Przez cały czas, gdy jestem na forum, instalacja była rozebrana "na zimę". Nie rozbierana co zimę, ale zdjęta cały czas. Pewnie zbyt krótko jestem.Tomasz S pisze:A Quaki ?RX pisze:
...Ciągle u nas nikt się poważnie nie bawił w nitro...
Turbinka
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade

'89 2.0 Turbo downgrade- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
300 zł to dużo? Chłopie, na czym ty jeździsz? Na gazie z ziemniaków? Przecież to trochę więcej niż bak paliwa...sawmaster pisze:mała butla której podobno nabicie kosztuje 300zł
sam nie wiem koszt napełniania jest duży i jakoś tak żal tyle kasy walić
A turbo to jak rozumiem za darmo się zrobi?sawmaster pisze:turbo to turbo, wiesz że coś masz, a turbinkę zawsze można z całym kolektorem odsprzedać dla innego posiadacz 2.0
Nitro nie można odsprzedać? Chcesz je dospawać do budy czy jak?
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
ale ja nawet przez miesiąc nie wyjeżdżę tego baku za 300złkocureq pisze:300 zł to dużo? Chłopie, na czym ty jeździsz? Na gazie z ziemniaków? Przecież to trochę więcej niż bak paliwa...sawmaster pisze:mała butla której podobno nabicie kosztuje 300zł
sam nie wiem koszt napełniania jest duży i jakoś tak żal tyle kasy walić
taki dziwny jestem że wolę soft turbo i w przyszłości może odprężenie silnika
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Rx bo mu to od strony d..py napisałeś
Lepiej Go oświeć ile za te 300zł będzie miał strzałów i ile mocy przybywa.
Jak nie jest typem "ściganta światłowego" to butle będzie napełniał raz na dwa miechy. Saw pamiętaj że nitro ma fajnego plusa, używasz kiedy chcesz i nie wymaga takiej ingerencji w silnik jak turbo.
Let The Galaxy Burn....
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Za to masz dużo większą pewność, że turbo bez odpowiedniego setupu, druciarskie, robione przez kogoś dla kogo 300 zł to dużo, rozwali stary, zużyty silnik. Przykładów w klubie aż nadto.
Będzie Cię stać na EGT za kilkaset złotych, skoro nawet nie chcesz odprężać silnika? Na piggybacka i wystrojenie za tysiaka?
Będzie Cię stać na EGT za kilkaset złotych, skoro nawet nie chcesz odprężać silnika? Na piggybacka i wystrojenie za tysiaka?
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Kocureq ja tam uważam że soft turbo to świetna sprawa, w każdym aucie powinno być, nie 0,5 bara lecz troszkę mniej, jak się da małą turbinkę to nawet lagów dużych nie będzie. a jesli się nie dmucha więcej niż 0,5 bara to nie trzeba nic takiego zmieniać w silniku typu wtryski większe, smt itp, lecz jako taki remont silnika wg mnie trzeba zrobić bo silnik ma już kilkanaście lat
przy odprężeniu silnika 2.0 i dmuchaniu 0,8-1,0 bara to każda niedłubana v6 się poprostu chowa
już nie mówię o tym że wiele v6 nie trzyma w ogóle serii
Ja narazie nie będę robił w tym roku tej modyfikacji bo poprostu chcę zainwestować w mini lakiernie. Wahałem się czy robić soft turbo czy inwestować w budowę lakierni. Wybrałem te drugie i myślę, że właściwie.
przy odprężeniu silnika 2.0 i dmuchaniu 0,8-1,0 bara to każda niedłubana v6 się poprostu chowa
Ja narazie nie będę robił w tym roku tej modyfikacji bo poprostu chcę zainwestować w mini lakiernie. Wahałem się czy robić soft turbo czy inwestować w budowę lakierni. Wybrałem te drugie i myślę, że właściwie.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Też myślę, że właściwie. Możesz się naciąć na wysokie koszty, bo to tu, to tam coś wyskoczy, projekt stanie i zostaniesz bez auta - każdy budżet się kiedyś kończy
A jak już robisz turbo, czyli wydajesz połowę tej kasy (turbo + kolektory + IC + rurki, kryzy etc.) to według mnie warto też odprężyć silnik, oczujnikować i wystroić, żeby mieć już porządne dmuchanie...
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
-
Quaki
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Robert i tu sie mylisz instalacja jezdzila w aucie zreszta sa zdjecia zlozonej instalacji nawet teraz jest zamontowana w aucie tylko butle mam pusta ale jak chcesz sie ustawic na kresce to specjalnie dla ciebie napelnie podaj tylko kwote o jaka chcesz sie scigac i czy auto ma byc 2 gen czy 1 gen
Bawia mnie tego typu stwierdzenia jak cos do mnie masz to mi napisz na prv a osobiste wycieczki sobie podaruj
Co do nitro to w tej chwili juz nie oplaca sie samemu robic isntalacji tani dolar powoduje ze lepiej kupic instalke NOS lub NX tylko ze w tym pieknym kraju bedzie duzy klopot z gazem bo nie we wszytskich miastach sa stacje do napelniania a gaz techniczny jakiego ja uzywalem (zostalo mi 3,5 kg z 7kg butli) nie kazdy moze kupic trzeba miec dzialalnosc podpisac kwit ze gaz sluzy jako techniczny itp itd a butle bardzo latwo wystrzelac w jeden wieczor. Pozatym koszta sa faktycznie nie male bo gaz w butli technicznej (ktora jest duza i nie bardzo sie nadaje do samochodu z powodu braku syfonu) to minimum 7kg koszta to 35zl/kg + vat do tego trzeba go przeniesc do innej butli (co wprawdzie trudne nie jest ale trzeba miec gdzie i jak)
Co do ilosci gazu to przy strzale 100kM zuzywasz przez 10 sekund 250g podtlenku czyli przy strzale 50kM (czyli max ile mozesz wycisnac z seryjnej pompy paliwa) zuzywasz 125g podtlenku czyli bedziesz przu 4,5 kg butli (takie maja w standarzie NX I NOS ) masz 36 wyscigow po 10sekund (oczywisci to sa wartosci umowne w kazdym aucie to wyglada troche inaczej szczegolnie jesli chodzi o moc)
Bawia mnie tego typu stwierdzenia jak cos do mnie masz to mi napisz na prv a osobiste wycieczki sobie podaruj
Co do nitro to w tej chwili juz nie oplaca sie samemu robic isntalacji tani dolar powoduje ze lepiej kupic instalke NOS lub NX tylko ze w tym pieknym kraju bedzie duzy klopot z gazem bo nie we wszytskich miastach sa stacje do napelniania a gaz techniczny jakiego ja uzywalem (zostalo mi 3,5 kg z 7kg butli) nie kazdy moze kupic trzeba miec dzialalnosc podpisac kwit ze gaz sluzy jako techniczny itp itd a butle bardzo latwo wystrzelac w jeden wieczor. Pozatym koszta sa faktycznie nie male bo gaz w butli technicznej (ktora jest duza i nie bardzo sie nadaje do samochodu z powodu braku syfonu) to minimum 7kg koszta to 35zl/kg + vat do tego trzeba go przeniesc do innej butli (co wprawdzie trudne nie jest ale trzeba miec gdzie i jak)
Co do ilosci gazu to przy strzale 100kM zuzywasz przez 10 sekund 250g podtlenku czyli przy strzale 50kM (czyli max ile mozesz wycisnac z seryjnej pompy paliwa) zuzywasz 125g podtlenku czyli bedziesz przu 4,5 kg butli (takie maja w standarzie NX I NOS ) masz 36 wyscigow po 10sekund (oczywisci to sa wartosci umowne w kazdym aucie to wyglada troche inaczej szczegolnie jesli chodzi o moc)
Ostatnio zmieniony 2008-05-05 23:46 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Osobiste wycieczki? Bo zacytowałem praktycznie dosłownie Twoją stopkę?
Bo nie wolno Wielkiemu Quakiemu napisać nic, co mogłoby urazić jego Wielkie Ego ani zadać żadnego pytania publicznie? Najwyżej strzelisz focha, zabierzesz swoje zabawki i pokasujesz swe cenne posty. Już to przerabialiśmy. 
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade

'89 2.0 Turbo downgrade-
Quaki
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Buehehe no coz ja nie widze powodu zeby cie informowac o czymkolwiek co dzieje sie z moimi samochodami wiec nie rozumiem o co ci chodzi a stopke mam taka jak lubie bo mi wolno tak jak moge sobie pokasowac to co napisalem bo tez mi wolno a twoje wypowiedzi mnie nie moga urazic czy obrazic bo nic sobie z nich nie robie hehehehehe wielki panie moderatorze
Jak dla mnie koniec OT ty mozesz go ciagnac do woli
Jak dla mnie koniec OT ty mozesz go ciagnac do woli
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wspomniana stopka wisiała przez lata, więc nic dziwnego, że się wryła w pamięć. Oczywiście masz prawo nie informować co się dzieje czy nie dzieje z Twoimi samochodami - w stopce, w postach, w artykułach sponsorowanych, gdzie tylko sobie życzysz. A jeśli już łaskawie raczysz (raczyłeś), to nie dziw się, że pijemy z tej krynicy mądrości i staramy się zapamiętać każde słowo z tego objawienia...
Więcej się nie odezwę.
A jednak uraziłem. Wybacz.Quaki pisze:...wielki panie moderatorze...
Więcej się nie odezwę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade

'89 2.0 Turbo downgrade- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Hey,
Quaki nie ma o co się denerwować, poważnie. Przecież nikt nie pisze złośliwie, wielokrotnie pisałeś, że jesteś bardzo zajętym człowiekiem, ale po prostu fajnie byłoby to zobaczyć na zlotach i porównać z innymi projektami. Wpadłbyś np. na taki V Jubileuszowy Mazurski
To nie jest kwestia niedowierzania. Po prostu ciekawości. Bardzo dużo pisania widzieliśmy w tej kwestii i nic więcej, więc myślę, że nie masz co się dziwić dlaczego tak dużo osób porusza ten temat.
Tematu myślę, nie ma co dalej maglować. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na zlocie i zobaczymy co potrafi V6 nitro.
5,
Quaki nie ma o co się denerwować, poważnie. Przecież nikt nie pisze złośliwie, wielokrotnie pisałeś, że jesteś bardzo zajętym człowiekiem, ale po prostu fajnie byłoby to zobaczyć na zlotach i porównać z innymi projektami. Wpadłbyś np. na taki V Jubileuszowy Mazurski
To nie jest kwestia niedowierzania. Po prostu ciekawości. Bardzo dużo pisania widzieliśmy w tej kwestii i nic więcej, więc myślę, że nie masz co się dziwić dlaczego tak dużo osób porusza ten temat.
Tematu myślę, nie ma co dalej maglować. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na zlocie i zobaczymy co potrafi V6 nitro.
5,
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Turbinka
Odświeżam temat, może ktoś wie gdzie kupić kute elementy do silnika typu: Kute korbowody, Kute tłoki itp by odprężyć silnik 2.0 gen 2? Pomyślałem że nie opłaca się montować soft turbo.
Ostatnio zmieniony 2009-07-13 23:00 przez sawmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Turbinka
Kute tłoki
http://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/ ... azda.shtml
tu też możesz zajrzeć
http://www.flatlander-ipp.co.uk/mazda.shtml
tu też możesz zajrzeć
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Turbinka
Hey,
No to bardzo słuchamy - jakie plany?
5,
No to bardzo słuchamy - jakie plany?
5,
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Turbinka
Z tego co się dowiedziałem to prawdopodobnie większe wtryskiwacze do 2.0 pasują z probe gen 1( mogę się mylić) Również dowiedziałem się że silniki FS są dobre do podnoszeina mocy, ponieważ mają ukryty przez fabrykę duży potencjał, przykładem jest probe z silnikiem FS_ZE
-- dodano 2009-07-13 23:29 --
-- dodano 2009-07-13 23:29 --
te ceny około 500 funtów to ceny za komplet 4 szt korbowodów ?vitek pisze:Kute tłokihttp://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/ ... azda.shtml
tu też możesz zajrzećhttp://www.flatlander-ipp.co.uk/mazda.shtml
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbinka
Ta, tak samo jak ukryty potencjał w wersji KL-ZE. Tyle, że to przez zwiększone sprężanie, czyli coś, czego przy turbinie raczej będziesz unikał 