Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Heja juz pisze co tam na polu walki. Ten nowy vris box nie sprawdzil sie poniewaz procesor jest za wolny. Mam go nadal w aucie i sa kolosalne straty mocy przez niego spowodowane zbyt poznym otwieraniem sie przepustnic. Uklad nie radzi sobie na 1,2,3, biegu gdyz nie jest w stanie tak szybko zlokalizowac na ktorych dokladnie obrotach znajduje sie silnik prze co wszystko przez obliczenia jest spowolnione. Powstaja wiec takie dziury z moca i czuje sie jak Vtec bo na koncu obrotomierza wszystko zaczyna ryczec i wciskac w fotel co by bylo fajne gdyby w KL przynosilo zyski a tak sa same straty.
Pozostaje wiec powrot do starego ukladu ale pojawia sie male ale...
-nie wiadomo jak z dostepnoscia czesci bo juz wczesnie trzeba bylo je sciagac z zagranicy
-ojciec chce zlecic wydruk plytki firmie poniewaz juz na oczy niedomaga a stara plytka ma 150 mini nawiertow (plytka ma ok 7x5cm) nie zabardzo chce w tym dlubac i teraz zalezy jaki koszt poda firma zajmujaca sie wydrukiem i nawiertem plytek.
Ojciec czeka juz na odpowiedz firmy i sprawdza dostepnosc czesci.
Szkoda ze ten nowy nie wypalil bo zamowilismy juz czesci na 30szt a tu taki zonk.
Pozostaje wiec powrot do starego ukladu ale pojawia sie male ale...
-nie wiadomo jak z dostepnoscia czesci bo juz wczesnie trzeba bylo je sciagac z zagranicy
-ojciec chce zlecic wydruk plytki firmie poniewaz juz na oczy niedomaga a stara plytka ma 150 mini nawiertow (plytka ma ok 7x5cm) nie zabardzo chce w tym dlubac i teraz zalezy jaki koszt poda firma zajmujaca sie wydrukiem i nawiertem plytek.
Ojciec czeka juz na odpowiedz firmy i sprawdza dostepnosc czesci.
Szkoda ze ten nowy nie wypalil bo zamowilismy juz czesci na 30szt a tu taki zonk.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
saw a wymiana procka na szybszy nic nie pomoze??? jak juz bedziesz robil to ja tez bym sie pisal na jednego takiego VRISBOXA
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Krzychu
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-22 11:44
- Samochód: Probe 94r., 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=12700
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Moduł robi Mały Biały Master - nie Stary A Wyleniały MasterErofrog pisze:saw ... jak juz bedziesz robil ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Witam
Ja się pisze na vrisboxa tak czy siak czy będzie ten stary typ czy nowy już działający to kaske mam odłożoną i czekam
Aha mbmaster jak już będziesz wiedział o ile wzrosną koszta tego vrisboxa z tą drukowaną płytka i czy będą części na zrobienie ich to proszę napisz
Dzięki
A z tą drukowaną płytką to pomysł ok bo sam się tym bawiłem i potrafię zrozumieć twojego tate bo wiele razy wierciłem płytki i wiem co to znaczy
Pozdrawiam
Ja się pisze na vrisboxa tak czy siak czy będzie ten stary typ czy nowy już działający to kaske mam odłożoną i czekam
Aha mbmaster jak już będziesz wiedział o ile wzrosną koszta tego vrisboxa z tą drukowaną płytka i czy będą części na zrobienie ich to proszę napisz
Dzięki
A z tą drukowaną płytką to pomysł ok bo sam się tym bawiłem i potrafię zrozumieć twojego tate bo wiele razy wierciłem płytki i wiem co to znaczy
Pozdrawiam
V6 2.5
Jeśli odłączycie tps (czujnik położenia przepustnicy) i Vrisy wówczas będą działały poprawnie (w ponad 80% tak się stanie) tzn. że komputer jest sprawny. A przyczyną usterki jest zużyty tps. Tps jest potencjometrem, w którym ściera się tzw. warstwa rezystywna. Vris 1 powinny się otwierać dopiero od momentu danej predkosci obrotomierza oraz od polozenia przepustnicy. Gdy tps jest niesprawny komputer nie jest w stanie odczytac poprawnie położenia przepustnicy. I tak np. po uruchomienu silnika przy niesprawnym tps otwiera sie Vris 1.
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- Zolak
- Posty: 518
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
No tak jak ja mysle:
vrisbox to sterownik a nie program sterujacy ktory wgrywasz, jak odepniesz vrisboxa to auto bedzie jezdzilo tak jak przed jego zalozeniem
JEsli sie myle to niech ktos mnie poprawi
Pozdro
vrisbox to sterownik a nie program sterujacy ktory wgrywasz, jak odepniesz vrisboxa to auto bedzie jezdzilo tak jak przed jego zalozeniem
JEsli sie myle to niech ktos mnie poprawi
Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Odkręć TPS,od przepustnicy,nie odłączaj kostki i zobaczysz,że wtedy też vris działają,a 1 jeśli nie działa czyli sie otwiera po uruchomieniu silnika to przy odkręconym TPS bedzie działał i w danej pozycji się załączał gdy TPS jest w pozycji zerowej..mradamos pisze:Jeśli odłączycie tps (czujnik położenia przepustnicy) i Vrisy wówczas będą działały poprawnie (w ponad 80% tak się stanie) tzn. że komputer jest sprawny. A przyczyną usterki jest zużyty tps. Tps jest potencjometrem, w którym ściera się tzw. warstwa rezystywna. Vris 1 powinny się otwierać dopiero od momentu danej predkosci obrotomierza oraz od polozenia przepustnicy. Gdy tps jest niesprawny komputer nie jest w stanie odczytac poprawnie położenia przepustnicy. I tak np. po uruchomienu silnika przy niesprawnym tps otwiera sie Vris 1.
Czyli co - wychodzi na to,że TPS jest sprawny,a jego zamontowanie na przepustnicy okresla dane ustawienie TPS dla niej - nie da sie ustawić tps inaczej,a jego regulacja to wąski zakres.
Czyli idąc dalej tropem tak jak piszesz gdyby była starta warstwa rezystywna nie działałby w ogóle
TPS to potencjometr mający od tyłu "widełki" oraz sprężyne bi metalową i jego zamontowanie na przepustnicy warunkuje dane ustawienie czyli jak jest zamontowany wymaga takiej,a nie innej pozycji w waskim marginesie regulacji i nic z tym nie zrobimy..(przy zamontowaniu trzeba go delikatnie naciągnąć i nie da się inaczej)
Zupełnie jak kiedyś w gaźnikach urządzenia do automatycznego ssania
Na moje to błąd w ecu,który określa złe położenie przepustnicy i zamiast np. załaczać vris 1 przy powiedzmy 15stopniach wychylenia przepustnicy to czyni to juz przy zamkniętej,a prawidłowe działanie vris1 mamy w pozycji -15stopni do położenia przepustnicy czyli TPS na zerowe położenie,a przepustnica musiałaby byc wychylona o te umowne stopnie do przodu co daje nam otwarcie przepustnicy przy wolnych obrotach w proporcjonalnie drugą stronę..
Wiem zawiłe ale nie wiem jak to dokładnie ująć - tyle z moich zabaw z tym wynalazkiem,można by się pokusić o próbe przerobienia tego cuda ale to nie kwestia mechaniczna tylko oprogramowania dla tego układu doładowania
Sorry za zawiłość ale wymęczony jestem
Pzdr. & c ya..
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
A tak to wygląda na filmie
VRIS1 -> http://pl.youtube.com/watch?v=BXM8vAdBE9o
VRIS2 -> http://pl.youtube.com/watch?v=Q5Umbwmq2q4
VRIS1 -> http://pl.youtube.com/watch?v=BXM8vAdBE9o
VRIS2 -> http://pl.youtube.com/watch?v=Q5Umbwmq2q4
- Krzychu
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-22 11:44
- Samochód: Probe 94r., 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=12700
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
cześć jest szansa zakupienia vris boxa ?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
- Zolak
- Posty: 518
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
No coż....
PISZE SIE NA JEDNA SZTUKE TEGO MAGIC BOX-a
PISZE SIE NA JEDNA SZTUKE TEGO MAGIC BOX-a
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
ja sie wpisywalem ale na liscie mnie ni ma wiec sie wpisze jeszcze raz czekam i biore na 100%
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Zolak
- Posty: 518
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
A gdzie ta lista?? Mnie tez dopiszcie
Pozdro
Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL