Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Czytanie kodów błędów w OBD II??
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
mam teraz podobny problem jak Qki G i mosze koniecznie odczytac blendy bo chyba oszaleje!!
jak to najprosciej zrobic?
jak to najprosciej zrobic?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Fotki gniazda OBDII:

Jeśli nie macie tej kostki to może chociaż same kabelki??? A spróbujcie odczytać normalnie kody, na zworkę. Ja mimo iż mam OBDII to mam też standardową kostkę "DIAGNOSE" w komorze silnika(ostatnia miniaturka), jednakże u mnie próba sczytania błędów na zworkę zakończyła się tylko przejściem w stan serwisowy i nic poza tym. Cheek nie zareagował. Ale podpinając się do tego gniazda w kabinie ( interfejsem do OBDII) normalnie sczytałem błędy.




Jeśli nie macie tej kostki to może chociaż same kabelki??? A spróbujcie odczytać normalnie kody, na zworkę. Ja mimo iż mam OBDII to mam też standardową kostkę "DIAGNOSE" w komorze silnika(ostatnia miniaturka), jednakże u mnie próba sczytania błędów na zworkę zakończyła się tylko przejściem w stan serwisowy i nic poza tym. Cheek nie zareagował. Ale podpinając się do tego gniazda w kabinie ( interfejsem do OBDII) normalnie sczytałem błędy.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- Rozgrzeszony
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-12-16 22:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7335
- Lokalizacja: Ruda Śląska Dania
Nie wiecie czy w roczniku 93 ta kostka znajduje się pod kierą?
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Kocur, OBDII było w 96 wzwyż(ale też nie we wszystkich) w 93 jest OBDI. Jak podpinaliśmy z Miśkiem lapsa pod OBDII dużo ciekawych rzeczy się dowiadujesz o pracy silnika. Oprócz temp i wielu innych czynników pokazuje Ci np. stopień wychylenia przepustnicy (w % ) i takie tam bajery. Dalej nie drążyliśmy bo szukaliśmy usterki poza tym wiele zależy od programu jakim się bawisz. Wątpię by dało się zmienić parametry przez łącze OBDII bo eprom jest chyba na sztywno.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem, chciałem dać wędkę przepiścy, aby skumał że jednak nie znajdzie gniazda od OBD II pod kierownicą w jego '93Ronin pisze:Kocur, OBDII było w 96 wzwyż(ale też nie we wszystkich)
OK, gdzie można dostać interfejs OBDII i soft które na pewno będą dobrze działały z Probami?Ronin pisze:Jak podpinaliśmy z Miśkiem lapsa pod OBDII dużo ciekawych rzeczy się dowiadujesz o pracy silnika. Oprócz temp i wielu innych czynników pokazuje Ci np. stopień wychylenia przepustnicy (w % ) i takie tam bajery. Dalej nie drążyliśmy bo szukaliśmy usterki poza tym wiele zależy od programu jakim się bawisz. Wątpię by dało się zmienić parametry przez łącze OBDII bo eprom jest chyba na sztywno.
- Rozgrzeszony
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-12-16 22:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7335
- Lokalizacja: Ruda Śląska Dania
To w takim razie da się podpiąć mojego 93r pod komputer??
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poczytaj sobie sam
http://www.performanceprobe.com/doityou ... agnostics/

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Kocur, nie skumałem ironii
Interfejsy można dostać na allegro, pomimo iż są dedykowane do konkretnych modeli np. Vw to łącze jest zunifikowane i powinno pasić do Probka, nawet jest on na liście modeli do których pasuje. Ja miałem pożyczone. A programy są bodajże w sieci.

Interfejsy można dostać na allegro, pomimo iż są dedykowane do konkretnych modeli np. Vw to łącze jest zunifikowane i powinno pasić do Probka, nawet jest on na liście modeli do których pasuje. Ja miałem pożyczone. A programy są bodajże w sieci.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Niby tak, niby nie. Soft jest, sprzedawcy mówią, że powinien pasować ten na tej stronie, o drugi link od góry, ale jak kupię sobie interfejs i przelotkę na USB, zacznę szukać softu to mogą wyjść różne dziwne rzeczy.
Rozumiem, że aparacik który tylko pokaże kody błędów to będzie pasował na 100%, ale co z interfejsem + soft? Czy dowolny soft dobrze zinterpretuje dane otrzymywane z OBDII? Chciałbym zobaczyć coś więcej niż tylko "masz walnięty EGR". Wiem, że jest standaryzacja itp. ale równie dobrze wiem, że bardzo często producenci ją olewają lub trochę naginają.
Rozumiem, że aparacik który tylko pokaże kody błędów to będzie pasował na 100%, ale co z interfejsem + soft? Czy dowolny soft dobrze zinterpretuje dane otrzymywane z OBDII? Chciałbym zobaczyć coś więcej niż tylko "masz walnięty EGR". Wiem, że jest standaryzacja itp. ale równie dobrze wiem, że bardzo często producenci ją olewają lub trochę naginają.
Witam.
Nie do końca jest tak jak była mowa. Nie wszystkie interfejsy będą pasowały do naszych Probów na OBD 2. Pasują tylko te , która pracują w protokole PWM J1850. Ja testowałem u siebie na procku ELM 327 właśnie współpracującym z tym protokołem. Jeśli masz szczęście i w twoim Probku jest pod kierownicą złącze 16 pinowe to podłączysz się natychmiast takowym interfejsem. Ja na przykład mam Proba z 97 i z systemem OBD 2 ale nie mam takiego łącza i połączyłem się z kompem samochodu za pomocą łącza diagnostycznego.
Na forum mazdaspeed masz rozpisane piny które należy połączyć w gnieździe diagnostycznym i wtyczce interfejsu. Jeśli chodzi o oprogramowanie to jest cała gama oprogramowania darmowego do interfejsów, tj.
- ScanTool
- OBD Master
- Digimoto
- ProScan
- PCMSCAN
- OBD looger
- EasyObd II
Więc masz w czym wybrać.
Zaletą systemu OBD2 jest fakt , że w czasie rzeczywistym masz wpływ na parametry pracy silnika.
Jak się okazało, też można sprawdzić kod błędu w tym silniku na diodę, przy czym inne piny się spina niz podano w w fordprobe.net, mianowicie łączy się zewnętrzne patrząc na łącze diagnostyczne na samej górze pod diodę, i oczywiście robi się zworę do trybu diagnostycznego. Przy czym co z tego , że dowiemy się jaki mamy błąd czy błędy jak w ten sposób nie wykasujemy ich, więc samo sprawdzenie tą metoda nie ma sensu.
Pdzr.
Nie do końca jest tak jak była mowa. Nie wszystkie interfejsy będą pasowały do naszych Probów na OBD 2. Pasują tylko te , która pracują w protokole PWM J1850. Ja testowałem u siebie na procku ELM 327 właśnie współpracującym z tym protokołem. Jeśli masz szczęście i w twoim Probku jest pod kierownicą złącze 16 pinowe to podłączysz się natychmiast takowym interfejsem. Ja na przykład mam Proba z 97 i z systemem OBD 2 ale nie mam takiego łącza i połączyłem się z kompem samochodu za pomocą łącza diagnostycznego.
Na forum mazdaspeed masz rozpisane piny które należy połączyć w gnieździe diagnostycznym i wtyczce interfejsu. Jeśli chodzi o oprogramowanie to jest cała gama oprogramowania darmowego do interfejsów, tj.
- ScanTool
- OBD Master
- Digimoto
- ProScan
- PCMSCAN
- OBD looger
- EasyObd II
Więc masz w czym wybrać.
Zaletą systemu OBD2 jest fakt , że w czasie rzeczywistym masz wpływ na parametry pracy silnika.
Jak się okazało, też można sprawdzić kod błędu w tym silniku na diodę, przy czym inne piny się spina niz podano w w fordprobe.net, mianowicie łączy się zewnętrzne patrząc na łącze diagnostyczne na samej górze pod diodę, i oczywiście robi się zworę do trybu diagnostycznego. Przy czym co z tego , że dowiemy się jaki mamy błąd czy błędy jak w ten sposób nie wykasujemy ich, więc samo sprawdzenie tą metoda nie ma sensu.
Pdzr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Może wiecie, czy istnieje możliwość "dorobienia" złącza DLC (tego 16-pinowego w kabinie)?
Mam autko z 96 roku, OBD-2 ...ale niestety nie mam pod kierownicą tego gniazdka, które Ronin pokazał na swoich fotkach. Mam tylko to złącze pod maską, które jest w starszych probach (na ostatniej fotce Ronina). Autko na pewno jest z '96, VIN i wnętrze to potwierdzają). Pytam bo planowałem zakup takiego gadżetu:
http://nitrod.com/product.html
ale bez DLC to nie odpali. Macie jakieś sugestie ??
Czy może jednak to jest OBD-1 i nic sie nie da z tym zrobić, bo gdzieś przy przeglądaniu materiałów n/t OBD-2 wpadło mi, że DLC jest wymogiem przy tym standardzie.
Mam autko z 96 roku, OBD-2 ...ale niestety nie mam pod kierownicą tego gniazdka, które Ronin pokazał na swoich fotkach. Mam tylko to złącze pod maską, które jest w starszych probach (na ostatniej fotce Ronina). Autko na pewno jest z '96, VIN i wnętrze to potwierdzają). Pytam bo planowałem zakup takiego gadżetu:
http://nitrod.com/product.html
ale bez DLC to nie odpali. Macie jakieś sugestie ??
Czy może jednak to jest OBD-1 i nic sie nie da z tym zrobić, bo gdzieś przy przeglądaniu materiałów n/t OBD-2 wpadło mi, że DLC jest wymogiem przy tym standardzie.
wiśniowe gt 96'
Hej
Chciałbym odczytać ewentualne kody błedów w moim Probe i nigdzie w Jeleniej Górze nie można mnie podpiąc bo mam jakies złącze amerykańskie.
.Złącze to znajduje się pod maską po prawej stronie i pisze na nim Diagnose. Czy ktoś wytłumaczy mi jak samemu odczytac błedy bo nie mam pojęcia jak to się robi. Wiem tylko że trzeba zrobić zwore gniazd TEN i GND ,ale co potem ? Jeżeli np: mam uszkodzoną Sonde Lambde to jak to odczytać ? Pozdro
Chciałbym odczytać ewentualne kody błedów w moim Probe i nigdzie w Jeleniej Górze nie można mnie podpiąc bo mam jakies złącze amerykańskie.

2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
MISIEK pisze:kostka OBD2 jest pod kierownica !!:)
jak nie ma to nie macie OBD2 tylko 1i wtedy odczytujecie zgodnie z opisem (zworka) :>
Blusemen pisze:Chciałbym odczytać ewentualne kody błedów w moim Probe i nigdzie w Jeleniej Górze nie można mnie podpiąc bo mam jakies złącze amerykańskie. Rolling Eyes .Złącze to znajduje się pod maską po prawej stronie i pisze na nim Diagnose. Czy ktoś wytłumaczy mi jak samemu odczytac błedy bo nie mam pojęcia jak to się robi. Wiem tylko że trzeba zrobić zwore gniazd TEN i GND ,ale co potem ? Jeżeli np: mam uszkodzoną Sonde Lambde to jak to odczytać ? Pozdro
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak masz obd2 to nie ma możliwości żebyś zworką odczytał. Z tego co pamiętam to ten i gnd w złączy diagno sie zwiera, potem przekręcasz na zapłon i sczytujesz błędy, ale w twoim roczniku to raczej nie będzie banglać.Bluesmen pisze:Sqad ja to przeczytałem ,ale gdzie znaleść ten opis ze zworką bo nie wiem ???
W wersjach euro nie było OBD II, nawet po 96r. (pod kierownicą nie ma złącza DLC).
Trzeba kombinować z drutami pod maską (ew. woltomierzem). Na www.ford-probe.net jest opis jak się do tego zabrać.
Trzeba kombinować z drutami pod maską (ew. woltomierzem). Na www.ford-probe.net jest opis jak się do tego zabrać.
wiśniowe gt 96'
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli masz OBD I
Robert w innym temacie pisze:http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3758
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
<p disaled="on">Chłodnica ma się włączac czyli spoko wyskoczył mi błąd 10 czyli czujnik temperatury powietrza. Ważny ten czujnik ? Wymienić go natychiast czy można na nim latac narazie ?</p>
<b title="Robert">To jest wątek o czytaniu kodów błędów, nie o sygnalizowanych problemach i ich rozwiązywaniu.</b>
<b title="Robert">To jest wątek o czytaniu kodów błędów, nie o sygnalizowanych problemach i ich rozwiązywaniu.</b>
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
kabelek
http://www.allegro.pl/item379761353_kab ... nowa_.html
kabelek plus oprogramowanie
https://www.obd2.pl/index.php?p28,polsk ... b-obd2-kkl
jest napisane: "zestaw diagnostyczny umożliwiający w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, wyprodukowanych w latach 1991/2 - 2003"
ale skoro OBD2 to chyba, każde auto z tym interfejsem???
http://www.allegro.pl/item379761353_kab ... nowa_.html
kabelek plus oprogramowanie
https://www.obd2.pl/index.php?p28,polsk ... b-obd2-kkl
jest napisane: "zestaw diagnostyczny umożliwiający w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, wyprodukowanych w latach 1991/2 - 2003"
ale skoro OBD2 to chyba, każde auto z tym interfejsem???