
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Bogusieg
- Pawlo1989
- Posty: 245
- Rejestracja: 2015-12-05 16:54
- Galeria: viewtopic.php?t=23748
Re: Bogusieg
A nie myślałeś żeby dać ramę do jakiegoś konkretnego magika-spawacza? Nie muszą być od razu jakieś byle jakie łatki, tylko po prostu porządnie zregenerować te miejsca i odpowiednio wzmocnić 


O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: Bogusieg
I to jest podejście. Powiedzenia! Trzymam KciukiBogusieg pisze: 2019-05-24 21:47
Może i koszta oraz nakład pracy będą duże, ale za bardzo pokochałem ten samochód, żeby się teraz poddać...
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Temat trochę ucichnął, ale to nie znaczy, że brakło zapału

Pełną listę wykonanych napraw zapodam, gdy tylko wyjedzie z garażu o własnych siłach


Pełną listę wykonanych napraw zapodam, gdy tylko wyjedzie z garażu o własnych siłach

Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bogusieg
No to czekamy na kolejne relacje z prac 

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- BomberMAX
- Posty: 414
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Bogusieg
Ja też 3mam kciuki i szacun, że walczysz, ja zrobiłem kapitalkę silnika i nie żałuję.... Bo opinie żeby kupić używany silnik albo dać na złom furę to dla mnie total bezsens....
Ostatnio zmieniony 2019-10-10 15:06 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Korzystając z "długiego weekendu" postanowiłem zabrać się za ogarnianie zimówek do Probka, jak widać felgi są w stanie gorszym niż tragiczny

Ale coś tam udaje się z nich ulepić

Niestety, zważając na ich stan szlifowanie jednej ręcznie chcąc zrobić to porządnie zajmuje praktycznie pół dnia


Ale coś tam udaje się z nich ulepić


Niestety, zważając na ich stan szlifowanie jednej ręcznie chcąc zrobić to porządnie zajmuje praktycznie pół dnia
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bogusieg
Będą wyglądały pięknie skoro tak przygotowane 
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
No dobra, dawno nic nie pisałem. Trochę to trwało bo sprawa z Probe mocno się pokomplikowała przez mechanika, który nie koniecznie robił to co mówił. Ogólnie Probe robił mój (były już) znajomy, który stwierdził że mi to ogarnie, a ja głupi czekałem kilka miesięcy, podczas których mechanik opowiadał niestworzone historie na temat ile to nie ma w nim roboty i jak mu o ciężko idzie, no ale mniejsza, zaraz po nowym roku zrobiłem mu wizytę niespodziankę i zabrałem Probka lawetą do siebie nie płacąc mu nawet grosza.
Mimo mojego średniego pojęcia o mechanice (wcześniej bawiłem się tylko w jakieś komarki) postanowiłem, że sam doprowadzę auto do porządku. Wstawiłem auto do ogrzewanego garażu i zacząłem zabawę. Silnik był już przełożony, jednak w elektryce i podciśnieniach panował jeden wielki bałagan. Opanowanie tego zajęło mi kilka dni, i udało się tylko dzięki forumowiczom, którzy ratowali mnie wszelkimi schematami. Gdy wszystko było już na swoim miejscu nadal miałem problem z uruchomieniem auta, winowajcą okazała się masa na wtryskach, a dokładnie to jej brak, długo szukałem przyczyny, sprawdziłem wszystko łącznie z podmianą komputera, i kiedy nawet to nie pomogło zacząłem rozbierać wiązkę idąc od wtrysków, i tu znalazłem porozcinane przewody masowe (nie mam pojęcia co ten mechanik kombinował)
Koniec końców auto udało się dziś uruchomić
Już bez większego rozpisywania się, lista rzeczy, które dotąd wymieniłem:
-osłony przegubów zewnętrznych L+P
-łączniki stabilizatora przód L+P
-klocki hamulcowe tył
-klocki i tarcze przód
-olej w skrzyni biegów
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-czujniki biegu wstecznego i biegu jałowego
-przekaźnik prawej lampy (teraz już wszystko działa jak trzeba)
-świece zapłonowe
-wysprzęglik
-chłodnica razem z wentylatorem (przełożyłem z czarnego dawcy)
-filtr paliwa
No i w najbliższym czasie będę robił:
-nowy układ wydechowy
-wymiana oleju w silniku
-łączniki stabilizatora tył
-wygłuszenie środka+nowa wykładzina
-nowe uszczelki pod lampy tylne
-wygłuszenie maski
Mam już praktycznie skompletowany nowy środek tj. Fotele+tylna kanapa+odnowiona podsufitka, brakuje mi tylko osłony przeciwsłonecznej od strony kierowcy. Co do wykładziny, to z powodu trudności ze zdobyciem jakiejś w dobrym stanie postanowiłem zamówić nową z USA.
No i Probe po pokonaniu pierwszych kilku metrów o własnych siłach (pierwszy raz od kilku miesięcy)

Mimo mojego średniego pojęcia o mechanice (wcześniej bawiłem się tylko w jakieś komarki) postanowiłem, że sam doprowadzę auto do porządku. Wstawiłem auto do ogrzewanego garażu i zacząłem zabawę. Silnik był już przełożony, jednak w elektryce i podciśnieniach panował jeden wielki bałagan. Opanowanie tego zajęło mi kilka dni, i udało się tylko dzięki forumowiczom, którzy ratowali mnie wszelkimi schematami. Gdy wszystko było już na swoim miejscu nadal miałem problem z uruchomieniem auta, winowajcą okazała się masa na wtryskach, a dokładnie to jej brak, długo szukałem przyczyny, sprawdziłem wszystko łącznie z podmianą komputera, i kiedy nawet to nie pomogło zacząłem rozbierać wiązkę idąc od wtrysków, i tu znalazłem porozcinane przewody masowe (nie mam pojęcia co ten mechanik kombinował)


Już bez większego rozpisywania się, lista rzeczy, które dotąd wymieniłem:
-osłony przegubów zewnętrznych L+P
-łączniki stabilizatora przód L+P
-klocki hamulcowe tył
-klocki i tarcze przód
-olej w skrzyni biegów
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-czujniki biegu wstecznego i biegu jałowego
-przekaźnik prawej lampy (teraz już wszystko działa jak trzeba)
-świece zapłonowe
-wysprzęglik
-chłodnica razem z wentylatorem (przełożyłem z czarnego dawcy)
-filtr paliwa
No i w najbliższym czasie będę robił:
-nowy układ wydechowy
-wymiana oleju w silniku
-łączniki stabilizatora tył
-wygłuszenie środka+nowa wykładzina
-nowe uszczelki pod lampy tylne
-wygłuszenie maski
Mam już praktycznie skompletowany nowy środek tj. Fotele+tylna kanapa+odnowiona podsufitka, brakuje mi tylko osłony przeciwsłonecznej od strony kierowcy. Co do wykładziny, to z powodu trudności ze zdobyciem jakiejś w dobrym stanie postanowiłem zamówić nową z USA.
No i Probe po pokonaniu pierwszych kilku metrów o własnych siłach (pierwszy raz od kilku miesięcy)

Ostatnio zmieniony 2020-02-23 23:38 przez Bogusieg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
- lucas
- Posty: 336
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Bogusieg
Tak trzymaj, będzie radocha jak wyjedziesz na trasę 

-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bogusieg
Brawo za upartość i doprowadzenie do szczęśliwego końca. Tak trzymać 

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Wziąłem się za wymianę klocków z lewej strony z tyłu i jak się okazało zacisk praktycznie nie pracuje, po rozebraniu wyszło że ktoś przesmarował prowadnice zwykłym smarem ŁT-43, co poskutkowało pozapiekaniem się prowadnic, mechanizm od ręcznego tak samo był niesprawny (z tego co czytałem na forum to jest to już normą w tym aucie). W takim wypadku postanowiłem zregenerować zacisk, a jak jeden to i drugi przy okazji też. No i koniec końców tarcze z tyłu też zmieniłem
Niestety będę musiał zmienić linki do ręcznego bo stare były w takim stanie, że jedyną opcją demontażu była szlifierka
Przy okazji przemalowałem zaciski na czarno, bo te "usportowione" czerwone jakoś mi nie leżały

I jeszcze jako ciekawostka stan starych łączników stabilizatora z tyłu, przy odkręcaniu nakrętek po prostu pękały



Przy okazji przemalowałem zaciski na czarno, bo te "usportowione" czerwone jakoś mi nie leżały

I jeszcze jako ciekawostka stan starych łączników stabilizatora z tyłu, przy odkręcaniu nakrętek po prostu pękały

Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Bogusieg
Oglądam zdjęcia... aż się łezka w oku kręci jak się pomysli: przerabiałem to 

- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Czytałem Twoje stare posty w dziale o hamulcach, sporo mi pomogły w robocieadrian_seki pisze: 2020-02-28 21:23 Oglądam zdjęcia... aż się łezka w oku kręci jak się pomysli: przerabiałem to![]()

Probe 2.2 GT I gen. 91r.
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Tak się zastanawiam, w swoim szarym probe mam 3 kompy pod siedzeniami, natomiast w czarnym miałem cztery. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć od czego one są?
Tu wiem, że pierwszy jest od ABS-u, natomiast zastanawia mnie ten drugi, którego nie mam u siebie w szarym. Wg. oznaczeń na nim (KA31-67-780) google mówi, że to coś związanego z pasami.

A tu kolejne dwa, z tego co wiem pierwszy to komp od wspomagania, natomiast przeznaczenia drugiego też nie znam.

I teraz nie wiem, czy u mnie czegoś brakuje, czy ktoś coś kombinował w tym czarnym
Tu wiem, że pierwszy jest od ABS-u, natomiast zastanawia mnie ten drugi, którego nie mam u siebie w szarym. Wg. oznaczeń na nim (KA31-67-780) google mówi, że to coś związanego z pasami.

A tu kolejne dwa, z tego co wiem pierwszy to komp od wspomagania, natomiast przeznaczenia drugiego też nie znam.

I teraz nie wiem, czy u mnie czegoś brakuje, czy ktoś coś kombinował w tym czarnym

Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bogusieg
Górne zdjęcie
- po lewej komputer od ABS-u
- po prawej - komputer od pasów (ale nie znajduje się pod siedzeniem ) - a z lewej strony za boczkiem między słupkiem kierowcy a tylnym głośnikiem z tego co pamiętam
Dolne zdjęcie
- z lewej - komputer od wspomagania
- z prawej - komputer od sterowania zawieszeniem regulowanym
Z lewej strony pod siedzeniem kierowcy masz komp od ABS-u i komp od wspomagania.
Jeżeli z prawej strony pod siedzeniem miałeś dwa kompy - to zapewne jeden to był komp od sterowania zawieszeniem a drugi to wzmacniacz do radia.
- po lewej komputer od ABS-u
- po prawej - komputer od pasów (ale nie znajduje się pod siedzeniem ) - a z lewej strony za boczkiem między słupkiem kierowcy a tylnym głośnikiem z tego co pamiętam
Dolne zdjęcie
- z lewej - komputer od wspomagania
- z prawej - komputer od sterowania zawieszeniem regulowanym
Z lewej strony pod siedzeniem kierowcy masz komp od ABS-u i komp od wspomagania.
Jeżeli z prawej strony pod siedzeniem miałeś dwa kompy - to zapewne jeden to był komp od sterowania zawieszeniem a drugi to wzmacniacz do radia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Heh, czyli coś mi się ubzdurało że ten od pasów był pod fotelemMaxxum pisze: 2020-03-01 16:32 Górne zdjęcie
- po lewej komputer od ABS-u
- po prawej - komputer od pasów (ale nie znajduje się pod siedzeniem ) - a z lewej strony za boczkiem między słupkiem kierowcy a tylnym głośnikiem z tego co pamiętam
Dolne zdjęcie
- z lewej - komputer od wspomagania
- z prawej - komputer od sterowania zawieszeniem regulowanym
Z lewej strony pod siedzeniem kierowcy masz komp od ABS-u i komp od wspomagania.
Jeżeli z prawej strony pod siedzeniem miałeś dwa kompy - to zapewne jeden to był komp od sterowania zawieszeniem a drugi to wzmacniacz do radia.


Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bogusieg
W tym temacie, na pierwszej stronie wkleiłeś zdjęcie - tam widać komp do pasów 

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Chyba pora żebym się wybrał do okulistyMaxxum pisze: 2020-03-01 16:49 W tym temacie, na pierwszej stronie wkleiłeś zdjęcie - tam widać komp do pasów![]()

Wczoraj dłubałem trochę w elektryce, wymieniłem wszelkie przepalone żaróweczki od zegarów, naprawiłem kontrolkę od ABS-u (komuś tak przeszkadzała, że aż odciął kabel, zamiast wyjąć żarówkę, lub po prostu naprawić ABS


Z elektryki został mi do ogarnięcia tylko tylny przeciwmgielny, gdy kupiłem auto działał, jednak dość szybko przestał, myślę że padł jakiś przekaźnik/bezpiecznik ponieważ żarówka jest ok, a do przełącznika obok zegarka nie dochodzi napięcie
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Bogusieg
to z nalepka HNL wspomaganie pod siedzeniem kierowcy
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Ostatnio spędzałem czas głównie na chorowaniu, ale wróciłem już do dłubania. Od ostatniego posta nie zmieniło się zbyt wiele poza faktem, że pokręciłem się trochę "wokół komina" i niestety okazało się że nadal mam problem z lewym przednim hamulcem. Rozebrałem to wszystko jeszcze raz, i jak się okazało, tarcza trze o jarzmo hamulcowe
Pierwsza myśl: krzywe jarzmo, a że miałem drugie to podmieniłem, jednak tarcie nadal występowało, więc trochę się wystraszyłem, że zwrotnica jest skrzywiona, ale wtedy pomyślałem żeby pomierzyć sobie odstępy między piastą a zwrotnicą z prawej strony, i co się okazało: lewa piasta jest aż o 2-3mm dalej wysunięta ze zwrotnicy niż prawa
Wygląda to tak jakby piasta nie do końca weszła na swoje miejsce przy składaniu przez tamtego "magika"
Sam nie wiem co o tym myśleć i jaki może być powód takiej sytuacji, nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem. Jutro będę rozbierał piastę i zobaczę o co tam chodzi.





Probe 2.2 GT I gen. 91r.
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Bogusieg
Ładny egzemplarz, buda ładna nie widać rdzy. Wycieraczki sobie popraw i przestaw na tryb ''summer'' to Ci się będą ładnie chowały pod maską.
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: Bogusieg
Korozji trochę się znajdzie, ale na pewno będzie robioneLukaszV8 pisze: 2020-03-28 18:05 Ładny egzemplarz, buda ładna nie widać rdzy. Wycieraczki sobie popraw i przestaw na tryb ''summer'' to Ci się będą ładnie chowały pod maską.

Co do wycieraczek to tryb summer mi nie działał przez wyrobiony mechanizm, podmieniłem już na mechanizm z dawcy, w którym wszystko działało, nie regulowałem jeszcze, ponieważ mam rozebrane podszybie, niestety dość typowa usterka czyli wygnicie w okolicach wlotu do dmuchawy

Probe 2.2 GT I gen. 91r.
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Bogusieg
Miałem dokładnie ten sam problem, że woda ciekła do środka w tamtym miejscu bo było przegnite. Dodatkowo przeczyść sobie odpływy w błotnikach bo często są zapchane błotem.
- pusher1
- Posty: 656
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bogusieg
Też robiłem typowa usterka wygnite korytko niestety niektórzy nie wiedza woda wsiaka w filc i potem podłoga wylatuje z wykladzina
2.2gt 92 rok