Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Turbinka

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tomasz S pisze:
RX pisze:
...Ciągle u nas nikt się poważnie nie bawił w nitro...
A Quaki ? :wink:
Przez cały czas, gdy jestem na forum, instalacja była rozebrana "na zimę". Nie rozbierana co zimę, ale zdjęta cały czas. Pewnie zbyt krótko jestem. ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

sawmaster pisze:mała butla której podobno nabicie kosztuje 300zł
sam nie wiem koszt napełniania jest duży i jakoś tak żal tyle kasy walić
300 zł to dużo? Chłopie, na czym ty jeździsz? Na gazie z ziemniaków? Przecież to trochę więcej niż bak paliwa...
sawmaster pisze:turbo to turbo, wiesz że coś masz, a turbinkę zawsze można z całym kolektorem odsprzedać dla innego posiadacz 2.0
A turbo to jak rozumiem za darmo się zrobi?

Nitro nie można odsprzedać? Chcesz je dospawać do budy czy jak?
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

kocureq pisze:
sawmaster pisze:mała butla której podobno nabicie kosztuje 300zł
sam nie wiem koszt napełniania jest duży i jakoś tak żal tyle kasy walić
300 zł to dużo? Chłopie, na czym ty jeździsz? Na gazie z ziemniaków? Przecież to trochę więcej niż bak paliwa...
ale ja nawet przez miesiąc nie wyjeżdżę tego baku za 300zł :roll:
taki dziwny jestem że wolę soft turbo i w przyszłości może odprężenie silnika :twisted:
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Odprężenie silnika trzeba zrobić zanim założysz turbo :!:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Drzymek pisze:Odprężenie silnika trzeba zrobić zanim założysz turbo :!:
do turbo dmuchające powyżej 0,5 bara to tak
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

sawmaster pisze:taki dziwny jestem że wolę soft turbo i w przyszłości może odprężenie silnika :twisted:
Może jednak najpierw wymienisz ten silnik na inny :) Na druciarstwie i taniości daleko nie zajedziesz.
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

co złego w moim silniku? też nie widzę nic złego w turbinach regenerowanych, jeśli się o nie dba to nie mało posłużą
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

sawmaster pisze:
Drzymek pisze:Odprężenie silnika trzeba zrobić zanim założysz turbo :!:
do turbo dmuchające powyżej 0,5 bara to tak
Powyżej 0,3 bo po co dmuchać tyle jak i tak sie nie zmieści
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No niestety Saw ale jak 300zł za napełnienie butli to dużo to nie mamy raczej o czym gadać. Co do kosztów to pytaj Kaliiego.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Rx bo mu to od strony d..py napisałeś :wink: Lepiej Go oświeć ile za te 300zł będzie miał strzałów i ile mocy przybywa. :P Jak nie jest typem "ściganta światłowego" to butle będzie napełniał raz na dwa miechy. Saw pamiętaj że nitro ma fajnego plusa, używasz kiedy chcesz i nie wymaga takiej ingerencji w silnik jak turbo.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

HellHound a jaką mam pewność że takie strzały w postaci nitro nie zniszczą silnika? ile mogę na takim nitro jeździć sek? :P
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Za to masz dużo większą pewność, że turbo bez odpowiedniego setupu, druciarskie, robione przez kogoś dla kogo 300 zł to dużo, rozwali stary, zużyty silnik. Przykładów w klubie aż nadto.

Będzie Cię stać na EGT za kilkaset złotych, skoro nawet nie chcesz odprężać silnika? Na piggybacka i wystrojenie za tysiaka?
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Kocureq ja tam uważam że soft turbo to świetna sprawa, w każdym aucie powinno być, nie 0,5 bara lecz troszkę mniej, jak się da małą turbinkę to nawet lagów dużych nie będzie. a jesli się nie dmucha więcej niż 0,5 bara to nie trzeba nic takiego zmieniać w silniku typu wtryski większe, smt itp, lecz jako taki remont silnika wg mnie trzeba zrobić bo silnik ma już kilkanaście lat
przy odprężeniu silnika 2.0 i dmuchaniu 0,8-1,0 bara to każda niedłubana v6 się poprostu chowa :twisted: już nie mówię o tym że wiele v6 nie trzyma w ogóle serii
Ja narazie nie będę robił w tym roku tej modyfikacji bo poprostu chcę zainwestować w mini lakiernie. Wahałem się czy robić soft turbo czy inwestować w budowę lakierni. Wybrałem te drugie i myślę, że właściwie.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Też myślę, że właściwie. Możesz się naciąć na wysokie koszty, bo to tu, to tam coś wyskoczy, projekt stanie i zostaniesz bez auta - każdy budżet się kiedyś kończy :) A jak już robisz turbo, czyli wydajesz połowę tej kasy (turbo + kolektory + IC + rurki, kryzy etc.) to według mnie warto też odprężyć silnik, oczujnikować i wystroić, żeby mieć już porządne dmuchanie...
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

ja tam jestem ciekawy jaka to 2.0 jest szykowana pod soft turbo u Kaliego :P
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Robert i tu sie mylisz instalacja jezdzila w aucie zreszta sa zdjecia zlozonej instalacji nawet teraz jest zamontowana w aucie tylko butle mam pusta ale jak chcesz sie ustawic na kresce to specjalnie dla ciebie napelnie podaj tylko kwote o jaka chcesz sie scigac i czy auto ma byc 2 gen czy 1 gen
Bawia mnie tego typu stwierdzenia jak cos do mnie masz to mi napisz na prv a osobiste wycieczki sobie podaruj

Co do nitro to w tej chwili juz nie oplaca sie samemu robic isntalacji tani dolar powoduje ze lepiej kupic instalke NOS lub NX tylko ze w tym pieknym kraju bedzie duzy klopot z gazem bo nie we wszytskich miastach sa stacje do napelniania a gaz techniczny jakiego ja uzywalem (zostalo mi 3,5 kg z 7kg butli) nie kazdy moze kupic trzeba miec dzialalnosc podpisac kwit ze gaz sluzy jako techniczny itp itd a butle bardzo latwo wystrzelac w jeden wieczor. Pozatym koszta sa faktycznie nie male bo gaz w butli technicznej (ktora jest duza i nie bardzo sie nadaje do samochodu z powodu braku syfonu) to minimum 7kg koszta to 35zl/kg + vat do tego trzeba go przeniesc do innej butli (co wprawdzie trudne nie jest ale trzeba miec gdzie i jak)
Co do ilosci gazu to przy strzale 100kM zuzywasz przez 10 sekund 250g podtlenku czyli przy strzale 50kM (czyli max ile mozesz wycisnac z seryjnej pompy paliwa) zuzywasz 125g podtlenku czyli bedziesz przu 4,5 kg butli (takie maja w standarzie NX I NOS ) masz 36 wyscigow po 10sekund (oczywisci to sa wartosci umowne w kazdym aucie to wyglada troche inaczej szczegolnie jesli chodzi o moc)
Ostatnio zmieniony 2008-05-05 23:46 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Osobiste wycieczki? Bo zacytowałem praktycznie dosłownie Twoją stopkę? :shock: Bo nie wolno Wielkiemu Quakiemu napisać nic, co mogłoby urazić jego Wielkie Ego ani zadać żadnego pytania publicznie? Najwyżej strzelisz focha, zabierzesz swoje zabawki i pokasujesz swe cenne posty. Już to przerabialiśmy. :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Buehehe no coz ja nie widze powodu zeby cie informowac o czymkolwiek co dzieje sie z moimi samochodami wiec nie rozumiem o co ci chodzi a stopke mam taka jak lubie bo mi wolno tak jak moge sobie pokasowac to co napisalem bo tez mi wolno a twoje wypowiedzi mnie nie moga urazic czy obrazic bo nic sobie z nich nie robie hehehehehe wielki panie moderatorze
Jak dla mnie koniec OT ty mozesz go ciagnac do woli
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wspomniana stopka wisiała przez lata, więc nic dziwnego, że się wryła w pamięć. Oczywiście masz prawo nie informować co się dzieje czy nie dzieje z Twoimi samochodami - w stopce, w postach, w artykułach sponsorowanych, gdzie tylko sobie życzysz. A jeśli już łaskawie raczysz (raczyłeś), to nie dziw się, że pijemy z tej krynicy mądrości i staramy się zapamiętać każde słowo z tego objawienia...

Quaki pisze:...wielki panie moderatorze...
A jednak uraziłem. Wybacz. :lol:
Więcej się nie odezwę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Quaki nie ma o co się denerwować, poważnie. Przecież nikt nie pisze złośliwie, wielokrotnie pisałeś, że jesteś bardzo zajętym człowiekiem, ale po prostu fajnie byłoby to zobaczyć na zlotach i porównać z innymi projektami. Wpadłbyś np. na taki V Jubileuszowy Mazurski :)

To nie jest kwestia niedowierzania. Po prostu ciekawości. Bardzo dużo pisania widzieliśmy w tej kwestii i nic więcej, więc myślę, że nie masz co się dziwić dlaczego tak dużo osób porusza ten temat.

Tematu myślę, nie ma co dalej maglować. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na zlocie i zobaczymy co potrafi V6 nitro.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Turbinka

Post autor: sawmaster »

Odświeżam temat, może ktoś wie gdzie kupić kute elementy do silnika typu: Kute korbowody, Kute tłoki itp by odprężyć silnik 2.0 gen 2? Pomyślałem że nie opłaca się montować soft turbo.
Ostatnio zmieniony 2009-07-13 23:00 przez sawmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Turbinka

Post autor: vitek »

był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Turbinka

Post autor: RX »

Hey,

No to bardzo słuchamy - jakie plany?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Turbinka

Post autor: sawmaster »

Z tego co się dowiedziałem to prawdopodobnie większe wtryskiwacze do 2.0 pasują z probe gen 1( mogę się mylić) Również dowiedziałem się że silniki FS są dobre do podnoszeina mocy, ponieważ mają ukryty przez fabrykę duży potencjał, przykładem jest probe z silnikiem FS_ZE

-- dodano 2009-07-13 23:29 --
te ceny około 500 funtów to ceny za komplet 4 szt korbowodów ?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbinka

Post autor: Kocureq »

Ta, tak samo jak ukryty potencjał w wersji KL-ZE. Tyle, że to przez zwiększone sprężanie, czyli coś, czego przy turbinie raczej będziesz unikał ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”