Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wycieraczki czasowe
Wycieraczki czasowe
Po odbiorze od mechanika 'nagle' zaczęło się coś dziać z wycieraczkami czasowymi. wycierają do połowy, stają, po chwili wycierają do końca, stają i tak w kółko. Dodam, że na innych opcjach działają poprawnie tylko na czasowych tak się dzieje.
Z góry dzięki za jakieś info.
Z góry dzięki za jakieś info.
Probe 2.0 16v
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Wycieraczki czasowe
Co ci mechanik robił?
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: Wycieraczki czasowe
Wymienił olej... 

Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside

Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM



Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya

Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM

Re: Wycieraczki czasowe
Wymieniany byl olej, lacznik stabilizatora i sprawdzał falujace obroty. Nic wspólnego co mogłoby te wycieraczki naruszyć a mimo wszystko przestaly prawidłowo działać; q
Jaki olej niby ?:D
Jaki olej niby ?:D
Probe 2.0 16v
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Wycieraczki czasowe
Rozbierz i wyczyść włącznik.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Wycieraczki czasowe
Trzeba na szybę malca jakiegoś valvolina będzie poślizg to i wycieraczki pójdą 

nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wycieraczki czasowe
U mnie tez się zacinały przy najszybszych obrotach ale w końcu same się naprawiły.
Re: Wycieraczki czasowe
Ale one chodzą na drugiej i trzeciej opcji tylko na czasowych mają jakiś problem.
Z chęcią bym rozebrał ten włącznik ale niestety nie mam pojęcia jak
Z chęcią bym rozebrał ten włącznik ale niestety nie mam pojęcia jak

Probe 2.0 16v
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wycieraczki czasowe
Podobno jest nie rozbieralny.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wycieraczki czasowe
A druga używana manetka kosztuje z 10 zł, opłaca się pierdzielić w rozbieranie? 

-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Wycieraczki czasowe
Witam
Mam pytanie do szanownego grona probiarzy a brzmi ono tak.
Czy ktoś bawił się już w podmianę przerywacza tylnej wycieraczki na taki który robi większą pauzę między pracą góra-dół?
Poruszam ten temat ponieważ irytuje mnie co chwilę włączanie i wyłączanie guzika tej że wycieraczki a pióro charata po suchej szybie i się ściera.
Mam pytanie do szanownego grona probiarzy a brzmi ono tak.
Czy ktoś bawił się już w podmianę przerywacza tylnej wycieraczki na taki który robi większą pauzę między pracą góra-dół?
Poruszam ten temat ponieważ irytuje mnie co chwilę włączanie i wyłączanie guzika tej że wycieraczki a pióro charata po suchej szybie i się ściera.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-11-02 11:17
- Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
- Lokalizacja: Polska
Re: Wycieraczki czasowe
Jestem gotów postawić dolary przeciw orzechom że przyczyną tej szarpanej pracy wycieraczek przednich w pozycji "czasówka" jest albo brak napięcia stalego na silniku wycieraczek (napięcie +12V musi być zawsze na jednym z konektorów w kostce elektrycznej podpiętej do silniczka już po wlączeniu zaplonu i jest ono niezależne od wylącznika wycieraczek) lub uszkodzony ślizg wewnątrz silnika elekrycznego odpowiedzalny za samopowrót ramion wycieraczek który pracuje wlaśnie z tym przewodem t.zw.podtrzymanie pracy samopowrotu do pozycji wyjściowej ramion wycieraczek.Mam taką usterkę w swoim Probe 2.0L z 1997 r. i u mnie jest uszkodzony ślizg wewnątrz silniczka a dokladniej brak tej blaszki stykowej.Ktoś ją wcześniej po przelamaniu usunąl ze środka i nie ma jej wcale.Czasówka podaje krótki impuls +12V na konektor od wolnych obrotów a dalszą pracę podtrzymuje zestyk z napięciem o którym wspomnialem wcześniej.Praca "szybkie" ma oddzielny konektor.Czwarty przewód to "masa" czyli minus akumulatora.Odpowiem jeszcze na ostanie zapytanie (mam świadomość że temat z przed ponad roku) - tak jak najbardziej można wstawić przekaźnik czasowy do tylnej wycieraczki z pracą najczęściej między 6 do 9 sek. lub plynną regulacją choć tak naprawdę przydaly by się obie wersje.Ciągla praca potrzebna jest w momencie intensywnego wykorzystania spryskiwacza.Osobiście odradzal bym taką przeróbkę bo niewiele ona wniesie choć można by rozważyć użycie wylącznika typu niestabilnego t.zw."dzwonkowy" i przekaźnik z cyklem dwóch lub trzech pelnych wachadel ramienia wycieraczki.