Garść nowych informacji.
Sprawdzona tylna sonda lambda, kabel od niej jest urwany, prawdopodobnie w tym tygodniu zostaną wymienione na nowe, koledzy w innym temacie polecili mi Boscha lub Denso, lecz na allegro jest ich wiele modeli. Takie uniwersalne będą dobre? Gniazdo wejścia sondy będzie pasować do kolektora? Jest ich wiele modeli, a ceny wahają się od 100zł do 300zł, więc jestem trochę zdezorientowany, a dedykowanej do probe nie znalazłem.
http://allegro.pl/sonda-lambda-boscha-4 ... 08055.html
http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-un ... 70757.html
http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-un ... 56368.html
Nie wiem w jakim stopniu sondy wpływają na spalanie na gazie, ale gaziarz powiedział, że również mogą mieć wpływ; chyba nie bez powodu ma z nich odczyt na komputerze. Spalanie gazu na 100km przy jeździe 100-140km/h autostradą i częściowo w mieście, bez żarżowania wyniosło 18l, chyba trochę za dużo.
Kolejne przeboje z odcinką przy 5,5 tys obrotów. Spróbowałem zamontować inny licznik, przy nim odcinało przy 6,5 tys. Teraz już naprawdę nie wiem co się z tym wyprawia. Przy okazji zrobiłem zdięcia układów na tyle zegarów, może to coś pomoże.
'Patrząc na obroty to chyba pierwszy w polsce probe diesel
Oprócz tego, skoro aparat zapłonowy był zmieniany, więc myślę, że przestawiony zapłon jest kolejny do zbadania. Byłem z tym u mechanika, ale powiedział, że za trudny dostęp i potrzebuje więcej czasu, więc może w następnym tygodniu uda się sprawę wyjaśnić. W najgorszym wypadku będę musiał kupić nowy moduł, firmy regenerującej nie znalazłem. Ogólnie czasem mu brakuje mocy, zbiera się od wyższych obrotów, a czasem idzie płynnie. Na benzynie jest to mniej odczuwalne, ale jednak jest. Czuć szarpanie przy odpuszczaniu gazu, przy dodawaniu mniej. Czuć jakby się nie mógł do końca zebrać. Myślę też o kablach i świecach, ale kable przebicia nie mają, świece były w porządku. No i szarpanie się zaczęło od zmiany aparatu... Oprócz tego odnośnie świec, chciałbym rozwiązać problem kapania oleju z odmy pod kable WN. Uszczelka tej odmy jest w koszmarnym stanie, wie ktoś może gdzie dostać nową? Myślę, że tutaj zostaje ASO.
Z tyłu wymienione 2 tuleje wraz z śrubami odpowiadającymi za zbieżność, stare były zapieczone. Chciałem wymienić też 2 tuleje obok nich, ale śruby okazały się również zapieczone. Geometria wyszła dobrze, tył został unormowany. Oczywiście nadal ściąga. Już jestem pewien że to będzie źle wyzerowana maglownica, chyba tylko to zostaje. W mcpersony wątpię, bo znalazłem zdięcie i przed wymianą były tak samo ustawione. Oprócz tego kierownica ma większy obrót przy skręcaniu w lewo, niż przy skręcaniu w prawo, a chcąc jechać prosto muszę trzymać kierownicę nie idealnie równo, a trochę przechyloną w lewo.
Przy ruszaniu zauważyłem inne szarpanie, szczególnie z niskich obrotów. Tutaj już chyba nie jest to wina iskry, ale tarczy sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, ale szarpanie przy ruszaniu jest. Skarbonka bez dna znów domaga się więcej.
Jak ktoś może polecić dobrego mechanika z województwa małopolskiego który zna się na tych silnikach i ogólnie na probe to bym prosił o namiary, bo ja już mam dość wymieniaczy, którzy najchętniej by pół samochodu wymienili, a potem gdy nadal coś nie działa mówią, że ten typ tak ma.