no i już po krzyku- mam LPG ;)

Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

no i już po krzyku- mam LPG ;)

Post autor: romulus »

w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;). Osiągi są całkiem przyzwoite i nie ma dużej różnicy. Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Koszt- 2100zł Pozdrawiam zagazowanych :D
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

Post autor: Sh(.)(.)ters »

romulus pisze:Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Patenty są, ale chodziło o to aby nie były one potrzebne. Z doświadczenia wiem, że takie przygasanie na luzie i przy przeciążeniach bywa niebezpieczne.
Patentem jest modyfikacja dolotu powietrza, ale z tego co wiem u MiHa ten problem nie występuje - zapytaj na PW co i jak ma zrobione.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

dziś zauważyłem dziwną reakcję kontrolek wskazujących poziom gazu, otóż świecą się jak chcą...trzy dwie jedna potem miga trzecia i takie różne szopki :idea: czy to zależy od tego gdzie tankuję? bo poprzednio jak zatankowałem to w miarę równo schodziło zużycie ze wskaźnika
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

romulus pisze:na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie
trzeba sie nauczyć redukowąć przy hamowaniu biegi i po prostu hamować silnikiem, ja na początku tez z tym walczyłam,chociaż na gazie z kompem nie powinno być takich akcji. Skróć sobie dolot powietrza i troszkę przysłoń obudowę filtra powietrza, najszybszy i dobry patent...
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nic nie mieszaj w dolocie - wszystko jest ok.

Dzieje się tak bo parownik jest żle wyreguowany. Przy tzw. doładowaniu mechanicznym (pęd powietrza, zamknięta przepustnica) podmuch powietrza nie pozwala na zassanie gazu z parownika. Wniosek - trzeba wyregulować parownik.

Może się jednak okazać że parownika nie da się wyregulować. Mikser dedykowany do 2,5v6 zakładany jest na przepływonmierz. To o kilka centymetrów bliżej niż przepustnica. Tak więc efekt może być spowodowany falą uderzeniową powietrza o zamkniętą przepustnice. Może okazać się że trzeba będzie zmienić mikser... czyżby ten dedykowany był do d...?

Ja jednak obstawiam regulację.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

pewnie, jak wyregulujesz śrubką na parowniku obroty na wolnym biegu ok 1000 to wtedy nie gaśnie, jednak u mnie 1000 to za dużo i silnik nie ładnie chodzi...zatem wolę mu ustawić na niecałe 750 i po prostu hamować na biegu niż przemęczać motor wyższymi wolnymi obrotami...
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Z tego co pamiętam to było to już wałkowane, a co do przygasania to pytanie jak jest ustawiony parownik :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

parownik BRC do 140kW ułożony w osi pojazdu, więc myślę że powinien być ok :?: martwi mnie jednak długa droga od parownika do miksera, ponieważ wielozaworu nie dało się zainstalować bezpośrednio na parowniku to też zamontowano go na wężu któru jest dość długi (wlot do miksera po przeciwnej stronie filtra powietrza) zresztą postaram się zrobić fotki mojej instalki to zobaczycie sami jak to wygląda :wink:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
yyyyyyyyyyyyyyyyyy................ 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

MiH pisze:yyyyyyyyyyyyyyyyyy................ 8)
MiH pisze:eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)
No niech mu ktoś pomoże i go dobije, żeby przestał rzęzić. Okażcie litość - po co ma się Dr MiH męczyć :twisted:
Jeśli źle interpretuję i jest to tylko głupawka z niewyspania z powodu operacji na bananowej kochance - to przepraszam :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

MiH pisze:
Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)
nie no pewnie,kazdy wie o co blondynce chodzi, tylko Ty sie czepiasz...wyrzuć posta, przeciez sie umawialiśmy

chodzi mi o wysokośc wolnych obrotów...moze troche nie precyzyjnie napisłałam,ale wiadomo o co cho.... :)
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Marek1984
Posty: 19
Rejestracja: 2005-04-22 16:04

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

Post autor: Marek1984 »

romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

dodałem fotki instalacji do strefy, zapraszam do obejrzenia i skomentowania, słowa krytyki też przyjmuję :lol:
to tak na początek:
Obrazek
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

Post autor: romulus »

Marek1984 pisze:
romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam
do tej pory 100km kosztowało mnie 50 zł ... to chyba nie wymaga komentarza
ja tam jestem zajarany :twisted:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

Post autor: Alexs »

Marek1984 pisze:
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam
bardzo dobry wynik, to jest przecież potężny motor,swoje musi spalić a gazu pali zawsze jakieś 20 % więcej niż wachy. To i tak kolega ma leciutką nóżkę :P
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”