davidlive
- domo
 - Posty: 745
 - Rejestracja: 2006-04-08 20:45
 - Galeria: viewtopic.php?t=11027
 - Lokalizacja: Gubin
 
- emce
 - Posty: 351
 - Rejestracja: 2006-05-08 14:09
 - Galeria: viewtopic.php?t=10155
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- emce
 - Posty: 351
 - Rejestracja: 2006-05-08 14:09
 - Galeria: viewtopic.php?t=10155
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- Destroyer
 - Posty: 1260
 - Rejestracja: 2007-06-13 09:37
 - Samochód: II gen 2.5 V6
 - Galeria: viewtopic.php?t=13662
 - Lokalizacja: Radom
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- Dee Jay
 - Posty: 4179
 - Rejestracja: 2004-11-10 10:58
 - Samochód: II gen V6 1993
 - Galeria: viewtopic.php?t=8900
 - Lokalizacja: Kraków
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- Dee Jay
 - Posty: 4179
 - Rejestracja: 2004-11-10 10:58
 - Samochód: II gen V6 1993
 - Galeria: viewtopic.php?t=8900
 - Lokalizacja: Kraków
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- Dee Jay
 - Posty: 4179
 - Rejestracja: 2004-11-10 10:58
 - Samochód: II gen V6 1993
 - Galeria: viewtopic.php?t=8900
 - Lokalizacja: Kraków
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
- weteran
 - Posty: 326
 - Rejestracja: 2006-06-05 15:01
 - Galeria: viewtopic.php?t=10332
 - Lokalizacja: Mikołów
 
- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
no mi kuba gadał że na razie na nich pobryka dopiero na zime zmieni.
no ale cóż to juz nie moje autko, wiem ze nie jest idealne ale ten kto zna mnie i historie tego autka na pewno przyzna mi ze włozyłem w niego naprawde duzo serca.
pozdro
			
			
									
						
							no ale cóż to juz nie moje autko, wiem ze nie jest idealne ale ten kto zna mnie i historie tego autka na pewno przyzna mi ze włozyłem w niego naprawde duzo serca.
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009 
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
			
						I JEST ZNOWU
Fedry zmieniłem bo robotę podłapałem w firmie, która wynajmuje halę
w dawnych zakładach naprawy taboru kolejowego (pisałem o tym w innym
temacie) - a tam nie mogłem przejechać przez te wszystkie torowiska!
Zmieniłem też felgi i opony, mam węższe i o mniejszej średnicy zewnętrz-
nej. Autko straciło trochę (dla niektórych - dużo) na wyglądzie, ale za to
zdecydowanie zyskało na trakcyjności i ekonomice!
Po pierwsze - mogę dojechać teraz wszędzie, dziury mi nie straszne.
A po drugie - nie kolebam się teraz w koleinach, te szerokie opony same
prowadziły auto; na węższych to ja jestem kierowcą, nie opony.
I po trzecie wreszcie - mam namacalny dowód na to, aby nie wstawiać do
auta opon o średnicy zewnętrznej większej niż to producent określił. Na
tych większych średnie spalanie wynosiło 10,7...11,5 litra na sto, a teraz
8,7...9,7. A przy ruszaniu spod świateł nikt mnie już teraz nie przegoni,
moment obrotowy nie idzie teraz na pokonywanie większej dźwigni, ale
na rozpędzanie auta. Panowie, wywalcie te kapcie i załóżcie sandały.
Fele większe, ale opony niskoprofilowe - tak, aby nie przekroczyć nomi-
nalnej średnicy zewnętrznej koła wraz z oponą - to ma sens. Ale zakła-
dać gigantyczne fele i giga-opony po to, aby fajnie tylko wyglądało - nie
widzę sensu. Gdyby moment obrotowy autka był na poziomie 500...600
Nm to mnie walą osiągi - mam zapas. Ale nasze autko jest wynalazkiem
sprzed dwudziestu lat, na dodatek już trochę zużytym - a więc to
wszystko czym ono dysponuje powinniśmy wykorzystać do maksimum;
Wydawać by się mogło, iż większa średnica zewn. koła spowoduje szyb-
szą jazdę. Guzik prawda. Cały znikomy moment obrotowy tracony jest
na pokonywanie wszelkich oporów i na rozpędzanie; nawet jak auto już
się toczy to i tak część mocy/momentu tracona jest dalej na to samo!
Nie jestem fizykiem-teoretykiem i nie chce mi się robić jakichś obliczeń -
- zresztą po co? Ja to już sprawdziłem doświadczalnie - mam mniejsze
zużycie paliwa (komputer), mam też większy moment obrotowy (rusza-
nie z miejsca).
			
			
									
						
							w dawnych zakładach naprawy taboru kolejowego (pisałem o tym w innym
temacie) - a tam nie mogłem przejechać przez te wszystkie torowiska!
Zmieniłem też felgi i opony, mam węższe i o mniejszej średnicy zewnętrz-
nej. Autko straciło trochę (dla niektórych - dużo) na wyglądzie, ale za to
zdecydowanie zyskało na trakcyjności i ekonomice!
Po pierwsze - mogę dojechać teraz wszędzie, dziury mi nie straszne.
A po drugie - nie kolebam się teraz w koleinach, te szerokie opony same
prowadziły auto; na węższych to ja jestem kierowcą, nie opony.
I po trzecie wreszcie - mam namacalny dowód na to, aby nie wstawiać do
auta opon o średnicy zewnętrznej większej niż to producent określił. Na
tych większych średnie spalanie wynosiło 10,7...11,5 litra na sto, a teraz
8,7...9,7. A przy ruszaniu spod świateł nikt mnie już teraz nie przegoni,
moment obrotowy nie idzie teraz na pokonywanie większej dźwigni, ale
na rozpędzanie auta. Panowie, wywalcie te kapcie i załóżcie sandały.
Fele większe, ale opony niskoprofilowe - tak, aby nie przekroczyć nomi-
nalnej średnicy zewnętrznej koła wraz z oponą - to ma sens. Ale zakła-
dać gigantyczne fele i giga-opony po to, aby fajnie tylko wyglądało - nie
widzę sensu. Gdyby moment obrotowy autka był na poziomie 500...600
Nm to mnie walą osiągi - mam zapas. Ale nasze autko jest wynalazkiem
sprzed dwudziestu lat, na dodatek już trochę zużytym - a więc to
wszystko czym ono dysponuje powinniśmy wykorzystać do maksimum;
Wydawać by się mogło, iż większa średnica zewn. koła spowoduje szyb-
szą jazdę. Guzik prawda. Cały znikomy moment obrotowy tracony jest
na pokonywanie wszelkich oporów i na rozpędzanie; nawet jak auto już
się toczy to i tak część mocy/momentu tracona jest dalej na to samo!
Nie jestem fizykiem-teoretykiem i nie chce mi się robić jakichś obliczeń -
- zresztą po co? Ja to już sprawdziłem doświadczalnie - mam mniejsze
zużycie paliwa (komputer), mam też większy moment obrotowy (rusza-
nie z miejsca).
Mąż szczęśliwej Probówki 2,2GT - 1991.
			
						- davidlive
 - Posty: 2849
 - Rejestracja: 2006-07-30 13:29
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=10466
 - Lokalizacja: Polaniec
 - Kontakt:
 
