Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Post autor: BOB »

Hm ja wierze że będą szybko te vrisboxy mam nadzieje :) może ma ktoś kontakt z mbmasterem i wie co tam słychać bo mbmaster może nie mieć dostępu do neta non stop i dlatego się nie pojawia
czekam na wieści
Pozdrowionka
V6 2.5
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Hejka
nie chce sie przypominac...ale chyba ktos o mnie zapomnial...
ojj nieladnie...szykowac szybciutko jeden dla mnie :lol:
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Heja juz pisze co tam na polu walki. Ten nowy vris box nie sprawdzil sie poniewaz procesor jest za wolny. Mam go nadal w aucie i sa kolosalne straty mocy przez niego spowodowane zbyt poznym otwieraniem sie przepustnic. Uklad nie radzi sobie na 1,2,3, biegu gdyz nie jest w stanie tak szybko zlokalizowac na ktorych dokladnie obrotach znajduje sie silnik prze co wszystko przez obliczenia jest spowolnione. Powstaja wiec takie dziury z moca i czuje sie jak Vtec bo na koncu obrotomierza wszystko zaczyna ryczec i wciskac w fotel co by bylo fajne gdyby w KL przynosilo zyski a tak sa same straty.

Pozostaje wiec powrot do starego ukladu ale pojawia sie male ale...
-nie wiadomo jak z dostepnoscia czesci bo juz wczesnie trzeba bylo je sciagac z zagranicy
-ojciec chce zlecic wydruk plytki firmie poniewaz juz na oczy niedomaga a stara plytka ma 150 mini nawiertow (plytka ma ok 7x5cm) nie zabardzo chce w tym dlubac i teraz zalezy jaki koszt poda firma zajmujaca sie wydrukiem i nawiertem plytek.

Ojciec czeka juz na odpowiedz firmy i sprawdza dostepnosc czesci.

Szkoda ze ten nowy nie wypalil bo zamowilismy juz czesci na 30szt a tu taki zonk.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

saw a wymiana procka na szybszy nic nie pomoze??? jak juz bedziesz robil to ja tez bym sie pisal na jednego takiego VRISBOXA :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Krzychu
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-22 11:44
Samochód: Probe 94r., 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=12700
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Krzychu »

Witam!
Ja też sie pisze na jednego :D
Czarny 2.5 V6 GT 94r. USA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Erofrog pisze:saw ... jak juz bedziesz robil ...
Moduł robi Mały Biały Master - nie Stary A Wyleniały Master ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Post autor: BOB »

Witam
Ja się pisze na vrisboxa tak czy siak czy będzie ten stary typ czy nowy już działający to kaske mam odłożoną i czekam :)
Aha mbmaster jak już będziesz wiedział o ile wzrosną koszta tego vrisboxa z tą drukowaną płytka i czy będą części na zrobienie ich to proszę napisz
Dzięki
A z tą drukowaną płytką to pomysł ok bo sam się tym bawiłem i potrafię zrozumieć twojego tate bo wiele razy wierciłem płytki i wiem co to znaczy
Pozdrawiam
V6 2.5
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Postaramy sie tak zrobic ze by cena nie wzrosla.
Obrazek
Awatar użytkownika
Łebuz
Posty: 501
Rejestracja: 2006-11-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Ceradz Dolny

Post autor: Łebuz »

Serwus,
też bym był chętny, już zapomniałem
co się kiedyś działo powyżej 4 tyś obr.
Stęskniłem się za tą petardą. :twisted:
ObrazekObrazekObrazek
mradamos
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-13 00:59

Post autor: mradamos »

Jeśli odłączycie tps (czujnik położenia przepustnicy) i Vrisy wówczas będą działały poprawnie (w ponad 80% tak się stanie) tzn. że komputer jest sprawny. A przyczyną usterki jest zużyty tps. Tps jest potencjometrem, w którym ściera się tzw. warstwa rezystywna. Vris 1 powinny się otwierać dopiero od momentu danej predkosci obrotomierza oraz od polozenia przepustnicy. Gdy tps jest niesprawny komputer nie jest w stanie odczytac poprawnie położenia przepustnicy. I tak np. po uruchomienu silnika przy niesprawnym tps otwiera sie Vris 1.
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Witam,

Mam pytanie: czy można VrisBoxa przenieść z jednego auta do drugiego i czy tym pierwszym będzie się jeździło jak przed założeniem Vboxa?


Pozdrawiam.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 518
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

No tak jak ja mysle:
vrisbox to sterownik a nie program sterujacy ktory wgrywasz, jak odepniesz vrisboxa to auto bedzie jezdzilo tak jak przed jego zalozeniem

JEsli sie myle to niech ktos mnie poprawi 8)

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Mozna bez problemu.
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

mradamos pisze:Jeśli odłączycie tps (czujnik położenia przepustnicy) i Vrisy wówczas będą działały poprawnie (w ponad 80% tak się stanie) tzn. że komputer jest sprawny. A przyczyną usterki jest zużyty tps. Tps jest potencjometrem, w którym ściera się tzw. warstwa rezystywna. Vris 1 powinny się otwierać dopiero od momentu danej predkosci obrotomierza oraz od polozenia przepustnicy. Gdy tps jest niesprawny komputer nie jest w stanie odczytac poprawnie położenia przepustnicy. I tak np. po uruchomienu silnika przy niesprawnym tps otwiera sie Vris 1.
Odkręć TPS,od przepustnicy,nie odłączaj kostki i zobaczysz,że wtedy też vris działają,a 1 jeśli nie działa czyli sie otwiera po uruchomieniu silnika to przy odkręconym TPS bedzie działał i w danej pozycji się załączał gdy TPS jest w pozycji zerowej..

Czyli co - wychodzi na to,że TPS jest sprawny,a jego zamontowanie na przepustnicy okresla dane ustawienie TPS dla niej - nie da sie ustawić tps inaczej,a jego regulacja to wąski zakres.

Czyli idąc dalej tropem tak jak piszesz gdyby była starta warstwa rezystywna nie działałby w ogóle :roll:

TPS to potencjometr mający od tyłu "widełki" oraz sprężyne bi metalową i jego zamontowanie na przepustnicy warunkuje dane ustawienie czyli jak jest zamontowany wymaga takiej,a nie innej pozycji w waskim marginesie regulacji i nic z tym nie zrobimy..(przy zamontowaniu trzeba go delikatnie naciągnąć i nie da się inaczej)
Zupełnie jak kiedyś w gaźnikach urządzenia do automatycznego ssania :twisted:

Na moje to błąd w ecu,który określa złe położenie przepustnicy i zamiast np. załaczać vris 1 przy powiedzmy 15stopniach wychylenia przepustnicy to czyni to juz przy zamkniętej,a prawidłowe działanie vris1 mamy w pozycji -15stopni do położenia przepustnicy czyli TPS na zerowe położenie,a przepustnica musiałaby byc wychylona o te umowne stopnie do przodu co daje nam otwarcie przepustnicy przy wolnych obrotach w proporcjonalnie drugą stronę.. :shock:

Wiem zawiłe ale nie wiem jak to dokładnie ująć - tyle z moich zabaw z tym wynalazkiem,można by się pokusić o próbe przerobienia tego cuda ale to nie kwestia mechaniczna tylko oprogramowania dla tego układu doładowania 8)

Sorry za zawiłość ale wymęczony jestem :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Awatar użytkownika
Krzychu
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-22 11:44
Samochód: Probe 94r., 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=12700
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Krzychu »

Czy vris1 na filmie prawidłowo działa? Bo wygląda tak jak by był otwarty i później sie zamykał. U mnie w sumie jest tak samo i pewnie źle :?
Czarny 2.5 V6 GT 94r. USA
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

nie dziala jak pownien... typowy blad dla KL
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

cześć jest szansa zakupienia vris boxa ?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Pisalem wielkrotnie odpowiedz na twoje pytanie. Niedługo sprawa powinna sie wyjasnic do konca.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 518
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

No coż....

PISZE SIE NA JEDNA SZTUKE TEGO MAGIC BOX-a
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

wpisywałem sie na .net ale na wszelki wypadek tutaj tez sie wpisze;D jeden dla mnie jak cos ;)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

no ja też się pisaem już na tego vris boxa i z utesknieniem czekam na finał
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

ja sie wpisywalem ale na liscie mnie ni ma wiec sie wpisze jeszcze raz :D czekam i biore na 100%
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

no faktycznie, teraz sprawdzałem i tez mni enei ma. Ale prosze o dopisanie, biorę na 1000000000%
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 518
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

A gdzie ta lista?? Mnie tez dopiszcie 8)

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”