Falowanie i spadanie.........

Awatar użytkownika
Ketch
Posty: 15
Rejestracja: 2004-03-08 23:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Falowanie i spadanie.........

Post autor: Ketch »

:roll: Wczoraj po rozmowie w serwisie mało nie zemdlałem, otóż mam problem z pływaniem obrotów w 2,5V6 z postów wyczytałem, że to może być przyczyna uszkodzonej sondy lub sond ale mechanior twierdzi, że nie koniecznie :cry: może to byc np. uszkodzone przewody wysokiego napięcia, które podobno lecą często a koszt wymiany na przyzwoite to ho, ho - 500zł za 1szt co przy tym silniku daje 3 tysie!!! :evil: Czy może u kogoś kabelki były przyczyną falowania obrotów????
Gość

Post autor: Gość »

moga byc przyczyna

ale koszt n.p. Boscha - ok. 300zl
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

Co to zanczy falowanie i spadanie?Jezeli jedziesz i zaczynasz hamowac czy twuj samochud chce zgasnac?Jest bardzo mozliwe ze jest to spowodowane dystrybutorem ktury za niedlugo pujdzie nynu!
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

mam podobny problem.
u mnie to ma się tak że jak jadę to wszystko jest niby wporządku, ale... zaraz po odpaleniu obroty trzynają się dosyć wysoko (1100 - 1200) po jakichś 2 minutkach spadają do 900 - czyli niby wporzo, ale jak się tak troszkę pojeździ to "luzie" zaczynają się wahać między 400 a 600 co powoduje że czasem gaśnie!
co może być tego przyczyną? przewody? filtr powietrza? czy może jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Bieniasku-reaguj :!: Red-ma problemy z ortografią!Nie "u"tylko"ó" :twisted:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Mikołaju moze powolutku Ci pada przeplywomierz?!
Zgadzam sie z greyg'iem-to może być to i cena między 300 a 500zł!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

oki a nie wiesz czasem gdzie to sie znajduje, jak to sprawdzic i ewentualnie wymienic? generalnie musiałby padać bardzo powoli bo tak już jest od dłuższego czasu
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Powinna czasem mrugnąc kontrolka"check engine"-po tym sie i po tych objawach mozna sie kapnąć ze to przepływomierz!(Ja mam 2 generacje a w pierwszej nie wiem jak jest)Na komputer trzeba pojechac i tam powiedzą co i jak!To jest czarna skrzynka wielkosci spłaszczonego pudelka po zapałkach na gardzieli za filtrem powietrza!Z tego pudelka wychodza kable!Tak to wyglada ale sam z tym nic nie zrobisz!Poczekaj aż sie wypowiedza inni!Moze on Cie bardziej poratują swoja wiedza!pPowodzonka!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

tak czy inaczej dzieki strober! aktualnie i tak tego nie rusze bo w katowicach siedze (bez samochodu) cały problem w tym że w chacie mam zaledwie modemik i... wiesz jak jest
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

mikolaj pisze:zaraz po odpaleniu obroty trzynają się dosyć wysoko (1100 - 1200)
OK.
mikolaj pisze:2 minutkach spadają do 900 - czyli niby wporzo,
Zbyt wysokie.
mikolaj pisze:ale jak się tak troszkę pojeździ to "luzie" zaczynają się wahać między 400 a 600
Prawie OK, 600 jest ok, poniżej to zbyt nisko, ale przede wszystkim powinny być stałe.

Może wystarczy przeczyścić solenoid wolnych obrotów i/lub wyregulować wolne obroty: http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic.php?t=354
Gość

Post autor: Gość »

Tez prawda,Raf ma racje!-moze to tylko to!
Jezeli auto jest zamulone i auto Ci gaśnie+"check engine"-przeplywomierz :!:
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

To bylem Ja-tylko wywaliłem Cookies i zapomniałem sie zalogować!Sorrka! :(
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

extra a znajdzie sie jeszcze jakis odwazny i sprobuje mi wytlumaczyc gdzie ewentualnie moge znalexc ten solenoid i ewentualnie jakos blizej go opisac, bo szczerze powiedziawszy to pierwszy raz o czyms takim slysze, szukalem na forach, ale jakos nie moglem sie nigdzie doczytac na temat jego lokalizacji w 2.2 gt I gen
a`propos check engine!
takie tpytanko - czy przy wyciagnietym bezpieczniku od abs tak kontrolka swieci, bo z tego co sie doczytalem to jest ona powiązanawlasnie z abs!
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

to wyzej to ja!
Gość

Post autor: Gość »

strober pisze:Bieniasku-reaguj :!: Red-ma problemy z ortografią!Nie "u"tylko"ó" :twisted:
stroberku brak mi słów... trzeba na zlot przygotować słownik wyrażeń (wystarczy tych najprostszych i ich odmianę) pokserować i porozdawać co niektórym :twisted:

a propo tematu tego topica (kieruje to do autora) -> na górze strony jest taka ikonka lupy a koło niej pisze szukaj... wpisać słowo falowanie i nie musimy się znów wszyscy produkować :x
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

luuuudzie no co wy!!!!
Ketch-> masz najzwyczajniej w świcie za wysoko ustawione obroty
MiH pisze:1. znajdź płaski śrubokręt
2. otwórz maskę
3. znajdź pokrętło selenoidu (za filtrem powietrza i przepływomierzem po skręcie ale przed kolektorem dolotowym. Otwór od góry a w środku śruba)
3. użyj śrubokręta w celu dokręcenia (o 1/2 obrotu)
4. ponaciskaj gaz kilka razy alby silnik się ustabilizował
5. jeśli nadal faluje powtórz od pkt.3

Wszystko wykonaj na rozgrzanym silniku. Tzn nie na ciepłym, tylko po np. 20 minutach jazdy - czyli w normalnych warunkach pracy.
oczywiście możesz mieć walnięte kable, brudny solenoid, świece do wymiany. ALE NA PEWNO MASZ ZA WYSOKIE OBROTY.

PS. Idź po śladach powierza..... najpierw masz wlot, potem filtr powietrza, zaraz za nim przepływomierz (na wylocie z fitra, jakby w tą obudowę wbudowany. potem jest rura plastikowa i solenoid czyli kawałek żelastwa między tą plastikową rurą a kolektorem dolotowym.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

A co Z TPS....kto jest taki madry abu ustawiac idle screw bez ustawiania TPS ,to niejest maluch![/quote]
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

oki Panowie!
przeczyściłem filtr powietrza i przepływomierz (solenoid póki co sobie darowałem), ale wszystko działa z tego co czytałem to tak jak powinno i żadne falowanie u mnie nie występuje - przynajmniej narazie!
dzieki za pomoc!
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Wiecie kiedy mialem falowanie silnika???
tak kolo 1500 - 2000 kiedys mialem zepsuty wlacznik od wentylatora i przykleilem go do masy..ale raz laczyl a raz nie...no i on wl. i wyl. wtedy byl spadek napiecia i obroty mi falowaly :lol: :twisted: (wymienilem wlacznik i wszystko super :lol:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

A wiecie jak my fajnie mielismy???? W zeszlym roku bylo ok - po wrzuceniu luzu obroty spadaly do 1000, zatrzymywaly sie na 0,5s i spadaly do 700 - czyli wszystko ok. W zime juz coraz rzadziej spadalo od tego tysiaca w dol, a teraz odkad sie cieplo zrobilo znowu wszystko jest ok :lol: "i bardzo dobrze"
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”