
jest tamnapisane, że jeśli pompa łąduje zbyt duże ciśnienie to powoduje to osadzanie sie nadmiernie nagaru na tłoku a idąc dalej tym tropem ten olej jakoś się musi tam dostawać.... i tu zdiwienie...

tak sądzę,


A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.