeśli chodzi o płyn to ja tak miałem na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym też falowały .po uzupełnieniu płynu wszystko się unormowało ale jaki to ma wpływ tego nie wiem. pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Na biegu jałowym obroty nie falują mi wcale.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
może jak piszesz to objaw kączoncego się sprzęgła o może coś z przepustnicą ale tego nie wiem na pewno
a byłeś u jakiegoś mechanika 


Ostatnio zmieniony 2009-08-25 16:46 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Byłem u kilku, ale to tacy mechanicy, że bałbym się dać im olej wymienić, a co dopiero mówić o diagnostyce lub naprawie.arko pisze:a byłeś u jakiegoś mechanika
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
po pytaj na forum o mechanika może ktoś wie o mechaniku gdzieś nie daleko twego miejsca zamieszkania np: do 60km.pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- DeViL268
- Posty: 87
- Rejestracja: 2009-04-30 16:40
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
Panowie a ja mam inny problem a zatem. Naprawilem kolanko dolotu i teraz dziala dobrze ale pojawil sie powazny problem a zatem jak wcisne gaz obroty bardzo szybko rosna a mocy wogole mam nawet ciezko ruszyc pod gorke. Kiedy przejechalem okolo 10Km meczac sie z wysokimi obrotami to pojawil sie dym z pod maski. Walilo stojac przodem do silnika z prawej strony smierdzialo jak palona instalacja elektryczna albo jakas guma. Dodam ze odma od silnika jest nie podlaczona. Lezy sobie spokojnie.
Mistrz improwizacji.