Wybacz, ale ta filozofia, którą notabene wtrącam od samego początku (i z premedytacją) ma głębszy sens.
Stawiając się w sytuacji takiego "pierwszoklasisty" w obyciu z Probe, liczy się każdy post, który coś wnosi. Prawda?
I teraz tak. Twój post wnosi jedno, a post Quartha wnosi drugie. I co? Pytający głupieje.
Skąd ma wiedzieć, który z Was ma rację?
Każdemu z Was wydaje się, że oczywiście to TY, czy Ty.
Ale ja nie wiem! (Jako laik i pierwszoklasista oczywiście).
To teraz może (dla jasności ) wytłumaczcie to w taki sposób, jakbyście tłumaczyli (nie ubliżając nikomu) blondynce,
czyli, jak krowie na rowie. Najzwyczajniej po chłopsku.
Po czym i w jaki sposób mam stwierdzić, że mój motor zaczyna się przegrzewać.
leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
Jak zauważyłeś nasz kolega stwierdził że nie ma potrzeby jeździć z wentylatorem więc nie ma co mu więcej tłumaczyć.
co do słów Quarta myślę że troszkę przesadził z tekstem
meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania
jesli zaś masz jakieś wątpliwości do słów Qartha to dopytuj go, choć wydaję mi się ze zgodzi się z moimi wyjaśnieniami, jeśli zaś nie to niech pisze, od tego jest forum by dyskutować
co do słów Quarta myślę że troszkę przesadził z tekstem
choć w jednym samochodzie np. czerwone pole pokazuje że "jest już gorąco" i trzeba natychmiast wyłączyć silnik, a w drugim że "zbieraj na remont" bo za późno spostrzegłeś nieprawidłowość.quarth pisze:sugerowanie sie jego wskazaniami jako dokladnym odczytem jest bez sensu.
meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania
jesli zaś masz jakieś wątpliwości do słów Qartha to dopytuj go, choć wydaję mi się ze zgodzi się z moimi wyjaśnieniami, jeśli zaś nie to niech pisze, od tego jest forum by dyskutować
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
Ależ Romansie mój kochany.Romas pisze:Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania
Dla mnie wszystko od początku jest jasne.
Starałem się tylko być takim Robinem in the Probe, pomagającym zrozumieć Wasze wypowiedzi.
U jednego włącza się na "R", u drugiego na "O", a u trzeciego zaś na "A".Romas pisze:meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
Czym jest to uwarunkowane? Podpowiadam (choćby jakością, ilością, stanem płynu).
Więc jakie jest to meritum (konkretnie) dla Probe? (do tego ciągle dążę ).
Kiedy zdarza się ta niestandardowa temperatura?
Jeśli nie sugerować się napisem NORMAL, to czym?
Trzymać się skali, czy (za przeproszeniem) mieć ją w dupie?
Oto jest pytanie, kto na nie odpowie, ten mądrym zostanie...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
W 2.0, rocznik 94 włącza się przed literką R, w późniejszych rocznikach (mowa o 2.0) włącza się tak jak napisałeś, co prawda nie wiem, czy to kwestia innego wskaźnika, czy innego czujnika, ale obstawiałbym to pierwsze.Kocureq pisze:Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
po 95 przeciez byly do tego 1 zintegrowany czujnik
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
zgadza się, w swoim miałem jeden czujnik odpowiadający za wszystko a w poprzednim z 93 miałem dwa
Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego
Panowie jak ktoś już słusznie stwierdził za dużo filozofii... Moim zdaniem wentylator powinien włączać się gdy temperatura cieczy jest wyższa niż optymalna. Aby skutecznie ją obniżyć termostat "puszcza" ciecz w tzw. duży obieg czyli przez chłodnicę. Jeżeli podczas jazdy i to jest za mało powinien włączyć się wentylator. U mnie jest tak, że wskaźnik tęp. pokazuje tęp. tak jak należy włącza się wentylator, a termostat nie puścił jeszcze obiegu na chłodnicę. W zimę -25 wentylator włącza się bardzo szybko i podczas jazdy cały czas pracuje. Teraz pytanie czy czujnik podaje impuls do komputera, który włącza wentylator czy jest to prostsze i włącza po prostu przez przekaźnik. Dzięki za zainteresowanie.