Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;). Osiągi są całkiem przyzwoite i nie ma dużej różnicy. Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Koszt- 2100zł Pozdrawiam zagazowanych
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
romulus pisze:Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Patenty są, ale chodziło o to aby nie były one potrzebne. Z doświadczenia wiem, że takie przygasanie na luzie i przy przeciążeniach bywa niebezpieczne.
Patentem jest modyfikacja dolotu powietrza, ale z tego co wiem u MiHa ten problem nie występuje - zapytaj na PW co i jak ma zrobione.
na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
dziś zauważyłem dziwną reakcję kontrolek wskazujących poziom gazu, otóż świecą się jak chcą...trzy dwie jedna potem miga trzecia i takie różne szopki czy to zależy od tego gdzie tankuję? bo poprzednio jak zatankowałem to w miarę równo schodziło zużycie ze wskaźnika
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
romulus pisze:na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie
trzeba sie nauczyć redukowąć przy hamowaniu biegi i po prostu hamować silnikiem, ja na początku tez z tym walczyłam,chociaż na gazie z kompem nie powinno być takich akcji. Skróć sobie dolot powietrza i troszkę przysłoń obudowę filtra powietrza, najszybszy i dobry patent...
Dzieje się tak bo parownik jest żle wyreguowany. Przy tzw. doładowaniu mechanicznym (pęd powietrza, zamknięta przepustnica) podmuch powietrza nie pozwala na zassanie gazu z parownika. Wniosek - trzeba wyregulować parownik.
Może się jednak okazać że parownika nie da się wyregulować. Mikser dedykowany do 2,5v6 zakładany jest na przepływonmierz. To o kilka centymetrów bliżej niż przepustnica. Tak więc efekt może być spowodowany falą uderzeniową powietrza o zamkniętą przepustnice. Może okazać się że trzeba będzie zmienić mikser... czyżby ten dedykowany był do d...?
Ja jednak obstawiam regulację.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam (mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
pewnie, jak wyregulujesz śrubką na parowniku obroty na wolnym biegu ok 1000 to wtedy nie gaśnie, jednak u mnie 1000 to za dużo i silnik nie ładnie chodzi...zatem wolę mu ustawić na niecałe 750 i po prostu hamować na biegu niż przemęczać motor wyższymi wolnymi obrotami...
parownik BRC do 140kW ułożony w osi pojazdu, więc myślę że powinien być ok martwi mnie jednak długa droga od parownika do miksera, ponieważ wielozaworu nie dało się zainstalować bezpośrednio na parowniku to też zamontowano go na wężu któru jest dość długi (wlot do miksera po przeciwnej stronie filtra powietrza) zresztą postaram się zrobić fotki mojej instalki to zobaczycie sami jak to wygląda
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
No niech mu ktoś pomoże i go dobije, żeby przestał rzęzić. Okażcie litość - po co ma się Dr MiH męczyć
Jeśli źle interpretuję i jest to tylko głupawka z niewyspania z powodu operacji na bananowej kochance - to przepraszam
romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik?
romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik?
Pozdrawiam
do tej pory 100km kosztowało mnie 50 zł ... to chyba nie wymaga komentarza
ja tam jestem zajarany
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Marek1984 pisze:
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik?
Pozdrawiam
bardzo dobry wynik, to jest przecież potężny motor,swoje musi spalić a gazu pali zawsze jakieś 20 % więcej niż wachy. To i tak kolega ma leciutką nóżkę