Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Koledzy mam do was male pytanko - orientujecie sie moze czy w probku mozna podpiac laptopa pod glowny komputer sterujacy silnikiem i na bierzaco za pomoca jakiegos wymyslnego programiku monitorowac prace silnika, dawkowanie paliwa , bledy itp. - bo np kumpel ma taki programik do audi A4 i musze powiedziec ze calkiem fajna sprawa mozna nawet zmieniac dawkowanie paliwa - wlasnie nie wiem jak jest w probku czy to nie jest troszke jednak zbyt archaiczna konstrukcja( oczywiscie z calym szacuneczkiem do naszych autek ) - jesli posiadacie jakies info na ten temat to bardzo prosze o wypowiedzi , komentarze i ewentualne wskazowki jesli ktos posiada program czy odpowiednie wtyczki do kompa- dzieki i pozdrawiam serdecznie!
Ostatnio zmieniony 2007-01-15 16:03 przez kicur, łącznie zmieniany 1 raz.
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
ma seryjna wtyczke tylko duzo bardzoej rozbudowana niz u nas - jest gdzies stylu w srodkowym kanale chyba - ma 1,9 TDI 96 rok bodajze - tak czy siak programik na kompie jest dosc rozbudowany i tak jak pisalem jest szeroka diagnoza wszystkiego ( wlacznie z abs i innymi rzeczami bo wszystko tam podpiete w ta jedna wyczke) a też moze regulowac dawki paliwa i cos tam jeszcze nie pamietam - fajna sprawa ogolnie a ze kupuje sobie teraz laptopa to mi sie wkrecil taki temacik bo akurat pod laptopa idealna sprawa...
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Nie no nie jest tak źle, zawsze można kupić komputer standalone np. SMT6, ale to bardziej tuningowy gadget i nadaje się raczej do grzebania pod kątem już dokonanych zmian aucie a np. zbyt małej dawki paliwa.
jak to działa (ten gośc ma cholernie drogo, normalna cena to okolice 500zł):
http://moto.allegro.pl/item156192326_pi ... _back.html
Pzdr.
Nie no nie jest tak źle, zawsze można kupić komputer standalone np. SMT6, ale to bardziej tuningowy gadget i nadaje się raczej do grzebania pod kątem już dokonanych zmian aucie a np. zbyt małej dawki paliwa.
jak to działa (ten gośc ma cholernie drogo, normalna cena to okolice 500zł):
http://moto.allegro.pl/item156192326_pi ... _back.html
Pzdr.
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
heh no to by sie nadawalo i to wcale nie jest takie glupie bo pasuje jak mysle do wielu aut :] tylko jedyny mankament to cena ale zobacz na smt7 -bardziej by pasowalo do jedyneczki bo ma kontrole turbo ale cena juz zupelnie wysoka
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
no dobra a jakkby sie tak wpiac w kable przy samym kompie za pomoca tego urzadzonka co pisze RX? przeciez kazdy kabelek to sygnal z jakiego czujnika -wpinasz sie w odpowiednie kable i laczysz wszystkie w kostke i juz ja zostwiasz tam na stale i jak bedziesz sie wchcial wpiac po raz drugi to juz do tej kosteczki - tylko trzeba miec to urzadzonko o ktorym pisze rx -
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Popieram! Można założyć sekwencję i przy okazji mieć to wszystko (no może bez ABSu ).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Interesuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:
probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
Red 2.2 GT '91
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Przecież to Probe zamyka budzik w kilka sekundpureopium pisze:Interesuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:
probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
Tu tez jest filmik z laptopem wpiętym do Probka:
http://www.youtube.com/watch?v=5VmFxWPk ... ed&search=
BEAUTY...POWER...SOUL...
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
SMT6 , SMT7 , Komputer stand alone XMS
Czyktoś myslał założyć sobie takiw coś w swoim aucie
SMT6 kosztuje w granicach 700zł...
Wie ktoś ile kosztowało by podłączenie tego ustrojstwa i zaprogramowanie powiedzmy 2 lub 3 map paliwowych
Najuboższe urządzenie w wymienionych w temacie, czyli SMT6 potrafi:
Podstawowe możliwości SMT6:
-nauka sygnału przepustnicy,
-tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
-tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
-kalibracja rpm,
-wysoki zakres obrotowy,
-zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
-wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
-programowalna ilość cylindrów,
-różna polaryzacja sygnałów,
-limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
-limitowanie korekcji zapłonu,
-autotestowanie,
-sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
-sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
-sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
-przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
-tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
-tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
-przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
-sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
-wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.
Ciekawe urządzenie...
Tylko jak to podpiąć i obsłużyć
SMT6 kosztuje w granicach 700zł...
Wie ktoś ile kosztowało by podłączenie tego ustrojstwa i zaprogramowanie powiedzmy 2 lub 3 map paliwowych
Najuboższe urządzenie w wymienionych w temacie, czyli SMT6 potrafi:
Podstawowe możliwości SMT6:
-nauka sygnału przepustnicy,
-tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
-tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
-kalibracja rpm,
-wysoki zakres obrotowy,
-zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
-wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
-programowalna ilość cylindrów,
-różna polaryzacja sygnałów,
-limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
-limitowanie korekcji zapłonu,
-autotestowanie,
-sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
-sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
-sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
-przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
-tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
-tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
-przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
-sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
-wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.
Ciekawe urządzenie...
Tylko jak to podpiąć i obsłużyć
Lulu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
"Czyktoś" myślał - gdybyś spróbował poszukać, to znalazłbyś może info kto i z jakim skutkiem zdecydował się założyć coś więcej, niż tylko kolejny temat z przeklejonym tekstem z aledrogo.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Miałem SMT6,i sprzedałem on jest za trudny do ogarnięcia dla przeciętnego zjadacza chleba.Lepszy jest Ecumaster det2,jest tańszy i jest to rodzima produkcja.Możesz sam sobie go podpiąć i możliwie dobrze autko wystroić z pomocą autorów tego wynalazku.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Witam,
Moje Kilze było strojone SMT6 i wszystko chodziło super - dwie mapki. Warunkek - musisz do strojenia oddać komuś kto wie co robi i ma do tego sprzęt (szerokopasmówka) bo na oko bez żadnych odczytów nie ma co robić za dużo. Innych piggybacków nie przerabiałem to nie jestem w stanie porównać.
5,
Moje Kilze było strojone SMT6 i wszystko chodziło super - dwie mapki. Warunkek - musisz do strojenia oddać komuś kto wie co robi i ma do tego sprzęt (szerokopasmówka) bo na oko bez żadnych odczytów nie ma co robić za dużo. Innych piggybacków nie przerabiałem to nie jestem w stanie porównać.
5,
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
a w mojej garażowej szufladzie już z półtora roku leży jedno SMT6 i się sezonuje :):)
zawsze można sobie conieco wysterować ale często apetyt na efekt jest kosztem żywotności silnika
Lipex, F1 z tego nie zrobisz jak dla mnie to zbliżyłeś się do punktu gdzie najsłabszym ogniwem staje się skrzynia biegów i raczej bym się nie forsował zbytnio juz do przodu.
Masz bardzo szerokie i megaprzyczepne koła, kawał dobrego momentu obrotowego oraz pokaźną stadninę koni pod maską więc lepiej pobawić się chyba w śmiganie tym autkiem, może jeszcze sobie zmodyfikuj halogeny żeby zrobiły się przydatne (może przerobić je na system doświetlania zakrętów...) może przerobić wydech na jakiś głośniejszy (chociaż w sumie masz nowy cały wydech ) a może po prostu zabrać się za wnętrze i przebudować fotele na jakieś skórzane czy coś.
zawsze można sobie conieco wysterować ale często apetyt na efekt jest kosztem żywotności silnika
Lipex, F1 z tego nie zrobisz jak dla mnie to zbliżyłeś się do punktu gdzie najsłabszym ogniwem staje się skrzynia biegów i raczej bym się nie forsował zbytnio juz do przodu.
Masz bardzo szerokie i megaprzyczepne koła, kawał dobrego momentu obrotowego oraz pokaźną stadninę koni pod maską więc lepiej pobawić się chyba w śmiganie tym autkiem, może jeszcze sobie zmodyfikuj halogeny żeby zrobiły się przydatne (może przerobić je na system doświetlania zakrętów...) może przerobić wydech na jakiś głośniejszy (chociaż w sumie masz nowy cały wydech ) a może po prostu zabrać się za wnętrze i przebudować fotele na jakieś skórzane czy coś.
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
No masz racje... Tylko chciałbym jakoś wyeliminować to wpadanie silnika w serwisówke a nie wiem bardzo jak...
Teraz jeszcze doszedł problem, ze na zimnym silniku przy dodawaniu gazu nim szarpie strasznie...
Myśle, że to wina układu zaplonowego. kopółke też mam w planach wymienić...
Tylko co z tym wpadaniem w serwisówke??
Teraz jeszcze doszedł problem, ze na zimnym silniku przy dodawaniu gazu nim szarpie strasznie...
Myśle, że to wina układu zaplonowego. kopółke też mam w planach wymienić...
Tylko co z tym wpadaniem w serwisówke??
Lulu
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Szarpie ci nim jak sie wkręca na obroty czy dopiero jak z nich zchodzi ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Czy musimy o szarpaniu na zimnym, wymianie kabli, tajemnej kontrolce "check engine", itp. dyskutować w dziale Tuning? Czy każdy, byle g...ny problem Lipexa, musi się pojawiać właśnie tutaj? Jeśli naprawdę musi, to może niech się to nie rozprzestrzenia poza "Lipexny tuning project".
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Nie tylko Lipex po modach ma ten problem Wiec podejżewam ze nie ostatni.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4